קלינגר: ננסה להישאר בחיים ולהעביר את הלחץ לאטאלנטה

גבריאל תמאש, ניר קלינגר
גבריאל תמאש, ניר קלינגר | ערן לוף

מאמן הפועל חיפה דיבר על ההכנות לקראת המשחק מול האיטלקים (חמישי, 19:00 בספורטHD2): "השחקנים שלי קיבלו את היריבה על מגש וצריכים לבצע את ההוראות". אלמוג בוזגלו נרשם ועשוי לפתוח בחלק הקדמי לצד אלבז

(גודל טקסט)

דריכות שיא בהפועל חיפה לקראת אחד המשחקים היוקרתיים בתולדות המועדון מחר (חמישי, 19:00 בשידור ישיר בספורטHD2) מול אטאלנטה האיטלקית באיצטדיון סמי עופר במשחק הראשון במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי במוקדמות הליגה האירופית. במועדון מבינים שמדובר אולי בהגרלה הקשה ביותר שיכלו לקבל וכי הם אנדרדוג מובהק בהתמודדות, אך הם אינם מתכוונים לוותר על המשחק, לבטח כאשר המשחק הראשון ייערך במגרשם הביתי.

הקבוצה תערוך הערב את האימון המסכם ועוד לפני כן נערכה מסיבת העיתונאים בהשתתפות המאמן ניר קלינגר. במועדון מצפים ל-7000 אוהדים שימלאו מחר את היציעים כאשר עד עתה נמכרו כ-5000 כרטיסים במכירה מוקדמת. "אין לנו ספק שהקהל האדום יגיע בהמוניו ויהווה יתרון משמעותי. אנחנו יודעים שמבחינה מקצועית האיטלקים עדיפים עלינו אבל עם הקהל הביתי שלנו נוכל להפתיע" אמרו הבוקר במועדון.


בפתיחת מסיבת העיתונאים נשאל קלינגר על ההכנה המנטלית למשחקים: "ברוח שלנו אנחנו הוכחנו שמבחינתנו זה משחק כדורגל והמשמעות היא שהכל פתוח. אנחנו נהנים מהסיטואציה, אני מרגיש את זה מהשחקנים. זה דבר גדול למועדון כמו הפועל חיפה ואני מרגיש את זה גם מהאוהדים ומהתקשורת. אנחנו מתרגשים, אבל זו התרגשות טובה. אנחנו פוגשים קבוצה שהיא ללא ספק על גבול המצוינת – אני לא נוהג להגיד את זה, אבל באמת שהפעם זו תהיה משוכה גבוהה וקשה.



ניר קלינגר ותמאש במסיבת העיתונאים (ערן לוף)


"מהניסיון שלי באירופה, ולשמחתי יש לי ניסיון, הרבה תלוי במשחק הראשון שהוא אצלנו בבית", המשיך קלינגר, "אם נדע לעשות תוצאה טובה ולהישאר בחיים, אז אפשר לנסוע למשחק החוץ ולהעביר את הלחץ ליריבה. זו המטרה שלנו. עשינו את זה גם במשחק הראשון נגד האיסלנדים, אפילו שהתוצאה לכאורה לא הייתה טובה. באירופה צריך לדעת שנענשים על טעויות ומודחים. לאיטלקים יש יכולות בעיקר בחלק ההתקפי ונצטרך לנסות לנצל את החולשות המעטות".


על מאזן הכוחות: "ברור שאנחנו לא פייבוריטים, זו קבוצה שסיימה בצמרת הסרייה A והיא שופעת כוכבים, רק שלשום הגיע שחקן בהשאלה מצ'לסי, אבל גם לנו יש שחקנים ברמה גבוהה. אנו מגיעים בגישה לא יהירה ושחצנית, אלא מדברים בצורה הגיונית. ננסה להביא את הרוח של הפועל חיפה למשחק מחר, זה בפן המנטלי. בצד המקצועי התחלנו להתכונן אליהם כבר מהטיסה חזרה מאסילנד, השחקנים מקבלים את היריבה על מגש וצריכים לבצע את ההוראות".



קלינגר. "באמת שזו משוכה גבוהה" (ערן לוף)


האם הפועל חיפה יכולה להוות יריב שקול: "נצטרך לראות את זה מחר במשחק, אבל מה שבטוח זה שנעשה את המקסימום. אני מזכיר לכם שאיליצ'יץ' לא שיחק בצמד המשחקים הקודם, ככה שזה לא צריך להרים או להוריד אותנו. לאטאלנטה יש שיטה ברורה, שחקנים בכל עמדה שאנחנו מכירים וננסה באמת להצר את צעדיהם של גומס וספאטה. אנחנו יודעים עליהם הכל, אבל בסוף על המגרש משחקים בני אדם ומי שמאמין יכול להצליח. אימנתי נגד קבוצות שלא נתנו לנו סיכוי, אבל אני מקווה שהקהל ידחוף אותנו ושנהנה מהרגע".


הדרך לנטרל את אטאלנטה: "אף פעם לא התמקדנו בשחקן אחד, אבל אין ספק שגומס זה הכוכב הבלתי מעורער. אף פעם לא נבהלנו ואנחנו אוהבים לשחק בדרך שלנו ובשיטה שלנו, לפעמים מקצינים להגנה ולפעמים להתקפה, אבל שומרים על השיטה והבסיס ואם צריך לתת דגש על שחקן מסוים אז אנחנו יודעים לעשות את זה".


השתלבותו של אלמוג בוזגלו וחוסר הניסיון של שחקניו
: "מברך את אלמוג על הגעתו. זה שחקן שרצינו והוא מוסיף לנו נדבך של מהירות לא שגרתית בכדורגל שלנו ואפילו בכדורגל האירופי, זה חשוב שיהיה לנו שחקן מהיר כמוהו. בנוגע לניסיון, יש לנו לפחות שישה שחקנים עם ניסיון אירופי עשיר, אז בעניין הזה יש לנו יותר שחקנים מנוסים באירופה מאשר פחות מנוסים".



אלמוג בוזגלו באימון המסכם. הבכורה היישר ב-11? (ערן לוף)


על כך שהסגל לא הושלם
: "אין לי אי נוחות בעניין, אני שמח עם הסגל שלי. המטרה הסופית היא להגיע לליגה בסגל מלא. קבוצות שלא משתתפות במפעלים האירופים יש להם זמן לבנות עד הרגע האחרון. חסר לנו שחקן או שניים, עוד לא יודעים, שינויים קוסמטיים של הרגע האחרון יהיו כנראה – אבל אני מאוד מאושר מהסגל שלי וסומך עליו ב-100 אחוז".


לצדו של קלינגר ישב הבלם גבריאל תמאש שהוסיף: "ראיתי את אטאלנטה כל השבוע, שמעתי עליהם וזה שם גדול בכדורגל האירופי, אבל ניתן את הכל על המגרש מחר. המשחק מחר מאוד חשוב כי אנחנו מארחים וכל תוצאה טובה היא צעד משמעותי לקראת הגומלין. אנחנו מכבדים כל יריבה ולא משנה מה שמה, אבל אי אפשר להגיע למשחק עם הראש למטה. צריך להרים את הראש. אסור לנו לחשוב על שם הקבוצה, אלא על משחק מול 11 שחקנים".


הבלם גם נשאל על כמות האוהדים שתגיע: "אתם תראו שהאצטדיון יתמלא העונה. אנחנו צריכים להראות להם שאנחנו דוחפים קדימה".



גבריאל תמאש. "אסור לנו להוריד את הראש" (ערן לוף)


מבחינה מקצועית, המאמן ניר קלינגר ערך אסיפה טקטית בה הקרין את המשחקים של אטאלנטה בסיבוב הקודם בליגה האירופית ובאימון המסכם שהתנהל בקצב גבוה אפשר היה להרגיש את התרגשות השחקנים. מבחינה מקצועית צפוי המאמן ניר קלינגר לערוך שינוי אחד בהרכב כאשר גל אראל יפתח את המשחק על הספסל ומי שיעלה במקומו זה שחקן הרכש החדש אלמוג בוזגלו. בחיפה רוצים לנצל את המהירות של בוזגלו מול ההגנה האיטלקית.


בוזגלו, שחתם והוצג הבוקר רשמית, אמר לאחר החתימה במועדון: "שמח ונרגש להגיע להפועל חיפה, מועדון ששואף הכי גבוה ונמצא בהתקדמות אדירה, אעשה הכל כדי להצדיק את האמון שנותנים בי ומגיע חדור מוטיבציה לכל אימון ומשחק. מחכה בקוצר רוח לפגוש את הקהל האדום ורוצה גם להודות למועדון בני יהודה על 3 שנים מיוחדות מאוד שבהן הרגשתי כבן בית והתפתחתי מקצועית ומנטלית". בנוסף גם אלי אלבז שכבש במשחק מול האיסלנדים שהעלה את חיפה לשלב הבא, נמצא בתמונת ההרכב הראשון.


הרכב משוער: ארנסטס שטקוס, דור מלול, גבריאל תמאש, ניסו קפילוטו, חן דילמוני, רסמוס סיוסטדט, מקסים פלקושצ'נקו, ראדו גנסארי, גילי ורמוט, אלמוג בוזגלו, ת'נאסיס פאפאזוגלו.



פלקושצ'נקו באימון. מחר הוא מול האיטלקים (ערן לוף)



מאמן אטאלנטה: "אנחנו מתחילים להעביר הילוך לקראת העונה"
כשעה לאחר מסיבת העיתונאים של קלינגר, גם האיטלקים ערכו את מסיבת העיתונאים המסורתית והמאמן ג'אן פיירו גאספריני הבהיר: "נצטרך לשמור על ריכוז מקסימלי, אנחנו עדיין במהלך ההכנות לעונה ורק עכשיו מתחילים להעביר הילוך. צפיתי בהפועל חיפה, לא הייתה לנו בעיה לצפות בה. ה-0:8 שלנו בסראייבו זו תוצאה חד פעמית, יש לנו בסגל שחקנים שעדיין לא מוכנים לעונה. גומס? הוא שחקן חשוב שעושה את ההבדל, אבל כולם חשובים

Landed!
Ora la squadra si trasferirà ad #Haifa#EuAtalanta#GoAtalantaGo⚫️ #HapoelAtalantapic.twitter.com/9PObDgN88w

— Atalanta B.C. (@Atalanta_BC) August 8, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי