מכבי ת"א עשויה לפגוש את רייקה, הפועל חיפה את קופנהאגן

אלי דסה, עומר אצילי, וידאר קיארטנסון
אלי דסה, עומר אצילי, וידאר קיארטנסון | דני מרון

סגנית האלופה תתארח אצל סגנית אלופת קרואטיה או מול סרפסבורג הנורבגית אם תדיח את פיוניק, ניר קלינגר ושחקניו צריכים להדהים את אטאלנטה כדי לצאת לדנמרק או למפגש מול צסק"א סופיה. הכירו את היריבות האפשריות

(גודל טקסט)
סיבוב המוקדמות השלישי בליגה האירופית ייצא לדרך כבר מחר כאשר מכבי תל אביב תתארח בארמניה אצל פיוניק (שלישי, 19:00 בספורטHD1), אבל כעת היא יודעת, כמו גם הפועל חיפה, מיהן היריבות האפשריות בשלב הפלייאוף, הסיבוב הרביעי והאחרון לפני שלב הבתים שייערך ב-23 וב-30 באוגוסט.


מכבי תל אביב היא הקבוצה היחידה מבין הישראליות שמדורגת בשלב הפלייאוף, ואם תעבור את פיוניק הארמנית, כמו הפועל באר שבע עלולה גם היא לפגוש יריבה קרואטית – רייקה, שבמאזנה שני ניצחונות בשני המחזורים הראשונים בקרואטיה, איבדה את אליפות העונה שעברה לדינמו זאגרב בשלוש נקודות בלבד ובכך גם איבדה את התואר "אלופה" בו החזיקה מעונה קודם לכן. רייקה צריכה לעבור מפגש כפול נגד סרפסבורג הנורבגית, כאשר המנצחת היא זו שתתמודד על המקום בשלב הבתים עם הצהובים או הארמנים.



הצהובים חוגגים בליגה האירופית. מחר הם כבר מול פיוניק (דני מרון)


הפועל חיפה תארח ביום חמישי את אטאלנטה החזקה (19:00, שידור ישיר בספורט2) ותטוס לאיטליה בשבוע הבא, וסיכוייה לפחות על הנייר הנמוכים ביותר. אם בכל זאת תתרחש סנסציה והאדומים יעברו את הקבוצה מברגאמו, היריבה הבאה שלה תצא מהמפגש בין צסק"א סופיה הבולגרית לבין קופנהאגן הדנית.



אלבז. הפועל חיפה צריכה להדהים את אטאלנטה כדי לעבור לפלייאוף (ערן לוף)


הכירו את היריבות: סגנית אלופת קרואטיה והדנים שאכזבו
כפי שמכבי תל אביב פייבוריטית בקרב מול פיוניק, כך גם רייקה בקרב שלה על הפלייאוף מול סרפסבורג. רייקה איבדה את האליפות רק שלושה מחזורים לסיום העונה האחרונה, אחרי שהמאמן ננאד ביילצ'ה עזב לדינמו זאגרב. לפני שנתיים הם זכו באליפות ראשונה בקרואטיה אחרי 11 שנה בהן שלטה דינמו. רייקה פתחה היטב את העונה שני ניצחונות ליגה, 0:2 על גוריצה ו-0:4 על זאפסריץ'. את הקבוצה מאמן מטיאז' קק הסלובני בן ה-56, שמדריך את הקבוצה מאז 2013. הוא אימן את סלובניה במונדיאל 2010. מדובר במועדון עם מסורת מיוחדת, שככזה ניצח בגביע אופ"א ב-1984 את ריאל מדריד, אבל אף פעם לא היו להם תארים למעט הזכייה באליפות בעונת 2016/17. ראשי המועדון הקימו איצטדיון חדש ב-2015 וגם אקדמיה חדשה ועוד קודם לכן שיחקו בשלב הבתים בליגה האירופית ב-2013 וב-2014.


הכתב הקרואטי אנטה בוסקוליץ' סיפר לספורט1: "קק עושה עבודה מצוינת ברייקה. בכל קיץ המועדון מוכר כמה משחקניו ובונה מחדש את הקבוצה עם רכישת שחקנים חדשים". כל הקבוצה שזכתה באליפות לפני שנתיים התחלפה ונמכרה בתוך שני חלונות ההעברה. הקיץ מכרה הקבוצה את שחקן הנבחרת הקרואטית פיליפ ברדריץ' (הופעה אחת) לקליארי. הכוכבים של הקבוצה הם החלוץ הקרואטי אנטוניו-מירקו צ'ולק ששיחק באינגולשטאט והגיע לקבוצה בינואר האחרון, מאז כבש שישה שערי ליגה, גורדון האוסטרי – מלך השערים לשעבר בליגה האוסטרית – שכבש בעונת האליפות 12 שערי ליגה, אקוסטי הגנאי הוא שחקן כנף ששיחק בעבר בקרוטונה והבר הברזילאי שהבקיע 16 שערי ליגה ב-18 משחקים בהרכב בליגה, סיים 90 דקות רק 13 פעמים בעונה שעברה.




אוהדי רייקה בליגה האירופית בסן סירו (Gettyimages)


לעומת רייקה, סרפסבורג הנורבגית הדיחה בסיבובים הקודמים את IBV האיסלנדית (0:6 בסיכום המשחקים) ולאחר מכן את סט. גאלן, אחרי הפסד-2:1 בשווייץ בשבוע שעבר כאשר סט. גאלן שיחקה בעשרה שחקנים וניצחון 0:1 ביתי. הקבוצה הנורבגית עלתה בזכות שער חוץ. היא מדורגת במקום החמישי בנורבגיה אחרי 17 מחזורים, במרחק שבע נקודות מהמוליכה רוזנבורג. מלך השערים שלה העונה הוא הדני פטריק מורטנסן בן ה-29, שבליגה כבש שש פעמים ב-17 משחקים ועל אולה יורגן האלבורסן הנורבגי שכבש חמישה שערים. הקבוצה מושתת בעיקר על שחקנים סקנדינביים, אך יש לה גם חלוץ צרפתי בשם רשאד מוחמד, הקשר הניגרי עוסמאן מוחמד ושוער רוסי שהגיע מקבוצת המילואים שם זניט בשם אלכסדנר ואסיוטין בן ה-23



ומה באשר ליריבות האפשריות של הפועל חיפה? קופנהגן היא כמובן המועמדת המובהקת לעלות לסיבוב הפלייאוף של הליגה האירופית. המועדון הדני סיים את אחת העונות המאכזבות בשנים האחרונות, כשסיים במקום הרביעי בלבד. עם זאת מדובר במועדון בעל ניסיון אירופי עשיר עם שתי עליות לליגת האלופות, כולל העפלה לשלב שמינית הגמר בעונת 2011/12. הפעם הראשונה והיחידה שקופנהגן פגשה מועדון ישראלי במסגרת רשמית הייתה מול בית"ר ירושלים במסגרת הסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות בשנת 2007 והקבוצה הדנית ניצחה 1:2 בסיכום שני המשחקים. 


צסק"א סופיה לעומת זאת, לא השתתפה בשלב בתים אירופי מאז עונת 2010/11.  סגנית אלופת בולגריה מכרה את כוכב הקבוצה ומלך שעריה בעונה שעברה, פרננדו קראנגה אל חנאן ג'יין-יה הסינית תמורת 3.4 מליון יורו ולא עשתה רכש משמועתי. השינוי הגדול בקבוצה יהיה על הקווים כאשר התמנה נסטור אל מאסטרו, מאמן סרבי בן 35 שאימן רק עונה אחד כמאמן ראשי אך הוא בעל רזומה מרשים כעוזר מאמן ועבד במועדונים כמו ולנסיה, המבורג, שאלקה 04 האנובר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי