קובי רפואה סיכם, ההנהלה התנערה: כל הסיבות לפיצוץ בהפועל ת"א

רפואה
רפואה | דני מרון

הסחבת עם ראדי והשיחה שהדהימה את המאמן, ההחתמה של שקלים, "הגורם" המסתורי שנכנס לתמונה. רפואה הרגיש שמבזבזים לו את הזמן. הנהלת הפועל ת"א חששה מעוד הסתבכות כלכלית. כך זה נראה מאחורי הקלעים

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)
כפי שפורסם בספורט1, הפועל תל אביב נקלעה אתמול (רביעי) שוב לעין הסערה בעקבות ההחלטה של המאמן קובי רפואה להתפטר מתפקידו. "אנחנו לא מביטים לאחור", אמר גורם במועדון. "קובי התפטר. לא נמשיך בלי מאמן ובקרוב יהיה מאמן אחר כי כך דברים קורים לטוב או לרע. הדברים בהפועל תל אביב נעשים בשיקול דעת ולא באווירה של לחץ".


בעשרת הימים האחרונים קיימת בסביבת הצוות המקצועי ברשותו של קובי רפואה תחושה שיש גורם מחוץ למועדון המכוון את הדברים המקצועיים מאחורי גבם. בסביבת המאמן סיפרו כי רפואה הגיש רשימת שחקני רכש מרכזיים שכללה את עומר דמארי, ז'אורז'יניו ומהראן ראדי אותם הבטיחו הבעלים להנחית. אתמול בבוקר שוחח רפואה עם ראדי, וזה עדכן אותו כי לאחר שלכאורה הושג סיכום והשחקן הסכים לחתום לעונה אחת, איש בהפועל תל אביב לא שוחח איתו, לא נקבעה לו שום פגישה עם הבעלים ובכוונתו לחתום בקבוצה אחרת. הזעם של רפואה היה גדול לאחר שהצליח לתאם מול ראדי את תנאיו הכספיים ולהבהיר לבעלים: "ראדי הוא שחקן שאני לא מתפשר עליו. הוא יהיה אחד השחקנים המרכזיים ואין סיכוי שאמשיך בלעדיו".

מתברר כי השמועות שהגיעו אל הצוות המקצועי היו שבמקום ראדי רוצים להביא לקבוצה את בן רייכרט והאמירה שהסתובבה במתחם חודורוב הייתה "יש סוכן שחקנים מסוים שעושה כאן צחוק מכולם". על פי ההתנהלות במועדון, לא נעשה שום מהלך בפועל ולא הייתה שום פגישה או כוונה לצרף את שלושת השחקנים להפועל תל אביב ועל פי הבדיקות והשיחות שניהל איתם רפואה, לא היה כל מהלך בשטח שהוביל להחתמתם. מנגד, לאחרונה שמע רפואה על כך שלקבוצה הוצע הניגרי ברונו איבה, ששיחק אשתקד בהפועל עכו. 



"יש סוכן שעושה כאן צחוק מכולם" (דני מרון)


"ביקשו מקובי רפואה לדבר עם שחקנים ולהגיע להבנות כספיות איתם. כשהדברים היו סגורים הפועל התחמקה ומשכה זמן", אמרו בסביבתו של המאמן. מסתמן כי השמות שרפואה התכוון להביא – עומר דמארי, מהראן ראדי, ז'אורז'יניו, אחמד עאבד ופיראס מוגרבי לא יגיעו להפועל תל אביב ואולי רק אחד מהם יגיע תחת המאמן החדש. מבין החמישה, השיחות עם חלוץ גירסונספור הן המתקדמות ביותר.


רפואה והצוות המקצועי שהו שעות על גבי שעות במתחם האימונים ובדקו שמות של מועמדים זרים, כשמצד שני הוצעו להנהלה שמות שלא תוכננו להיות בקבוצה, כמו הקשר/חלוץ הצרפתי ניקולא דיגיני שהגיע לכאורה לשיחות לפני שבועיים, אך לא היה באמת מועמד לחתום. השחקן עצמו הבין זאת וכבר בתום הפגישה הראשונה החליט לחפש יעד אחר. ההחתמה של עמירן שקלים לא הייתה על דעתו המקצועית של המאמן, שקיבל באימוני פתיחת העונה שחקנים אותם שחרר ולא בנה עליהם מתאמנים כאילו הם חלק מהקבוצה בליגת העל.



עאבד. מגעים מתקדמים (ערן לוף)


האחים איציק ושרון ניסנוב ניסו להסביר לרפואה שלא יהיה לחוץ, שחובה להיות שקולים בהחתמתם של שחקנים יקרים אשר דורשים חוזים ארוכי טווח. למאמן הובהר כי הדברים נעשים תוך כדי תנועה והשחקנים הנכונים מקצועית יגיעו למחנה האימונים בפולין, מהלך שרפואה לא היה מוכן לקבל ורצה שחקנים כאן ועכשיו.


בעקבות הפיצוץ, בשיחות בין רפואה להנהלה, סוכם שההודעה על עזיבת המאמן תצא רק ביום ראשון, כשבינתיים בהנהלה ינסו לחפש מאמן ועד אז רפואה יעביר את אימוני סף השבוע. בפועל, הדבר יצא לתקשורת כבר אתמול. בשיחות סגורות הבהיר רפואה להנהלה: "אתם רוצים קבוצה שתישאר בליגה? אין לי בעיה להישאר. רק בואו נצהיר כלפי חוץ שאלו המטרות שלנו העונה ולא שיש תקציב של 30 מיליון שמכוון ליותר". גורמים בסביבתו של רפואה שללו את הטענות על כך שהמאמן לא רצה לצרף שחקנים של הסוכן דודו דהאן והעדיף לעבוד עם הסוכן גלעד קצב: "היה פה בסה"כ שחקן אחד של קצב. מוגרבי וגאדיר שרצינו להביא הם שחקנים של דודו. אנחנו בוחרים שחקנים טובים ולא לפי סוכן". 


הפועל תל אביב כבר החתימה את רועי זיקרי, רז כהן, רוג'ר ברנרדו וכן את עמירן שקלים ורובי לבקוביץ'. שחקנים חדשים לא יגיעו כהימור מקצועי כמו בתחילת העונה שעברה, שהובילה לפיטורי המאמן מוטי איוניר והחלפת חצי קבוצה. "כמו המאמן שעזב, גם הבעלים רוצים להיות בצמרת ליגת העל", אמר גורם בקבוצה. "סיפורי העבר הוכיחו כי חובה לרסן מהלכים שמובילים להימור ולייצר לחץ במועדון ואצל האוהדים. אי אפשר להפעיל לחץ לא מוצדק על המועדון".


היום (חמישי) יתחילו ראשי הקבוצה לעסוק במינוי מאמן חדש כשהכוונה היא להוביל למינויו של שרון מימר, שחקן העבר של הקבוצה, ולהציע למסאי דגו להיות בצוות לצדו של מימר. דגו מסרב ולכן נכון לעכשיו הסיכוי של מימר להיבחר הוא גבוה יותר. שם נוסף שמועמד לקבוצה הוא אקס מ.ס. אשדוד עמיר תורג'מן, שהוצע לקבוצה במהלך הלילה. גם יובל נעים שאימן בשנים האחרונות את הפועל אשקלון מועמד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי