אריאל הרוש סיכם את תנאיו בהפועל באר שבע

אריאל הרוש
אריאל הרוש | ערן לוף

סאגת השוערים בבירת הנגב מתקרבת לסיומה. השוער צפוי לעבור בקרוב בדיקות רפואיות ולחתום לשלוש שנים. חיימוב אמור להשתחרר, כנראה ללא תמורה, והוא בוחן מספר אופציות, ביניהן מכבי תל אביב ומכבי חיפה

(גודל טקסט)

סאגת השוערים בהפועל באר שבע לקראת סיום: אריאל הרוש סיכם הערב (רביעי) את תנאיו הכספיים בשורות האלופה וצפוי לחתום מחר לשלוש שנים לאחר שיעבור בדיקות רפואיות. למרות זאת, גורם המקורב לעסקה צינן את ההתלהבות: "הרוש לא סיכם ולא יסכם עד שיתברר מה קורה עם גיא חיימוב".
במקביל, השוער גיא חיימוב צפוי להשתחרר, כנראה ללא תמורה, והוא בוחן מספר אופציות, ביניהן מכבי תל אביב, מכבי חיפה וקבוצה ביוון. הצלע השלישית במשולש, השוער היווני יאניס אנסטיס, ישוחרר בימים הקרובים בכפוף להשגת סיכום כספי. הצעה שהוגשה לו בסך 100 אלף יורו כנראה לא ריצתה אותו, והמגעים עם נציגיו יימשכו. 



מוקדם יותר היום בבירת הנגב הבינו שנוצרה מציאות חדשה. האלופה הודחה כבר בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות אחרי 2:2 מול דינמו זאגרב אתמול ו-7:2 בסיכום שני המשחקים, ועכשיו כל המאמצים מתמקדים בניסיון להציל את העונה מחוץ לזירה המקומית דרך הליגה האירופית. ואין יותר מדי זמן להתקשקש, כי בחמישי הבא כבר מצפה לאדומים מבירת הנגב יריבה קשה בדמותה של אפואל ניקוסיה.


במועדון מבינים שרק העפלה לשלב הבתים במפעל המשני תחסוך מהם את הצורך לחתוך בבשר החי ותצמצם במידה מסוימת את אובדן ההכנסות כתוצאה מההדחה המוקדמת מהצ'מפיונס. הנזק הכספי המיידי מוערך בכמה מיליוני יורו.


קרוב ל-30 שחקנים נמצאים כרגע בקבוצה, וההערכה היא שכבר בימים הקרובים יתחילו בטרנר לדלל את הסגל. השוער גיא חיימוב, שבלט בחסרונו בצמד המפגשים מול דינמו זאגרב, קיבל כאמור אישור לנהל משא ומתן עם קבוצה חדשה ובינתיים שומר על כושר בתחושה שעליו למצוא תחנה חדשה בקריירה, כשהצדדים מנסים למצוא לו קבוצה מעבר לים. אגב, כמה מאוהדי הקבוצה שטרם השלימו עם ה"זובור" שנעשה לטענתם לחיימוב, הגיעו אתמול לטרנר כשהם לובשים את חולצתו.



זכה לתמיכה. גיא חיימוב (מאיר אבן חיים)


שחקנים נוספים שצפויים לעזוב הם הכשרון הצעיר עמראן אל-קרינאווי שיושאל כנראה לעונה נוספת וכמוהו גם וובה בראון, אלא אם יסכים להישאר כדי להילחם על מקום ברוטציה. מיהאי קורהוט, שחתום על חוזה ארוך טווח, ממתין להסדר כספי כדי לעזוב, כשגם מוחמד גאדיר ותומאש פקהארט לא צפויים להמשיך.


הבלם לואי טאהא נגרע במפתיע מהסגל, כאשר הטענה הייתה שהוא סובל מהתכווצות שרירים. מחליפו, מתן אוחיון, חזר לפעילות לראשונה מאז חודש אפריל ובמחצית השנייה התקשה להתמודד מול המהירות של החלוצים הקרואטים. באר שבע עשויה לחזק את החלק האחורי, ומספר בלמים הוצעו לה לאחרונה. שמו של בלם בית"ר ירושלים, טל כחילה, הוזכר אף הוא כאופציה.


בסיום המשחק ניגש בכר למאמן הקרואטי, ננאד בייליצ'ה, ובין השניים התפתחה שיחה ידידותית. "מה שדיברנו נשאר בין שנינו", אמר בייליצ'ה. "בכר מאמן מצוין, נפגשתי איתו לפני שנה במשחק ידידות כשאימנתי בפולין. אני מאחל לו הצלחה בליגה האירופית".


במסיבת העיתונאים סיפר המאמן הקרואטי כי לא חשש לרגע שמא קבוצתו תשמוט את היתרון מהמשחק הראשון, אבל בדרך לאוטובוס הודה כי "באר שבע שיחקה כדורגל מושלם, כזה שאילץ אותנו לעבוד קשה מאוד כדי להשיג את השערים ואת התיקו. עכשיו אני מבין איך סלטיק כמעט עפה בבאר שבע לפני שנתיים". על מילות הקסם שנאמרו בחדר ההלבשה במחצית אמר בייליצ'ה: "במחצית אמרתי לשחקנים שניים שלושה דברים, ולשמחתי הם מילאו את ההוראות".


בכר. |גם הזרים יתנו את התפוקה שלהם
בכר. "גם הזרים יתנו את התפוקה שלהם" (דני מרון)


בניתוח מעמיק יותר של המשחק, התייחס ברק בכר לסדר היום של הקבוצה ביום שאחרי זאגרב: "הפסדנו ועפנו מליגת האלופות. עכשיו צריכים לתת שקט, כי יש הרבה רעשים מסביב. יש לנו סגל גדול ויש תחרות מאוד גדולה. גם הזרים יתנו את התפוקה שלהם". על היריבה הבאה, אפואל ניקוסיה, אמר המאמן המאוכזב: "יחסית לשלב הזה של מוקדמות הליגה האירופית זו הקבוצה הכי חזקה והכי קשה שיש".


המגן בן ביטון תרם את חלקו למסיבת העיתונאים ושיתף את הנוכחים בתחושותיו: "רצינו להציל את הכבוד שלנו, לא כיף להיות מובס. רצינו להחזיר לקהל שתומך בנו, והרגשנו שחזרו האנרגיות. ברור שיש אכזבה, אבל אנחנו לוקחים את הדברים הטובים להמשך הדרך". ביטון העריך ששחזור המחצית הראשונה מול היריבה הבאה יעשה את העבודה נגד הקפריסאים. "אם ניקח למשחק הבא את המחצית הראשונה, שלא רואים כמוה בארץ, ואם נביא לשם את אותן אנרגיות – ניראה טוב גם נגדם. אני בטוח שנבוא הכי מוכנים שאפשר".


את עמדתו בנוגע לסוגיית השוער הביע ביטון במילים הבאות: "זה לא התפקיד שלי לדבר על שחקנים אחרים. יש לנו שוערים טובים בסגל, ולא משנה מי יעמוד בשער".


בתוך כך, באקט יוצא דופן החליטה האגודה להעניק לאוהדים שרכשו אתמול כרטיסים למשחק הטבה בסך 30 שקלים למימוש בחנות המועדון. זוהי הפעם הראשונה שאוהדי הקבוצה נהנים מצ'ופר שכזה, והוא סוג של מחווה על מופע העידוד המרשים שלהם אמש, לפני המשחק, במהלכו ובסיומו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי