שמיר: ניצחנו כי השארנו לב ענק על המגרש, רייס יעזור לנו בגמר

דן שמיר
דן שמיר | עדי אבישי

מאמן הפועל חולון היה מרוצה אחרי הניצחון בחצי הגמר ועקץ את ירושלים: "כששחקן שלנו פצוע אנחנו לא מסתירים". המילטון: "שמיר האמין בי מהיום הראשון". קטש זעם על השיפוט וניסה להתפרץ לחדר השופטים בסיום במשחק

(גודל טקסט)
אחרי מחצית ראשונה צמודה, הפועל חולון פתחה מבערים במחצית השניה, ניצחה את הפועל ירושלים 76:80 ועלתה לגמר הפיינל פור מול מכבי תל אביב ביום חמישי ב21:00. דן שמיר נראה מרוצה מאוד מהניצחון ודיבר בפתיחות, כולל עקיצה להפועל ירושלים על שיתופו של יוגב אוחיון ל-11 דקות, למרות שבמהלך השבוע דיברו בבירה שהוא נרשם רק כגיבוי.


"אני לא מרבה לחשוב על אם אנחנו מאמינים או לא. אי אפשר לדעת מה יקרה. עברנו הרבה מאוד העונה. להיות בגמר זה תוצאה של המון דברים. במצב עניינים נורמלי קבוצה מעצבת את עצמה תוך כדי העונה ומגיעה מוכנה לגמר, אבל לנו קרה דבר שונה. היינו בשיא במרץ אבל הקבוצה השתנתה. היה קשה להכניס שחקן חדש, קורי וולדן נפצע והפסדנו 5 משחקים, חלקם בצורה לא טובה", הסביר המאמן על הדרך של קבוצתו לגמר. "ואז התחלנו לנצח בגלל שכל אחד לקח על עצמו יותר ובגלל האופי שלנו. היום חפרנו עמוק. היינו ברבע הרביעי על אדי הדלק. דייסון פגע בנו, אבל הצלחנו לעשות כמה עצירות הגנתיות. בסופו של דבר ניצחנו כי בדקות האחרונות השארנו לב ענק על המגרש".


מה הכריע את המשחק: "המפתחות היו לעצור את ההרכב הגבוה שלהם – האוול ורוברטס. זה הרכב מאוד פיזי. הם עושים הגנה טובה. דייסון הוא השחקן שלהם שלוקח על עצמו את המשחק ורצינו לעצור אותו, הוא אומנם עשה נקודות אבל באחוזים לא טובים וזו העבודה שעשינו עליו".


על הפסק הזמן אחרי 58 שניות בלבד בפיגור 6:0: "פתחנו בהרכב כמו במשחק החמישי באילת והיו לי מחשבות שצריך לצאת מההרכב הזה בשלב יחסית מוקדם. רציתי לסדר את הקבוצה. אין מילים לתאר את ג'ו אלכסנדר. (עוקץ את ירושלים) כששחקן שלנו פצוע אנחנו מודיעים את זה ולא מסתירים, אני לא מאמין בסודות. הוא משחק עם פציעה והיה מדהים. לעזור לנו כמו שהוא עזר לנו זה מדהים".



אלכסנדר מול טימור. "אין מילים לתאר אותו" (עדי אבישי)


המפגש בגמר מול מכבי תל אביב: "זו אופרה אחרת. אני תמיד מכבד יריבות. במיוחד כשהיריבה בגמר היא מכבי תל אביב. הם שיחקו טוב מאוד בחצי הגמר".


לגבי החלטת בית הדין וגלן רייס: "אני לא יודע איך חולון תראה בחמישי עם גלן רייס. החלטת בית הדין לא השפיעה עליי בכלל. התכוננתי שהוא לא ישחק. החזרנו שחקן ששיחק אצלנו וכבר הכיר את המערכת. זו הייתה החלטה קשה להחזיר אותו אבל החלטנו את זה. בגמר הוא לא ישחק 40 דקות אבל יעזור לנו".


אחד ממצטייני המשחק, ג'ורדן המילטון, דיבר גם הוא על האמונה שקיבל מדן שמיר: "הוא האמין בי מהיום הראשון. אני מודה לו ומקווה שנצליח לסיים את העבודה בחמישי. הפסדנו בחיפה במשחק האחרון של העונה הסדירה וקיבלנו סדרה יותר קשה אבל זה מה שצריך לעשות כדי לעלות לפיינל פור וזה מה שעשינו. אני יודע שיהיה לנו קשה בחמישי, הקהל של מכבי מעולה, אבל נעשה מה שצריך כדי לנצח. אנחנו 40 דקות מאליפות".



קטש. זעם על השיפוט (עדי אבישי)



בתוך כך, הפועל חולון תעמוד לדין בעקבות זריקת משרוקיות לעבר הפרקט כשבאחד המקרים המשחק הופסק לחצי דקה במשחק החמישי בסדרה מול הפועל אילת. סעיף ההעמדה לדין היא התנהגות בלתי ספורטיבית של האוהדים. בעבר נענשה הפועל תל אביב על עבירה דומה.


בצד המפסיד לא הסתירו את האכזבה. עודד קטש היה עצבני מאוד על השופט עומר אסתרון וניסה להתפרץ לחדר השופטים. מאמן האדומים  דיבר על חלוקת הדקות שגרמה לכך שדווקא במשחק כל כך חשוב, הלפרין לא שיחק ויוגב אוחיון שרק חזר מפציעה קיבל 11 דקות: "אני לא בא מהבית עם חלוקת דקות. היום יוגב שיחק טוב, זה לא אומר ששחקנים אחרים לא טובים. באנו בהרגשה טובה אחרי החודשים האחרונים. עצם זה שהגענו לפיינל פור נתן לנו ביטחון. הליגה הייתה מאוד שיוויונית כולל היום. בשלושה רבעים המשחק לא הלך לכיוון שלנו. יש שחקנים דומיננטים בכל אחת מהקבוצות. שחקנים שלהם עשו סלים גדולים. הבסיס להחלטות שלי ברוטציה היו הגנתיות. חזרנו למשחק אבל דברים פשוט לא הלכו לך. ברבע הרביעי עשינו הגנה גדולה והיינו כבר ביתרון, אבל אני בטוח שעוד הרבה פעמים אזכר באיבודים שהיו לנו באותן דקות".


ג'רום דייסון הוסיף: "היה קצת מהכל במשחק הזה. היינו ביתרון ואז הסתבכנו בעיקר מבחינה הגנתית. בסופו של דבר הם ניצחו וזה מה שמשנה. כולם עשו את החלק שלהם. הצלחנו לחזור למשחק. אם דברים היו הולכים אחרת עולי התוצאה הייתה אחרת. העונה הבאה? עכשיו ננוח. אתם יודעים איך הרגשתי לפני שלושה חודשים ואיפה אני היום, אז אי אפשר לקבל החלטה עדיין. עכשיו אלך לנוח".



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי