ירושלים של צרות: הנזק לבית"ר מוערך בכארבעה מיליון שקלים

שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים
שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים | דני מרון

בעקבות ההדחה מאירופה הקבוצה תאבד הכנסות צפויות, בנוסף לקנס שעתיד להגיע מאופ"א על פריצת האוהדים למגרש. גורם במועדון: "נראה שלאף אחד אין חשק להיות כאן". מכירת ורד עלולה לגרום להתפרקות חדר ההלבשה

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים, שנוצחה אמש (חמישי) 2:1 על ידי צ'יחורה סצ'חרה הגאורגית והודחה מהמשך המשחקים במוקדמות הליגה האירופית, רשמה אמש את אחד הערבים העצובים והכואבים של המועדון בשנים האחרונות. בעקבות חרם האוהדים, שהודיעו שלא יבואו למשחקים עד שהבעלים אלי טביב יעזוב לחלוטין את המועדון, המשחק נערך באווירת נכאים מוחלטת בטדי השומם לעיני קצת יותר מאלף צופים.

אם לבית"ר לא הספיקו הצרות עד כה, היא צפויה להיענש כעת בחומרה רבה על ידי אופ"א בגין פריצת מספר אוהדים לכר הדשא במהלך המשחק בשלהי המחצית השנייה. כזכור, כנגד המועדון עומד גם כתב אישום בגין הדלקת אבוקה והשמעת קריאות גזעניות ממשחק החוץ נגד הגאורגים בשבוע שעבר. במועדון יבדקו בימים הקרובים, בסיועו של היועץ המשפטי של המועדון רוני מוזסון, האם אפשר לנקוט בפעולות כלפי אותם אוהדים שביצעו את העבירות.

מעבר לפן המקצועי וההדחה מהמשך המשחקים באירופה, יש להפסד אמש משמעות כלכלית כבדה מאוד וכעת מעריכים גורמים במועדון שההפסדים הכספיים העונה מתקרבים כבר לארבעה מיליון שקלים ואולי אף יותר. העפלה לסיבוב הבא היתה מזכה את המועדון במענק עלייה של כמיליון שקלים מאופ"א. לזה יש להוסיף את אובדן ההכנסות בגין חרם האוהדים על המשחק אתמול, שנאמדים בכ-650 אלף, וסכום דומה של כ-600 או 700 אלף שיכול היה להיכנס לקופה גם במשחק הבא נגד מאריבור בסיבוב השני. על כל אלה יש להוסיף את הקיפאון המוחלט במכירת מנויים ובעיקר מנויי הזהב, שלא חידשו את המנוי מהעונה שעברה והיו יכולים להכניס כמיליון שקלים נוספים. ובנוסף לכל הצרות, צפויה הקבוצה לספוג קנס כספי כבד מאופ"א בגין כל העבירות המשמעתיות של האוהדים, כאשר ההערכות האופטימיות מדברות על כ-150 אלף יורו לפחות בנוסף לעונשי רדיוס או אפילו הרחקה מוחלטת מהמפעלים האירופים לעונה אחת שהמועדון יכול לקבל בבית הדין המשמעתי של אופ"א.

האוהד שפרץ לדשא.
האוהד שפרץ לדשא. "איימו כל הקיץ שהם יעשו נזקים" (דני מרון)

אווירת הנכאים בטדי הורגשה היטב גם בקרב שחקני הקבוצה, לפני המשחק ובוודאי שאחריו, בצל ההדחה הכואבת. "יכולנו להפסיד גם עם סגל טוב יותר, ההפסד הוא לא העניין", אמר גורם במועדון. "אתה מגיע לטדי למשחק שהיו צריכים להיות בו 13 או 14 אלף צופים ואתה משחק מול יציעים ריקים. האווירה דיכאונית ונראה שלאף אחד אין חשק להיות כאן יותר. האווירה כאן היא זו שיוצרת את המציאות, חוסר הוודאות כאן הוא נורא. כל יום יוצאים פרסומים כאילו זה הולך וההוא עוזב וזה משפיע על כולם", הוסיף הגורם.

על האירוע החמור של פריצת האוהדים לדשא, הוסיף הגורם: "הם איימו כל הקיץ שהם יעשו נזקים, אפשר היה להרגיש את זה מגיע. לכולם ברור מה המניעים שלהם ובמי הם רוצים לפגוע".

הבעלים טביב, שלא נכח במשחק, ממשיך להאשים את אוהדי הקבוצה במצבה של הקבוצה ומשמיע באוזני מקורביו את המנטרה הקבועה על כך שהם, האוהדים, אלה שגורמים נזקים למועדון ולכן הוא לא מוכן להשקיע שום סכום לתפעולה המיידי של הקבוצה.

עידן ורד. עדיין לא מתכוונים למכור אותו (דני מרון)
עידן ורד. עדיין לא מתכוונים למכור אותו (דני מרון)

למרות ההדחה הכואבת מאירופה ובניגוד לפרסומים כאלה ואחרים, בבית"ר מדגישים שוב ושוב שאין שום כוונה למכור כעת את הקשר עידן ורד. דווקא בגלל ההדחה ועל אף ההפסד הכספי של מענק ההעפלה, מחזיק זכויות הניהול אלי אוחנה לא ימהר לעשות כרגע שום פעולה בנוגע למכירתו של ורד שמבוקש במכבי חיפה. גם אוחנה וגם המאמן גיא לוזון מבהירים ללא הפסקה שעזיבה של ורד תגרום להתפרקות מוחלטת בחדר ההלבשה ועשויה להביא שחקנים נוספים, דוגמת אריק סאבו ויאקוב סילבסטר, לבקש לעזוב.

על רקע הנתק המוחלט בין אוחנה לבעלים אלי טביב תצטרך בית"ר להעביר בשבוע הבא את סגל הקבוצה בבקרת התקציבים. בשלב זה ברור לכולם כי למועדון אין כרגע את כל הסכומים הדרושים להעברת הסגל במלואו, ונראה כי ינסו לקבל ארכה נוספת כדי לגייס משאבים נוספים להעברת כל הסגל הקיים.

בבית"ר צפויים לדבר פעם נוספת בתחילת השבוע הבא עם ראשי פאוק סלוניקי היוונית, על מנת לקבל ארכת זמן שניה להעברת 265 אלף יורו עבור רכישתו של הקשר אריק סאבו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי