הרוויחה או הפסידה? שרון ניסים מסכם את סאגת השוערים בבאר שבע

יאניס אנסטיס, גיא חיימוב, דודו גורש
יאניס אנסטיס, גיא חיימוב, דודו גורש | דני מרון

מה שהתחיל בניסיון מושכל להנחית את שטקוס בטרנר, הסתיים בהחתמתו של הרוש שרמתו זהה לזו של חיימוב, ואיך אפשר לשכוח את הטרגדיה היוונית? הנזק הכלכלי, הרווח שבכר יכול להפיק וה"דקירה בגב". ניתוח

(גודל טקסט)

אחרי שבועיים ארוכים, סאגת השוערים של הפועל באר שבע הגיעה הערב (שני) לסיומה עם חתימתו של אריאל הרוש, שאמור להיות השוער הראשון של האלופה בשלוש השנים הבאות. מה שהתחיל בהתנהלות מושכלת שהובילה לניסיון להנחית בטרנר את ארנסטס שטקוס, נמשך בכאוס מוחלט עם הבאתו של יאניס אנסטיס והצבתו בהרכב בזאגרב ללא הכנה ראויה.

אם נשווה בין נקודת הפתיחה לנקודת הסיום, לא בטוח שהפועל באר שבע הצליחה להתחזק בעמדת השוער וזו הרי הייתה המטרה מלכתחילה. חיימוב והרוש הם ככל הנראה שני השוערים הישראלים הטובים ביותר. הם מאוד דומים בתכונות שלהם. החלק החזק של שניהם הוא משחק הקרקע, במצבים של אחד על אחד מול שחקן התקפה. שניהם מתקשים בכדורי גובה, למרות שהרוש גבוה מחיימוב בשבעה סנטימטר ומבנה הגוף מעניק לו יתרון מבחינת שליטה ברחבה ונוכחות מול חלוצים.

חיימוב הוא השוער בעל משחק הרגל הטוב מבין השניים. תכונה חשובה מאוד בשיטת המשחק של ברק בכר. לא בטוח שבאר שבע הצליחה להשתדרג, אבל אחרי הפיאסקו עם יאניס אנסטיס, צירופו של הרוש לפחות יכניס קצת שקט וביטחון בהגנה הרעועה של האלופה. מבחינה כלכלית, באר שבע שחררה את חיימוב לא תמורה ולאנסטסיס היא תשלם פיצוי על סך 600 אלף ש"ח, כך שהמחיר של סאגת השוערים הוא גבוה מאוד וכולל גם הדחה מוקדמת מליגת האלופות ששווה הרבה מאוד כסף עבור הבעלים אלונה ברקת.


יכניס קצת שקט וביטחון בהגנה הרעועה של האלופה. אריאל הרוש (צילום: הפועל באר שבע)

למרות הנזק, באר שבע יכולה להרוויח מכיוון אחר. בהנחה שקורהוט יעזוב, יתפנה מקום לשחקן זר נוסף בסגל. למרות חוסר החדות בהתקפה, בכר יהיה חייב לצרף בלם. קל יותר להביא שחקן זר לעמדה הזו, אך יש גם סיכון בצעד כזה. אם ישנה אפשרות לצרף בלם ישראלי, אז אחד כמו טל כחילה יכול להעניק לאלופה את מה שהיא צריכה באופן מיידי. בינואר באר שבע תקבל בחזרה את מיגל ויטור. אם הוא יישאר בריא, הקבוצה תזכה לשדרוג משמעותי. בחזרה לכחילה. אם יביאו אותו יהיה אפשר להתמקד במציאת חלוץ זר, מהלך מתבקש לאור העובדה שכרגע רק בן שהר, עדן בן בסט ותומאש פקהארט (שעשוי לעזוב) עומדים לרשותו של בכר.

אם באר שבע לא תעפיל לליגה האירופית, סביר להניח שכל השינויים שצינתי כלל לא ייצאו לפועל, כך שאוגוסט הופך להיות חודש גורלי על עונה שלמה. שני משחקים שעשויים לעזור לבכר לארגן את השורות לקראת המשך העונה. אסיים בעניין השוערים. אלפונסו אראולה מפאריס סן ז'רמן נתן עונה טובה אשתקד וזכה בכל התארים בצרפת. למרות זאת, תומאס טוכל זיהה שיש אפשרות לשדרג את העמדה והלך על זה כשהביא את בופון. החלטה מקצועית גרידא. כך חשבו גם אלונה ברקת וברק בכר, וכמוהם גם מו אלאך ופרד רוטן.

שבועיים לפני שסאגת השוערים החלה, נאמר לחיימוב שהוא יישאר השוער הראשון של הפועל באר שבע. ארבעה ימים לפני שהוא חתם במכבי חיפה, הובטח לגלזר וללוויטה שהם יהיו השוערים של מכבי חיפה העונה. פעם מקבלים "דקירה בגב" ופעם נותנים. זה דרכו של הענף, אין תעודת ביטוח לכלום.


פעם אתה נותן ופעם אתה מקבל. גיא חיימוב (צילום: מכבי חיפה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי