שער ענק של ערן לוי בתוספת הזמן קבע 1:1 בין חיפה לנתניה

ערן לוי עם ניקיטה רוקאביצה
ערן לוי עם ניקיטה רוקאביצה | ערן לוף

עונת 2018/2019 נפתחה עם סיום דרמטי למשחק הראשון בגביע הטוטו: טיל לחיבורים של המפציץ הסדרתי בדקה ה-92 מחק יתרון מרגלי רוקאביצה (77). בני סכנין והפועל חדרה נפרדו בתיקו 0:0 משמים

(גודל טקסט)

התגעגענו: אחרי פגרה של חודשיים וקצת, עונת 2018/19 נפתחה הערב (שבת) רשמית עם המשחקים הראשונים בגביע הטוטו בין מכבי חיפה למכבי נתניה, שהסתיים בתיקו 1:1, ובין בני סכנין להפועל חדרה, שנפרדו בתיקו מאופס וחסר אירועים.

מכבי חיפה – מכבי נתניה 1:1
מאז 2012, כל קיץ מחדש אוהדי מכבי חיפה עוקבים אחרי השינויים בקבוצתם ומחכים לתחילת העונה בתקווה שהפעם זה זה, הפעם חוזרים לצמרת. ובכן, נראה שהקופים הירוקים ייאלצו לחכות עוד קצת כדי לגלות אם הפעם זה באמת זה. הקבוצה שלהם אמנם לא נראתה נורא, אבל גם לא הציגה כדורגל משכנע ואיבדה יתרון בדקות הסיום. לא פתיחה מוצלחת לקבוצה שרוצה לחזור מתקופה רעה.

מכבי חיפה לא עשתה שינויים גדולים הקיץ, והביאה רק שני שחקני רכש חדשים. ג'ורג' מנדג'ק ראה את המשחק מהיציע, אבל מיכיל קראמר פתח לראשונה והראה את ערכו בעיני הקהל הירוק. ההולנדי שיחק טוב, והיה ברור שהוא התחבר מצוין לחבריו להתקפה אופיר מזרחי וסנטיאהו סלליך. ועדיין, בחצי השעה הארשונה מכבי חיפה כמעט ולא הופיעה למשחק. נתניה, עוד קבוצה שלא עשתה מהפכה נרחבת בסגל אלא הביאה שניים שלושה שמות בודדים כמו ג'ונתן בורנשטיין שפתח, שלטה יותר בדקות הראשונות וגם הגיעה למצב בדקה השמינית עם פריצה מצוינת של יונאס מלדה שהוכשל ברחבה. אבל אחרי שדידייה קוגבנייה החמיץ את הפנדל ברשלנות, משחק ההתקפה של האורחת כבה.

רוטן. רוצה להביא תקווה לאוהדי חיפה (ערן לוף)
רוטן. רוצה להביא תקווה לאוהדי חיפה (ערן לוף)

רק חצי שעה מפתיחת המשחק הצליחה חיפה לנצל את העובדה הזאת, והגיעה לכמה מצבים טובים לקראת סיום המחצית. כשזה עדיין לא עזר, והירוקים המשיכו להפגין את הבעיה בניצול מצבים אותה הציגו בשנים הקודמות, רוטן שלח את רוקאביצה. החלוץ האוסטרלי גמל לו בשער נהדר 10 דקות לאחר מכן, והיה נראה שסוף סוף מכבי חיפה תפתח עונה ברגל ימין. ואז הגיע ערן לוי. לוי, גם הוא מחליף, לא בלט במיוחד מתחילת המחצית השנייה לאחר שנכנס במקום שובל גוזלן. אבל בדקה ה-92 הוא עבר שאת השחקן ששמר עליו, הסתכל, ראה שהוא רחוק 30 מטר מהשער והניף את הרגל. ערן לוי, פצצה מרחוק, די ברור איך זה נגמר. בחיבורים של אוהד לויטה המסכן. מכבי חיפה היתה צריכה ניצחון כדי לקבל כוחות להמשך העונה, אבל עם שער כזה מגיע גם לערן לוי ונתניה לא לפתוח עונה עם הפסד מאכזב.

הרכבים
מכבי חיפה: אוהד לויטה, ארנסט מאבוקה, עאיד חבשי, אליסון דוס סנטוס, רמי גרשון (עומרי בן הרוש 80), נטע לביא (גל אלברמן 81), אופיר מזרחי (שון וייסמן 84), שלומי אזולאי, סינטאיהו סלליך (ניקיטה רוקאביצה 67), מוחמד עוואד (סאן מנחם 61), מיכיל קראמר

מכבי נתניה: דני עמוס, ויקי כחלון (חגי גולדנברג 86), דולב אזולאי, טים הויבך, ג'ונתן בורנשטיין, עלי מוחמד (יניב בריק 72), ניקו אולסק, אביב אברהם (דודי טויטו 82), דידייה קוגבנייה, יונס מלדה (ג'ייק רוזנסקי 67), שובל גוזלן (ערן לוי 46).

מהלך המשחק
דקה 1: השופט רועי ריינשרייבר הוציא את המשחק לדרך בסמי עופר לעיני 9,126 צופים.

קראמר. הופעת בכורה במסגרת רשמית (ערן לוף)
קראמר. הופעת בכורה במסגרת רשמית (ערן לוף)

דקה 8: יונאס מלדה פרץ מצד ימין והוכשל בתוך הרחבה, השריקה לפנדל הגיעה מיד.

דקה 9: קוגבנייה ניגש לנקודת ה-11 מטרים, אבל הבעיטה שלו חלשה ומתגלגלת ליד השער.

דקה 15: כדור עומק כוון לעברו של מלדה, אבל לויטה יצא נכון מחוץ לרחבה והרחיק.

שלומי אזולאי. נתניה שולטת יותר בפתיחה (ערן לוף)
שלומי אזולאי. נתניה שולטת יותר בפתיחה (ערן לוף)

דקה 31: הזדמנות ראשונה למכבי חיפה אחרי חצי שעה של משחק. סלליך העביר כדור רוחק מצוין לקראמר, שהגיע ראשון לכדור אבל בעט מחוץ למסגרת.

דקה 35: עוד התקפה טובה של חיפה. הפעם מסירה של מזרחי הגיעה לעוואד, שבעט לא מדויק.

דקה 37: ושוב עוואד מגיע להזדמנות, הפעם ממסירה של קראמר, אבל הפעם דני עמוס במקום.

דני עמוס. הופעה מצוינת של שוער נתניה (ערן לוף)
דני עמוס. הופעה מצוינת של שוער נתניה (ערן לוף)

דקה 43: ארנסט מאבוקה פתח מבערים בצד ימין והרים הגבהה מצוינת לתוך הרחבה, אופיר מזרחי הגיע אליו אבל לא הצליח להלביש בעיטה מדויקת.

דקה 49: קראמר לא היה בנבדל והגיע לאחד על אחד מול דני עמוס, שהגיב מצוין והציל את נתניה מספיגה כמעט בטוחה.

דקה 77, מכבי חיפה עולה ל-0:1: מאבוקה שוב רץ בצד ימין והגביה כדור, הבעיטה של אופיר מזרחי הורחקה אבל ניקיטה רוקאביצה, 10 דקות לאחר שעלה כמחליף, הגיע לריבאונד ושלח כדור למשקוף ופנימה.

רוקאביצה חוגג. שער נהדר רק 10 דקות לאחר שעלה כמחליף (ערן לוף)
רוקאביצה חוגג. שער נהדר רק 10 דקות לאחר שעלה כמחליף (ערן לוף)

דקה 89: הויבך הגיע למצב קורץ בתוך רחבת החמש אבל פספס את הכדור בסנטימטרים.

דקה 92, 1:1: וואו! ערן לוי השתחרר מהשחקן ששמר עליו וממרחק של יותר מ-30 מטר בעט פצצה ישירות לחיבורים של לויטה.

בני סכנין – הפועל חדרה 0:0
אחרי שאצטדיון דוחא אושר לארח את משחק פתיחת העונה, בסכנין רצו לנצל אותו כדי להביא ניצחון ראשון. עם סגל חסר בגלל שרוב השחקנים לא עברו בבקרה, הקבוצה של בני בן זקן לא הראתה יכולת משכנעת ומיעטה להגיע למצבים. למזלה, כך גם הפועל חדרה. גם רוב הסגל של העולה חהדשה לא עלה בבקרה, והיא שיחקה בעיקר כדי לבחון את הבלם האוקראיני החדש מקסים ימריקוב שנתן הופעה די טובה. שתי הקבוצות יכולות להיות מאוכזבות מהמשחק שלהן, וייאלצו להגביר את קצב האימונים אם הן רוצות לעבור שלב במפעל.

ניסו אביטן. גם הוא מתמודד עם הרכב חסר (ערן לוף)
ניסו אביטן. גם הוא מתמודד עם הרכב חסר (ערן לוף)

הרכבים
בני סכנין
: מחמוד קנדיל, עלי עותמאן, סארי פלאח, אלבן פאנישי, איאהב שאמי, איאהב גנאים, חאלד חלאיילה, בהג'את בשיר, פיראס מוגרבי, מוחמד כליבאת, שלומי אזולאי.

הפועל חדרה: אלון עומרי, יעקב אבבה, מקסים ימריקוב, עמית כהן, דיא לבאבידי, סמיר בארקטרביץ', מנשה זלקה, רועי שוחט, עלי חטיב, אנז' פרדי פלומן, אסי גומה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי