רשמי: אנדי הרצוג מונה למאמן נבחרת ישראל

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | ההתאחדות לכדורגל

חברי הפורום המקצועי החליטו לאמץ את עמדת וילי רוטנשטיינר, לפיה האוסטרי יעמוד על הקווים: "כבוד גדול עבורי והזדמנות נפלאה להוביל את את ישראל". אלי אוחנה: "זו ההזדמנות שלו לפצות על השער ב-2001"

(גודל טקסט)

מאז סיים אלישע לוי את תפקידו כמאמן נבחרת ישראל עברו 276 ימים בהם התפקיד לא אויש. היום (רביעי) הודיעה ההתאחדות לכדורגל שחברי הפורום המקצועי החליטו לאמץ את עמדת המנהל הטכני, וילי רוטנשטיינר, לפיה אנדראס (אנדי) הרצוג ימונה לתפקיד. בישיבה שנערכה ביום שני האחרון, נדונה מועמדותו של הרצוג והוחלט פה אחד כי יחל עמו משא ומתן. היום הושג סיכום עקרוני בין הצדדים ובישיבת הנהלת ההתאחדות הקרובה יובא מינויו של הרצוג לאישור.

רוטנשטיינר אמר לאחר המינוי: "אני מכיר היטב את הרצוג, הן כשחקן גדול והן כמאמן מבטיח בנבחרות הצעירות של אוסטריה וארצות הברית וכן כעוזרו של יורגן קלינסמן בנבחרת ארצות הברית הבוגרת. הרצוג מלא תשוקה להוביל את נבחרת ישראל בעתיד הקרוב ואני משוכנע שהתרומה שלו תהיה גדולה. חברי הפורום המקצועי הביעו אמון מלא בבחירתו ויש להם חלק עצום בהצלחת התהליך". 


אלי אוחנה:
"בישיבה האחרונה הציג רוטנשטיינר בהרחבה את היתרונות הרבים שהוא רואה באנדי הרצוג והסכמנו כי מדובר בבחירה נכונה. לאורך כל הדרך פעלנו ונפעל מתוך אינטרס אחד – קידום הכדורגל הישראלי והנבחרות. להרצוג תהיה עכשיו הזדמנות טובה לפצות על שער השוויון ההוא ב-2001 בדקה ה-90. המינוי של וילי והבחירה בהרצוג לתפקיד מאמן הנבחרת הם חלק ממהלך רחב, עמוק ומשמעותי שמובילה ההתאחדות ואליו יצטרפו בהמשך גורמים מובילים, כדי להעמיד את כל התנאים להצלחת הענף.  נביא את המלצתנו בפני חברי ההנהלה ואני מאמין שנקבל את אמונם פעם נוספת. תודה לכל מי שסייעו, חבריי לפורום ואנשי ההתאחדות".


הרצוג כובש נגד ישראל ב-2002. יפצה על ההדחה כמאמן? (AFP)

המאמן הנכנס אנדי הרצוג אמר לאחר מינויו: "זה כבוד גדול עבורי והזדמנות נפלאה להוביל את נבחרת ישראל כמאמן ראשי. אני בטוח שאקבל תמיכה מלאה מצד ההתאחדות לכדורגל כדי שאוכל לתרום לקידום הנבחרת ולהצלחתה".

רתם קמר, מנכ"ל ההתאחדות: "ההתאחדות לכדורגל תעמיד לרשות רוטנשטיינר והרצוג, ולרשות כלל הנבחרות, את כל האמצעים כדי להצליח במשימה הלאומית. אני בטוח שמדובר בחיזוק משמעותי, שיסייע ביציאה לדרך חדשה".

הרצוג החל את הקריירה כקשר בראפיד וינה במדיה זכה בשתי אליפויות אירופה רצופות בשנות ה-80, וב-1992 עבר לוורדר ברמן הגרמנית איתה זכה באליפות גרמניה בעונתו הראשונה, 1992/93. מאז שיחק גם בבאיירן מינכן, חזר לקדנציות נוספות בראפיד וברמן וסיים את הקריירה בלוס אנג'לס גלאקסי. לחובבי הכדורגל הישראלי הוא זכור בעיקר משער השיוויון ב-27 באוקטובר 2001, שקבע 1:1 בזמן פציעות בין ישראל לאוסטריה במשחק גורלי במוקדמות מונדיאל 2002 וניפץ את החלום של ריצ'רד נילסן ושחקניו. את קריירת האימון החל כמאמן חירום בנבחרת אוסטריה ב-2005, מאז שימש בה גם כעוזר מאמן וכמאמן הנבחרת הצעירה. בהמשך שימש גם כעוזרו של יורגן קלינסמן בנבחרת ארצות הברית וכמאמן ראשי בנבחרת הצעירה, תפקיד אותו סיים ב-2016.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי