מכבי ת"א תפגוש את פרנצוורוש, בית"ר את צ'יחורה

מכבי תל אביב
מכבי תל אביב | ערן לוף

הגרלה קשה יחסית לסגנית האלופה, המשחק הראשון ב-12 ביולי בהונגריה והגומלין כעבור שבוע בנתניה. הקבוצה של גיא לוזון תצא לגאורגיה. הכירו את היריבות הראשונות כולל הטעות המביכה של תומאס דול

(גודל טקסט)
מכבי תל אביב תפגוש את פרנצוורוש ההונגרית בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית. הקבוצה ההונגרית, אולי החזקה ביותר מבין הלא מדורגות, תארח את המשחק הראשון ב-12 ביולי והגומלין יתקיים כעבור שבוע בנתניה. בית"ר ירושלים תשחק גם היא בחוץ את המשחק הראשון ויריבתה תהיה מחזיקת הגביע הגאורגי, צ'יחורה, שסיימה אשתקד את העונה במקום החמישי. 


פרנצוורוש היא סגנית אלופת הונגריה שסיימה את העונה החולפת במרחק שתי נקודות מהאלופה וידאוטון. פרנצוורוש לא ידעה הצלחות גדולות באירופה בשנים האחרונות. אשתקד הודחה בסיבוב השני של מוקדמות הליגה האירופית. על ידי מיטיילנד הדנית ושנה קודם לכן הודחה על ידי פרטיזני טירנה במוקדמות ליגת האלופות. עדיין לא ברור האם מלך שערי הקבוצה רולנד וארגה (17 שערים אשתקד) ימשיך. פרנצוורוש מודרכת על ידי המאמן הגרמני תומאס דול (52), שעובד בקבוצה מאז 2013. היא התחמשה עד כה בארבעה שחקנים כולל הגנאי אברהם פרימפונג והארגנטינאי מתיאס רודריגס. אקס מכבי חיפה, תמאש פרישקין, עשוי לעזוב. הסיפור הגדול של הקיץ בקבוצה היה עזיבתו של הגנאי ג'וזף פיינטסיל, אחד השחקנים הטובים של הקבוצה בעונה שעברה, שעבר לגנק. 


אוהדי הקבוצה נחשבים לפנאטיים, אנטישמיים ושונאי ישראל. האוטלראס החרימו את משחקי הקבוצה במשך שלוש שנים בשל סכסוך עם הנהלת המועדון, אבל בנובמבר הגיעו הצדדים לסיכום והאולטראס שבו ליציעים. למכבי ת"א, טוענים עיתונאים בהונגריה, צפויה קבלת פנים חמה. 






מאמן ההונגרים, הגרמני תומאס דול, התייחס להגרלה ואמר: "הכדורגל הישראלי התחזק מאוד בשנים האחרונים ומכבי תל אביב היא יריבה קשה. ידענו את זה עוד לפני ההגרלה. מכבי הייתה רחוקה שתי נקודות מאליפות (הטעות במקור), ישראל מלאה בשחקנים חזקים והקבוצות שם מאוחדות. מצפה לנו משימה קשה. נשחק את המשחק הראשון בבית ואני סומך על האוהדים שידחפו אותנו. ניתן הכל ונראה מה יהיה". 




צ'יחורה מגיעה מהעיר סנצ'חרה הודחה בשנתיים האחרונות פעמיים בסיבוב הראשון של המפעל. אשתקד זה קרה מול אלטאך האוסטרית שהמשיכה למפגש עם מכבי ת"א. הישג השיא של הקבוצה הוא העפלה לסיבוב השלישי ב-2014, אז הדיחו הגאורגים בדרך את בורסאספור. בסגל הקבוצה רשום זר אחד, השוער הבוסני דינו האמזיץ'. כוכב הקבוצה בעונה שעברה, דימיטרי טטנאשווילי (15 שערים), עזב. אבל החלוץ גיורגי גבדאבה פתח נהדר את העונה הנוכחית וכבר כבש תשעה שערים. לחלוץ ניקולוז גלאשווילי עבר בבוכום הגרמנית. אחרי 15 מחזורים מדורגת צ'יחורה במקום הרביעי בטבלה. המאמן הוא סוסו פרוידזה, גאורגי בן 60. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי