קנדיל יעבור מבני יהודה למכבי ת"א תמורת ארבעה שחקנים

מאור קנדיל
מאור קנדיל | דני מרון

העסקה תושלם בתחילת השבוע הבא, ובתמורה למגן הימני, תקבל הקבוצה משכונת התקווה את מאוויס צ'יבוטה, דור ג'אן, סוהיל ארמלי ושגיב יחזקאל. שביעות רצון אצל הצהובים מהניצחון על רדניצ'קי

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב ובני יהודה ישלימו בתחילת השבוע הבא את העסקה עליה פורסם לראשונה באתר ספורט 1 שבמסגרתה ירכשו הצהובים מבני יהודה את המגן הימני מאור קנדיל בתמורה להעברת ארבעה שחקנים. מדובר בחלוץ מאוויס צ'יבוטה שהיום (שישי) הסכים להגיע לשכונה לאחר פגישה עם ראשי מכבי תל אביב שלא הסכימו למכור אותו למכבי נתניה תמורת 300 אלף דולר. צ'יבוטה ישוב לבני יהודה בה שיחק בעונה שעברה יחד עם דור ג'אן, סוהיל ארמלי ושגיב יחזקאל.


קנדיל ייאבק עם אלי דסה על מקום בהרכב הפותח כשדסה לא השיב נכון לאתמול על ההצעה לחתום בקבוצה לחמש שנים. חוזהו של קנדיל ישולש בקריית שלום והוא ירוויח 250 אלף דולר ללא מענקי הישגים על תארים ואירופה.  


ובתוך כך, שביעות רצון במכבי תל אביב בבוקר שאחרי המשחק. הצהובים השיגו אמש (חמישי) מקדמה טובה לקראת משחק הגומלין בליגה האירופית כשניצחו 0:2 את רדניצ'קי הסרבית בסיבוב המוקדמות השני במפעל מצמד של וידאר קיארטנסון ושמרו על שער נקי לקראת הגומלין. 



מאור קנדיל. מכתום לצהוב (עדי אבישי)


החלוץ האיסלנדי, שספג לא מעט ביקורות על יכולתו מפתיחת העונה, נראה חד אתמול בנתניה ומעבר לצמד הרבה לאיים על שער האורחים. אצל סגנית האלופה מאמינים שהצמד והיכולת הטובה שהציג אתמול יזרזו את מכירתו של החלוץ לאירופה. עסקה זו, בנוסף למכירתו של ראיוקביץ', צפויה להכניס כסף לו המועדון זקוק עקב חוקיי הפייר פליי, שיאפשרו לו לרכוש שחקני רכש נוספים: "וידאר וראיקוביץ' מוכרים באירופה וצריך סבלנות בנושא".

עד כה, לא הגיעו הצעות של ארבעה מליון יורו עבור האיסלנדי כפי שהצהובים דורשים, אך הם מאמינים שתגיע קבוצה מתאימה שתרכוש אותו. אם החלוץ לא ימצא קבוצה שתעמוד גם בדרישותיו הכספיות, הוא ישאר במועדון עד חלון ההעברות של חודש ינואר הקרוב. 


קיארטנסון. במכבי מקווים שיגיעו הצעות (דני מרון)


 

עוד לפני שהצהובים יצאו למשחק הגומלין בשבוע הבא, הם יפגשו ביום ראשון הקרוב את בית"ר ירושלים למשחק הראשון במסגרת גביע הטוטו. המאמן ולאדן איביץ' צפוי להעניק מנוחה לרוב שחקני ההרכב שיחקו אתמול ובמקומם יעלו איתי שכטר, שרן ייני, דן גלזר ואחרים.

שחקן נוסף שהציג יכולת טובה אתמול ובאופן כללי מתחילת העונה הוא הבלם הוותיק איתן טיבי, שפותח את עונתו השביעית בקריית שלום. אחרי המשחק, דיבר הבלם לראשונה על התקרית החריגה בסיום העונה הקודמת עם מאמנו לשעבר, ג'ורדי קרויף. כזכור, בעת שהיה על הספסל במשחק הפלייאוף מול הפועל חיפה, התבקש טיבי על ידי מאמנו להתחמם כדי שיכנס למשחק. הבלם, כך על פי ההולנדי, השתהה ולקח את הזמן, דבר שהוביל לכעס מצדו של קרויף ולעימות פיזי של ממש בין השניים.

כנשאל על כך, הגיב טיבי: "לא יודע אם טעיתי, לא חושב שטעיתי ומכל דבר צריך ללמוד. את הסיפור הזה לקחתי למקום חיובי ומה שהיה לא חשוב מבחינתי. הבחירה שלי לאחר מה שקרה הייתה לא לדבר, מה שהיה כבר מאחורי וקיבלתי באהבה את החלטת המועדון להשעות אותי, גם אם לא הסכמתי על כך. לא הייתי אחראי על מה שכתבו ועל סיום דרכי. המועדון מחליט וכולם יודעים כמה מכבי תל אביב חשובה לי. אני שמח שנשארתי, עבדתי קשה באימונים וכשג'ורדי קרויף עזב את המועדון חיבקתי ונישקתי אותו ואיחלתי לו בהצלחה".

על בלם הרכש ז'איר אמאדור: "ז'איר חדש בקבוצה והוא בתהליכי קליטה כמו שחקנים אחרים והצעירים ששבו. כייף לשחק אתו ועם הזמן התיאום בנינו ישתפר"

על מטרות המועדון והחזרת תואר האליפות אמר טיבי "מוקדם לדבר על תארים כי אנחנו רק בהתחלה, המטרה הקרובה היא המשחק הקרוב. יש בקבוצה אווירה שונה, אנרגיות חדשות אך אנחנו ניבחן במבחן התוצאה".


 

עומר אצילי, שהורחק בכרטיס צהוב שני עקב התחזות בדקה ה-79, לא ישחק במפגש הגומלין בשבוע הבא. בסיום המשחק, ניגש אליו מאמנו ולדימיר איביץ', הצביע על ראשו ברמיזה על כך שהיה צריך לנהוג בחוכמה יתרה במקרה.


אצילי מורחק אתמול (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי