מודריץ': האנגלים זלזלו בנו ונענשו, דאליץ': יכולים לזכות

לוקה מודריץ', מריו מנדז'וקיץ'
לוקה מודריץ', מריו מנדז'וקיץ' | AFP

בקרואטיה חוגגים העפלה היסטורית לגמר גביע העולם. ראקיטיץ' חשף שכמעט החמיץ את המשחק בשל חום גבוה ופרגן לחברו מריאל: "מגיע לו לזכות בכדור הזהב". וגם: התקשורת הקרואטית מכריזה: "הזמן לנקום בצרפת על 98'"

(גודל טקסט)
קרואטיה לראשונה בתולדותיה בגמר גביע העולם. 20 שנה אחרי שהודחה בחצי הגמר בצרפת על ידי המארחת, תהיה לה הזדמנות "לנקום" בטריקולור ולהניף את גביע העולם על אדמת רוסיה כבר ביום ראשון הקרוב. 


המדהים הוא, כידוע, שקרואטיה הגיעה לגמר אחרי שלוש הארכות במשחקי הנוק-אאוט. אמש היא השלימה מהפך וגברה 1:2 על אנגליה אחרי שמריו מנדז'וקיץ' ברח לג'ון סטונס וכבש בדקה ה-109 את שער הניצחון היקר, קודם לכן הדיחה את המארחת רוסיה אחרי דו קרב פנדלים ובשמינית הגמר חלפה גם על פני דנמרק בתום דו קרב פנדלים.


מי שאמנם לא בלט אתמול בחצי הגמר יתר על המידה היה איבן ראקיטיץ', קשר מרכז השדה שרשם אתמול הופעה מספר 70 בעונת 2018/19 בכל המסגרות – יותר מכל שחקן אחר בעולם. בסיום המשחק הכוכב דווקא פרגן לחברו למרכז השדה ויריבו מברצלונה כשאמר: "הגיע הזמן שלוקה מודריץ' יזכה בכדור הזהב". הקרואטים לא סתם מפרגנים לראקיטיץ', שבמחנה הקרואטים סיפרו לאחר ההעפלה לגמר כי סבל מ-39 מעלות חום ביממה לפני המשחק, היה בספק ולמרות זאת עלה בהרכב והשלים 120 דקות: "לא הייתי בטוח שאוכל לשחק", הוא הודה.



ראקיטיץ' נשבר מרוב אושר בשריקת הסיום (Gettyimages)



כיבד גם את גארת' סאות'גייט האנגלי בסיום (Gettyimages)


הקשר בן ה-30, יליד שווייץ בכלל, הגיע לברצלונה מסביליה בקיץ 2014 וזכה מאז בכל תואר אפשרי קבוצתי, אבל לטענתו מיד בסיום המשחק אמר: "הייתי מחליף כל תואר בגביע העולם. אני לא רוצה להסתכל על הטלפון הסלולרי שלי, הוא כנראה מתפוצץ ברגעים אלו".


באשר ללוקה מודריץ' שעבד כמו מכונה בלתי אנושית לאורך המשחק, בסיום הוא דווקא עקץ את האנגלים : "הטעות שלהם הייתה שהם זלזלו בנו. התקשורת האנגלית לא ספרה אותנו לפני המשחק. הם כתבו שאנחנו עייפים ולא נצליח מולם, אבל תראו מי היה עייף באמת בסיום? הם צריכים להיות יותר צנועים ולכבד את היריבים שלהם. הראינו שאנחנו חזקים ושלטנו במשחק פיזית ומנטלית. היינו צריכים להרוג את המשחק עוד לפני הסיום ולא להיגרר להארכה".


על הגמר אמר אלוף אירופה עם ריאל מדריד: "זה מדהים מה שהשגנו. זה חלום אחרי כל כך הרבה שנים של לחימה בכדורגל. זה ההישג הכי גדול של הכדורגל הקרואטי אי פעם". מודריץ' גילה שהנבחרת תצבע את שיערה לגמר והוסיף: "אני יודע שכל קרואטיה ברחובות בזכותנו ואף אחד לא יישן הלילה. כדור הזהב? אני ממש לא חושב על זה ולא אכפת לי מהתואר הזה. אני חושב רק על הגמר". הוא נשאל על ידי רדיו קופה הספרדי על כריסטיאנו רונאלדו ואמר: "התקווה שלי הייתה שהוא יישאר. הוא שחקן יחיד ומיוחד, אבל אני מודה לו על כל מה שנתן עבורנו ועבור ריאל מדריד".

Croatia fans went wild after their team's big win pic.twitter.com/5Az3h7ENza

— FOX Sports (@FOXSports) July 12, 2018

בתקשורת הקרואטית כתבו שזה לא היה רק ניצחון הכדורגל, אלא ניצחון של לוחמים, גברים. "עברנו הרבה מלחמות ואנחנו יודעים איך להילחם על כר הדשא כמו במלחמות האמיתיות", כתב העיתון "יוטרני ליסט". העיתון "סאטה24" כתב בכותרת ענק: "אנחנו הולכים על הזהב. צרפת, אנחנו חוזרים כמו ב-1998 ועכשיו גם רוצים לנקום בכם על שניצחתם אותנו בחצי הגמר באותו טורניר. יש לנו חשבון לסגור איתם".


המאמן זלאטקו דאליץ' גילה אחרי המשחק שהוא בטוח בניצחון על צרפת בגמר: "שני שחקנים שלנו שיחקו עם רגל אחת, אבל לא הראו את זה. בהארכה אף אחד לא רצה שאחליף אותו. זה מראה כמה אופי יש להם וזה עושה אותי אדם גאה. אף אחד מאיתנו לא הרים לרגע ידיים. אם נגיע שוב להארכה רביעית נגד צרפת אולי זו תהיה בעיה, אבל אנחנו יכולים לנצח אותם. צרפת הנבחרת הכי טובה בטורניר, אבל הרווחנו את הגמר ביושר. מול אנגליה היינו הנבחרת היותר טובה. שיחקנו טוב יותר מאשר נגד ארגנטינה".

Svlačionica gori, Subašić i Vida su zapjevali Nije u šoldima sve https://t.co/eSyBd8QWkL#24sport#Russia2018#WorldCup#WorldCup2018#Rusia2018pic.twitter.com/yLHkPpgHFj

— 24sata (@24sata_HR) July 11, 2018

איבן פרישיץ' שנבחר למצטייין המשחק סיפר בסיום שהוא ראה את ההצלחה של קרואטיה ב-1998 כילד וחלם על כך שהוא יבקיע במונדיאל. אמש הוא לא רק מצא את הרשת, אלא גם חגג העפלה לגמר גביע העולם.


✅ Talk about your dreams coming true, #ManoftheMatch Ivan Perišić!#FlamingPride#Croatia#CROENG#WorldCup#Vatrenipic.twitter.com/9nJ0MDfA2v

— HNS | CFF (@HNS_CFF) 12 ביולי 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי