גבריאל תמאש חתם לשנתיים נוספות בהפועל חיפה

גבריאל תמאש, ניר קלינגר, יואב כץ
גבריאל תמאש, ניר קלינגר, יואב כץ | הפועל חיפה, רשמי

אחרי שאיבדו את בן בסט, קלינגר וכץ הבטיחו את העתידו של אחד השחקנים החשובים בקבוצה בעונה החולפת. אחד השחקנים: "אפשר להבין את עדן בן בסט. כץ דחה אותו בצורה מביכה". גם אוסידון צפוי לעזוב

(גודל טקסט)

עכשיו זה סופי ורשמי. הבלם הרומני גבריאל תמאש חתם הערב (שני) רשמית לשנתיים הקרובות, לאחר שכבר סיכם לפני יותר מחודש את תנאיו, אך אז נתגלעו פערים בעיקר סביב שער היורו בחוזה. בפגישה שנערכה הערב בין תמאש לבין המאמן ניר קלינגר והבעלים יואב כץ חתם השחקן על חוזה חדש בקבוצה. בחיפה חששו כי הבלם יזכה להתעניינית ואולי אף יעזוב כמו עדן בן בסט, ולכן מיהרו לסיים את הסאגה במהרה עוד לפני החזרה ממחנה האימונים.

"ההודעה הרשמית של הפועל באר שבע על בן בסט גרם להלם גדול במחנה האימונים בהולנד" כך אמר אתמול (ראשון) גורם בהפועל חיפה בעקבות אחת הדרמות הגדולות של הקיץ בכדורגל הישראלי. הקפטן והכוכב הבלתי מעורער של הפועל חיפה ימשיך ללבוש אדום, אבל ייעשה זאת בבירת הנגב. בן בסט סיכם את תנאיו בבאר שבע וחתם רשמית לשלוש שנים, וכבר מצטרף למחנה של באר שבע בהכנות לקראת משחק בליגת האלופות מול פלורה טאלין. בן בסט קיבל שדרוג של כעשרה אחוזים בחוזה בבאר שבע ובעיקר קיבל חוזה לשלוש שנים.

כזכור, כבר בסיום העונה שעברה ועוד בחגיגות גביע המדינה הצהיר בן בסט כי ישמח להישאר ולסיים את הקריירה בצד האדום של הכרמל, אך ירצה לעשות זאת בחודש חדש וארוך טווח. גם הבעלים יואב כץ הצהיר לא פעם אחד את חשיבותו של בן בסט בחדר ההלבשה ועל כר הדשא והיה נראה כי השניים אכן בדרך לרומן ארוך אך לא כך היה. במהלך השבועות של הכנה לעונה ביקש נציגו של בן בסט, יונתן בן ברון, להיפגש עם כץ לגבי החוזה העתידי אך הבעלים דחה אותו. בן בסט ראה כיצד הבעלים סוגר עם שחקנים אחרים ובסביבתו סיפרו על מרמור. גם לקראת היציאה למחנה שוחח הקפטן עם ראשי חיפה וקיווה שכץ יניע את השיחות ביניהם. בין השאר, בהפנינג הקבוצתי שנערך באצטדיון בקריית חיים סיפר בן בסט על העתיד הרחוק שהוא רואה את עצמו בחיפה.


תמאש. עוד שנתיים במחזיקת הגביע (הפועל חיפה, רשמי)

התפנית הגיעה בפרשת המסרונים כאשר בן בסט היה חלק משמעותי מאלה שגיחכו על ההתנהלות במועדון. כץ לא אהב זאת והחליט לנתק מגע עם שחקני הקבוצה ובראשם הקפטן. גם ההתנצלות בפני הקבוצה ומול הבעלים לא עזרה לכך שהצדדים יחזרו למשא ומתן והמירמור של בן בסט רק התגבר. במהלך סוף השבוע קיבל החלוץ לראשונה גישושים מאנשי הפועל באר שבע שהציעו לשחקן חוזה ארוך טווח ושדרוג קטן בשכר. אנשי באר שבע הבהירו לחלוץ כי במידה ויסכים, העסקה תיסגר תוך ימים ספורים. בן בסט התייעץ במהלך השבת עם משפחתו וכאשר הבין כי בשלב זה כץ אינו מעוניין לדבר על הטווח הרחוק נתן לאנשי באר שבע את ברכת הדרך.

בחיפה סיפרו כי במהלך שעות הבוקר ביום ראשון נראה בן בסט לחוץ עד אשר יצאה ההודעה הרשמית של הפועל באר שבע. "זה היה עדן אחר. ראו שעובר עליו משהו כבר בשבת אבל בראשון בבוקר זה רק הלך והתגבר" אמר אחד השחקנים בחיפה והוסיף: "אפשר להבין אותו. כץ אומנם תרם לקריירה כאשר החזיר אותו אבל דחה אותו בצורה מביכה". לאחר ההודעה עוד ניסו אנשי חיפה ובראשם המאמן ניר קלינגר לנסות ולגשר על הפערים אך כאשר קבעו פגישה משולמת: קלינגר-כץ- בן בסט הבהיר האחרון שהוא כבר חתם על חוזה בבירת הנגב.

בן בסט.
בן בסט. "ראו שעובר עליו משהו" (דני מרון)

גם בקרב האוהדים, הדעות חלוקות. יש אוהדים שמצדדים בחלוץ וטוענים כי ההתנהלות הלקויה של כץ היא זו שגרמה לו לעזוב את הקבוצה. "כץ היה צריך להבין שמדובר בכוכב שחייבים לשמר אותו והפיצוי של 100 אלף יורו הוא מצחיק" אמר אחד האוהדים. מאידך היו אוהדים שזעמו על הקפטן שעזב את הקבוצה דווקא כאשר חיפה בשלבים האחרונים של ההכנות לקראת העונה. "לא יורקים לבאר ששותים ממנו. עדן היה יכול לחכות עוד קצת והיה מקבל חוזה יפה בחיפה. קפטן מוותר תמורת המועדון שהציל לו את הקריירה" אמרו חלק מהאוהדים האדומים.

הצוות המקצועי וגם הבעלים יואב כץ כבר חושבים על העתיד ומנסים לחפש אופציות חלופיות לעזיבתו של הקפטן. בחיפה רוצים להתחזק בשני שחקני התקפה ישראליים ובין השמות נמצאים שני חלוצי הפועל באר שבע, גיא מלמד ומוחמד גאדיר. כפי שפרסמנו בעבר, גאדיר היה מועמד לקבוצה בתחילת הקיץ ללא קשר לעזיבה של שחקן מסוים וכעת נראה כי האדומים ינסו לעשות מאמצים כדי לצרפו.

בנוסף בקבוצה ממשיכים לעקוב אחר שחקני מכבי תל אביב הן בחלק ההגנתי כמו המגן שון גולדברג וכמו שחקני הכנף יונתן כהן ומאוויס צ'יבוטה. שחקני חיפה זכו אתמול לחצי יום חופש והבוקר יחזרו לאימונים כאשר גם החלוץ היווני טאנאסיס פאפאזוגלו ינסה להרשים את הצוות החיפאי ואם יעשה זאת ינחת עם הקבוצה בישראל.

אם לא די בצרות המקצועיות, אז גם בקרב ההנהלה יש לא מעט חילוקי דעות ומסתמן שסגן הנשיא דורון אוסידון יעזוב את המועדון. אוסידון, שהיה מהאנשים המשמעותיים במהלך העונה האחרונה, נמצא בחופשת מחלה ואינו צפוי להמשיך במועדון. בחיפה סיפרו כי לאחרונה נתגלעו חילוקי דעות בהנהלה שככל הנראה יגרמו לכך שהצדדים יודיעו בקרוב על פרידה. "דורון תרם רבות בעונה האחרונה אבל כעת יש מחלוקות שלא ניתן לגשר עליהם.


אוסידון. גם הוא אמור להיפרד מהפועל חיפה (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי