אנדי הרצוג: אפצה את ישראל על השער שכבשתי נגדם

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | Gettyimages

מאמנה החדש של נבחרת ישראל התראיין לתקשורת האוסטרית לאחר המינוי: "אצטרך להחזיר לישראל על האמון בי" וסיפר על ההיכרות עם שחקני הנבחרת: "את מונאס דאבור אני מכיר מצוין". בהמשך יצא לבחון את הליגיונרים

(גודל טקסט)
פסטיבל מינוי המאמן לנבחרת ישראל נמשך. אנדראס הרצוג, מאמנה הטרי של הנבחרת מונה רק אתמול (רביעי) לתפקיד וכבר הספיק להתראיין לתקשורת בארצו לתחנת הטלוויזיה הממלכתית, ORF, בה סיפר על השתלשלות האירועים שהובילה למינויו: "הכל הלך כל כך מהר. זה היה מגניב. אתמול בבוקר טסתי לישראל בהזמנת ההתאחדות הישראלית. בצהריים כבר חתמתי על החוזה. אני חושב שכעת אני אצטרך להחזיר בגדול לישראלים על האמון שלהם בי ולנסות להצליח עם הנבחרת. מה שקרה לי אז עם השער שכבשתי מול ישראל נראה לי כמו דבר רחוק מאוד. אולי הפעם אצליח לעשות איתם משהו שמנעתי מהם אז". 

לעיתון "קרונן צייטונג" בו שימש כפרשן אמר: "אני שמח מכך שבאוסטריה תמיד הערימו עלי קשיים בכל פעם שהייתי מועמד לאמן במקום כלשהוא, ובישראל לא חשבו פעמיים. ככה זה כשאתה נחשב לכוכב במדינה שלך ובמדינה אחרת לוקחים אותך בלי הרבה שאלות. אני מרגיש מאוד מחויב כעת כלפי ישראל. אני צריך עכשיו לעבוד מהר כי אין לי הרבה זמן להכיר את השחקנים, אבל לפחות את מלך השערים של הליגה האוסרית מונאס דאבור אני מכיר מצוין".

המנהל המקצועי של הנבחרת, ווילי רוטנשטיינר, אמר לסוכנות האוסטרית APA כי הוא התווה פרופי מסוים של מאמן עבור ההתאחדות הישראלית והרצוג תואם אותו בצורה מושלמת. באוסטריה מדובר בחדשות גדולות מאוד בגלל שהרצוג הוא אחד משחקניה הגדולים בכל הזמנים ומאוד פופולארי בקרב האוהדים, שחלקם רצו לראות אותו מאמן את הנבחרת האוסטרית עצמה.


דאבור. המאמן החדש שמע עליו (האתר הרשמי)

 

בעיתונים המשיכו להתעסק במינו כשב-ORF הזכירו את השער שכבש מול ישראל ב-2001 וכתבו שהישראלים כל כך התרגזו בזמנו, שאחרי השער הם זרקו תפוזים על מנהל הנבחרת האוסטרית וקיללו אותו ביציע. עוד נכתב, שכעת הרצוג יצטרך להחזיר את התשוקה לאוהדים הישראלים עבור הנבחרת שאבדה כמעט לגמרי בשנים האחרונות. בכתבה גם נאמר שגם אם הוא לא יצליח להעפיל עם הנבחרת ליורו ויצליח בליגת האומות, להתאחדות הישראלית יש אופציה להאריך את חוזהו עד קטאר 2022. 

העיתון "די פרסה" הדגיש שהרצוג היה מועמד כמה פעמים לאמן את נבחרת אוסטריה, אבל לא זכה בפקיד ובישראל פעלו מהר והעניקו לו את הצ'אנס להיות מאמן נבחרת ראשי לראשונה בקריירה שלו. לאחר מסיבת העיתונאים היום, הרצוג אמור לצאת לאירופה לבחון שחקנים ישראלים בליגות השונות. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי