עטר התלונן על כאבים בברכו. חלום 10 מיליון היורו עלול להתנפץ

וידאר קיארטנסון
וידאר קיארטנסון | אודי ציטיאט

מכבי ת"א לא הצליחה להכניס את הסכום ממכירת ראיקוביץ' וקיארטנסון, מה שמונע צירוף זרים: "רק בנס יצליחו למכור אחד מהם". מצבו של פרץ יתברר באימון המסכם. החלוץ עשוי להיעדר שלושה שבועות. יחמיץ זימון לנבחרת?

(גודל טקסט)

בשבוע בו נפרדה מכבי תל אביב מהמאמן ג'ורדי קרויף במסיבת העיתונאים בה השתתף הבעלים מיץ' גולדהאר, הוכנו במשרדי המועדון הצהוב התוכניות לעונת 2018/19 בהשתתפות גולדהאר, יד ימינו ג'ק אנגלידיס והמנכ"ל בן מנספורד.

עיקר ההכנה הייתה תחת החלטת אופ"א, שקבעה כי בקריית שלום יעבדו במגבלות הפיי פליי הפיננסי במסגרתו יוכלו הצהובים לרכוש שחקנים רק אחרי שיכניסו כסף מהכנסות ומכירות שחקנים. המהלך היה ברור לאנשי המועדון והפתרון למציאת מימון כספי היה על ידי מכירתם לאירופה של השוער פרדראג ראיקוביץ' והחלוץ וידאר קיארטנסון, כשבמכבי תל אביב קבעו ללכל אחד מהם תג מחיר של חמישה מיליון יורו, הכנסה כספית של 10 מיליון יורו שנראתה בשלהי העונה שעברה "בטוחה". כזכור, עבור הסרבי והאיסלנדי שילמה הקבוצה סכום של יותר משבעה מיליון יורו יחד.

"האמירות של הסוכנים האירופים של השניים על כך שהם מבוקשים בליגה הבכירה באנגליה ובמועדונים בגרמניה ובלגיה היו יסוד לכך שהמכירה שלהם שתצא לפועל", אמר גורם במכיב תל אביב. "וידאר ופרדראג הרבו להתראיין בתקשורת בארצם על הרצון להתקדם למועדון אירופי בכיר והיה ביטחון שכך יקרה בפוסטים שהעלו באינטרנט. מכבי פינטזה על השתתפותם במונדיאל ברוסיה ועל כך שירשימו במדי נבחרות איבלנד וסרביה. זה לא יצא לפועל ושום מועדון גדול לא היה מוכן לשלם חמישה מיליון יורו. נותרנו עם אפשרות השאלתם לליגה השנייה באנגליה. מבחינת קיארטנסון זה שווה רק כדי לחסוך 1.1 מיליון יורו של שכרו. מסתמן כי עד חלון ההעברות בינואר הם נתקעו כאן רק בנס שעוד יצליחו למכור אחד מהם".

עד למשחק בשבוע שעבר בחוץ נגד פיוניק הארמנית, הייתה לקיארטנסון סוג של חסינות בהרכב, מהסיבה שסקאוטים שונים הוטסו בבהלה לעקוב אחרי האיסלנדי הכבוי מבחינה מקצועית. ההתקפה של מכבי חרקה עם האיסלנדי ובלעדיו ונראה כי גורל העלייה לשלב הבתים בליגה האירופית חשוב יותר ממכירת האיסלנדי ובחירה מקצועית, עליה יש במועדון ביקורת על המאמן ולדאן איביץ' והצוות לצדו. במקביל, לאחר סגירת חלון ההעברות בפרמיירליג ביום חמישי האחרון, על פי סעיף 52 באנגליה יכול ראיקוביץ' לעבור בהשאלה לקבוצות מהליגות הנמוכות, יחד עם התחייבות לרכוש אותם בחלון ההעברות של ינואר 2019.


ראיקוביץ'. יכול לעבור בהשאלה לליגה נמוכה באנגליה (אודי ציטיאט)

המאמן ולאדן איביץ' דורש לצרף עד סגירת חלון ההעברות שני שחקנים זרים חדשים, בלם וקשר, כשהכל סובב תחת מכירתם של קיארטנסון וראיקוביץ', כשהזר הארגנטינאי-איטלקי הפצוע, כריסטיאן באטוקיו, לא ממהר להסכים להיות מוקפא כדי לפנות מקום לזר ומבקש להמתין לו עד חודש ינואר כדי להחלים ולשוב לאימונים כשחקן מהשורה.

בתוך כך, במכבי תל אביב פתחו בהכנות למשחק ביום חמישי (20:30, שידור ישיר בספורט2) נגד פיוניק במסגרת מוקדמות הליגה האירופית באצטדיון בנתניה. הערב יידעו במועדון אם שלב חצי גמר גביע הטוטו יפגיש אותם עם מכבי נתניה או לדרבי נגד הפועל תל אביב, לראשונה מאז חזרו האדומים לליגת העל. חלוץ הקבוצה אלירן עטר התלונן על כאבים בברכו, יעבור בדיקת ארתרוסקופיה ועלול להיעדר בין שבועיים לשלושה. בנוסף, מאמן הנבחרת החדש אנדי הרצוג עשוי שלא לזמן את החלוץ הפצוע למרות שהיה בתוכניות שלו.

הקשר דור פרץ מטופל בפציעה בכתף שגרמה לו להחמיץ את המשחק הראשון נגד הקבוצה הארמנית ורק באימון המסכם ברביעי יתברר אם יוכל לשחק. בקבוצה מחפשים את המערך המתאים ושיטת המשחק בה יהפוך המשחק למהיר יותר במרכז המגרש והקצב האיטי שעד עכשיו קל להתמודד מולו, יהפוך לקצבי יותר. מסתמן שצ'יקו אופואדו יקבל דקות משחק ארוכות יותר ומאור קנדיל יקבל דקות ראשונות כמחליף כבר בחמישי. המגן השמאלי שון גולדברג לא חתם על החוזה החדש שהוצע לו והשיחות מול אלי דסה על חוזה ארוך טווח לחמש שנים חודשו בשבוע שעבר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי