מיגל ויטור: יש לי חוזה לעוד שנתיים ואשאר עד אז בהפועל ב"ש

מיגל ויטור
מיגל ויטור | דני מרון

הפורטוגלי אמנם נפצע במארס וגם את פתיחת 2018/9 יחמיץ, אך בראיון שהעניק במולדתו סיפר: "אעבוד קשה כדי לחזור לרמה שהייתי בה". וגם: לא שוכח את מכבי ת"א ומכבי חיפה ומדגיש עד כמה החיים בישראל בטוחים ומהנים

(גודל טקסט)

מיגל ויטור שוב נמצא בשלבי התאוששות מפציעה שמשביתה אותו לתקופה ממושכת, זכר לפגיעה במשחק מול בני סכנין בחודש מארס האחרון, ואתמול (שלישי) הוא התייצב בבירת הנגב לפתיחת האימונים לעונה הבאה. אמנם הפורטוגלי יחמיץ את פתיחת העונה, אבל בראיון שהעניק בחו"ל סיפר על החיים בישראל, על ההיעדרויות שהפכו לתכופות וגם הצהיר: "יש לי חוזה לעוד שנתיים ואני מתכוון להישאר"

"התחושה להיות אלוף טובה מאוד, הייתה לנו עונה טובה עם עליות וירידות", סיפר ויטור בפתיחת הראיון, "כמעט נכנסנו לליגת האלופות, אבל הפסדנו למאריבור ואני חושב שהקבוצה נפגעה מכך. קיווינו שזה יקרה וההדחה הורידה אותנו. פתיחת העונה הייתה קשה, אבל בפלייאוף הוכחנו לכולם מי הקבוצה הכי טובה בישראל. זו אליפות שלישית ברציפות של הפועל באר שבע ובכל שנה קשה יותר לשמור על התואר. 

"זו תחושה נהדרת לסיים את העונה עם תואר, וברמה האישית זה שימח אותי לסיים ככה בתקופה מורכבת וקשה כי נפצעתי", המשיך ויטור וסיפר על הפציעה, "קשה לשבת בחוץ, הייתה לי עונה טובה ולפני כן נבחרתי לשחקן השנה. קיוויתי לשחזר את היכולת ולהגיע לאותו הישג ולצערי לא יכולתי. בכדורגל לא הכל תלוי בך ויש דברים שאתה לא שולט בהם, אבל כעת עליי לעבוד קשה כדי לחזור לרמה שהייתי בה".


ההדחה מליגת האלופות עשתה את שלה. ויטור (אודי ציטיאט)

ויטור נשאל אם הפועל באר שבע נחשבת כעת בישראל כמעצמה: "אני חושב שכן. אנחנו ומכבי תל אביב הקבוצות הכי חזקות וגם השתיים עם התקציב הכי גבוה, בשנים הבאות לדעתי הם יתחרו על האליפות. יש גם את מכבי חיפה, אבל הם לא מצליחים כל כך לאחרונה".

ומה היה לבלם לומר על החיים בישראל? "כשחיים כאן לא מרגישים את חוסר היציבות שמראים בחדשות. אנחנו קוראים את החדשות על הנעשה ברצועת עזה, אנחנו יודעים מה קורה, אבל ביום-יום המדינה מאפשרת לך איכות חיים ברמה גבוהה. המשפחה שלי כאן והבנות שלי אוהבות להיות בישראל. אם להיות בטוח, אני מרגיש בישראל בטוח מאשר בכל מדינה באירופה, יותר מאשר בצרפת או באנגליה. יש כאן קונפליקט, זה נכון, אבל הוא נמצא באיזורים מסוימים – בשאר המדינה כולם חיים בצורה רגילה.

"לפני שהגעתי לישראל היו לי ספקות וקצת חששות, אבל מעולם לא הרגשתי לא בנוח. שוחחתי עם שחקן או שניים שחיו פה והם אמרו לי להגיע לפה ושהחיים בישראל טובים. אחרי שנתיים, אני יודע שהם צדקו. ישראל מדינה נהדרת לחיות בה", המשיך ויטור וגם נשאל על העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים, "בקבוצה יש לנו שחקנים מוסלמים, יהודים ונוצרים וכולם חיים בשלום. מי שרואה את החדשות אולי חושב שיש בישראל מלחמה, אבל אם לא היה כאן בטוח לא הייתי משאיר פה את המשפחה. יש גם נוכחות מורגשת מאוד של אבטחה, המשטרה כאן נוכחת על בסיס יומי".


נהנים בישראל ומרגישים בטוחים יותר מאשר במדינות אירופה. ויטור ומשפחתו

לסיום נשאל על בנותיו שלומדות עברית: "כן, הן מדברות עברית וגם מלמדות אותי קצת", אומר ויטור וצוחק, "הן עוזרות לי, הן התרגלו והתאקלמו לחיים בישראל".

ללא כל קשר לוויטור כמובן, אתמול (שלישי) יצא לדרך שלב ההוכחות בתביעה שהגישה הפועל באר שבע נגד שחקנה לשעבר אופיר דוידזאדה במוסד לבוררות. במשך מספר שעות העידו מטעם התובעת מנכ"ל האלופה אסי רחמים ואלי ברקת, בעלה של אלונה, שמסייע לה בנושאים שונים. שניהם הציגו את עמדת המועדון בנוגע לנסיבות שהולידו את הסכסוך המשפטי. המשך שלב ההוכחות נקבע להיום בצהריים, אז יזומנו לעדות אלונה ברקת מצד אחד, ואופיר דוידזאדה מנגד.

האלופה תובעת מהמגן השמאלי ששירת אותה עד לפני שנתיים חצי מליון יורו במושגי נטו, מה שיכול לתפוח לסכום כפול במושגי ברוטו. העילה לתביעה: הפרת הסעיף בהסכם שחרורו של דוידזאדה לגנט,שבו התחייב לפצות ב-500 אלף יורו את האדומים אם יחזור לישראל וישחק בקבוצה אחרת. יצוין כי יציאתו לבלגיה התאפשרה רק לאחר שנשיאת המועדון, אלונה ברקת, הפחיתה את תג המחיר תמורתו מ-1.5 מיליון יורו למיליון יורו בלבד.


דוידזאדה במכבי ת"א. חזר לגנט, אבל עלול לשלם על כך (דני מרון)

ברשות באר שבע מסמכים המאשרים את טיעוניה ואכן דוידזאדה לא מתכחש לחתימתו על הסעיף הנדון, אך טוען באמצעות פרקליטו עורך הדין אייל אברמוב כי הוא מנוגד לחוק יסוד: חופש העיסוק. הדיון בתיק התקדימי מתנהל בפניו של הבורר עו"ד גבי הורוביץ.

כאמור, בסיומה של עונת השאלה במכבי תל-אביב חזר דוידזאדה אוטומטית לגנט בתוקף חוזהו שם שיסתיים בעוד שנתיים. ההחלטה היכן תהיה תחנתו הבאה של שחקנם הישראלי נתונה בסמכותם של הבלגים, שתיאורטית יכולים להשאיר אותו בחזקתם. אפשרות ריאלית יותר היא השאלתו לעוד עונה לקבוצה ישראלית, כאשר האופציות נעות במרחב שבין מכבי חיפה לבית"ר ירושלים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי