איביץ' יצטרך לתת לקיארטנסון זמן משחק על מנת למכור אותו

וידאר קיארטנסון
וידאר קיארטנסון | מכבי תל אביב

מאמן מכבי תל אביב עומד בפני דילמה לקראת המשחק נגד פרנצווארוש הערב (19:45, ספורטHD1): האיסלנדי לא משתלב במערך, אך קבוצות מאירופה צופות בו. ההרכב יוכרז רק סמוך למשחק, מיכה עשוי להיות מוסט לקישור

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תארח הערב (חמישי, שידור ישיר בספורטHD1) את הקבוצה ההונגרית פרנצווארוש בגומלין מוקדמות הליגה האירופית, לאחר שהמשחק הראשון לפני שבוע בבודפסט הסתיים בתיקו 1:1. נכון לעכשיו היציעים המערביים באצטדיון בנתניה לא יפתחו ורק כ – 6000 אוהדים הבטיחו את מקומם ביציעים הערב.

הצהובים רוצים לעבור לשלב הבא, ומודעים ליכולת הטובה של הקבוצה ההונגרית. המאמן ולדאן איביץ' הזמין להתכנסות בצהריים את אותם 20 השחקנים שיצאו למשחק בהונגריה בשבוע שעבר. איביץ' הבהיר לשחקנים כי ההחלטה בנושא ההרכב הפותח תועבר להם רק סמוך ליציאה למשחק, בדיוק כפי שהיה נהוג אצל קודמו ג'ורדי קרויף. בשיחות הפנימיות במועדון מדברים על מעבר לשלב הבא וברור כי הדחה הערב תוביל למשבר מקצועי ערב פתיחת העונה.

בנושא ההרכב, שחקנים יודעים כי השיקול הוא של הצוות המקצועי ונעשה ביום המשחק בהחלטה של איביץ' עם עוזריו, ולתרגולים באימונים יש משמעות אבל אינם סופיים. גורם במועדון אמר: "על פי ההכנות למשחק הראשון בשבוע שעבר, כולם היו בטוחים שמתן חוזז יהיה בהרכב הפותח ובסוף הוא לא זכה לשחק כלל. מצד שני, נראה שהמאמן שינה גישה לאמירות שהלהיבו את צעירי המועדון ובעיקר את השחקנים המושאלים, שעבורם להיות בהרכב הפותח תהיה משימה כמעט בלתי אפשרית".

קיארטנסון. לפחות שתי קבוצות מעוניינות בו (מכבי תל אביב)
קיארטנסון. לפחות שתי קבוצות מעוניינות בו (מכבי תל אביב)

בצוות המקצועי מתרכזים בעיקר בעניינו של החלוץ האיסלנדי וידאר קיארטנסון, שבמשחק בבודפסט היה משחקו פושר ולא עוצמתי במערך ההתקפי החדש של איביץ'. במכבי תל אביב יודעים כי הורדת קיארטנסון לספסל אינה משתלמת כאשר החלוץ מועמד למכירה ונעשה אחריו מעקב מקצועי ע"י לפחות שתי קבוצות מאירופה. הסגל ההתקפי של מכבי עמוס בשחקנים ואפשר שהערב ישקול איביץ' מערך התקפי מיוחד ויעביר את דור מיכה לקישור, ובכך יפנה מקום בקו הקדמי לחלוץ נוסף על חשבון אבי ריקן או איל גולסה.

באימונים האחרונים עבדו על תיאום במערך האחורי, והחדרת ביטחון למגן הספרדי אנריק סבוריט שמשחקו הפושר בהגנה והעזרה ההתקפית מצריכים שיפור ביטחון ויותר תיאום עם הבלמים והקשרים.

במכבי תל אביב מבקשים להוריד את המסך על נושא רכישתו של מגן בני יהודה מאור קנדיל, והאמונה היא שהמהלך נמצא על סף סיום. נכון לעכשיו יש בסגל שישה שחקנים זרים, לאחר החתמתו של צ'יקו אופאודה הניגרי, והמאמץ הוא להגיע להסכם הקפאת כרטיסו של כריסטיאן בטוקיו הפצוע ומכירתם של פרדראג ראיקוביץ' וקיארטנסון. בסביבת המועדון הבהירו כי פני מכבי תל אביב החדשה לא הושלמו, והמהלכים השונים להחתמתם של שחקנים חדשים נמצאים בעיצומם כדי להביא את תואר האליפות לקריית שלום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי