צפו בתקציר: מכבי תל אביב בפלייאוף הליגה האירופית עם 1:2 על פיוניק

אלירן עטר
אלירן עטר | דני מרון

הצהובים אומנם נקלעו לפיגור מוקדם כבר בדקה ה-10 משער בספק נבדל של ווינוב, אך לא הפסיקו ללחוץ בצד השני וקבעו מהפך מרגלי דור מיכה (55) ואלירן עטר (68). בשלב הבא מחכה להם אחת מבין רייקה או סארפסבורג

(גודל טקסט)

אחרי 0:0 במשחק הראשון ודרמה לעיני 8,932 באצטדיון בנתניה, מכבי תל אביב גברה 1:2 על פיוניק ירבאן הארמנית בעקבות מהפך, ולמעשה הייתה הקבוצה הישראלית היחידה העונה שניצחה בסיבוב השלישי במוקדמות הליגה האירופית ועלתה לפלייאוף, שם תפגוש אחת מבין רייקה הקרואטית או סארפסבורג הנורבגית.


המשחק התחיל רע עבור החבורה של ולדאן איביץ', שנקלעה לפיגור כבר בדקה העשירית ואחרי טעות שלה בהגנה הכדור הגיע לדניס ווינוב, שאומנם היה בעמדת נבדל, אך בעט כדור שטוח לרשת של פרדראג ראיקוביץ' והשער אושר למרות מחאות שחקני המארחת. הצהובים לא ויתרו ויצאו להתקפות בצד השני, אך למרות הזדמנויות של דור מיכה ועומר אצילי ירדו להפסקה בפיגור 1:0.


במחצית הכניס איביץ' את איתי שכטר על חשבון וידאר קיארטנסון שנראה רע והדבר רק נתן דחיפה להתקפה שלו. בדקה ה-55 התקפה שהתחילה אצל מיכה הסתיימה אצל שכטר שנפל ברחבה, אך קפטן מכבי ת"א הגיע ראשון לכדור והכניע מתוך הרחבה את  אנדריאה דרגאוייביץ' בדרך ל-1:1. המארחת המשיכה בשלה ובדקה ה-68 תרגיל קרן קצרה של מיכה ואלירן עטר, הסתיים בפריצה של החלוץ משמאל ובעיטה מסובבת מקצה הרחבה, כשהכדור פגע בשחקן ארמני ונכנס לרשת. 1:2 ומהפך צהוב, שנשאר עד הסיום למרות ניסיונות קאמבק של האורחים.


ביום ראשון תפגוש מכבי תל אביב את הפועל תל אביב לדרבי במסגרת חצי גמר גביע הטוטו, ולאחר מכן, כאמור, תפגוש ביום חמישי אחת מבין רייקה הקרואטית או סארפסבורג הנורבגית בפלייעוף העלייה לשלב הבתים של הליגה האירופית.




מיכה ועטר חוגגים את המהפך מול פיוניק (דני מרון)


הרכבים
מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', אלי דסה, ז'איר אמאדור, איתן טיבי, אנריק סבוריט, דור פרץ (דן גלזר 77), רוסלן ברסקי, דור מיכה, עומר אצילי (מתן חוזז), אלירן עטר, וידאר קיארטנסון (איתי שכטר 46).


פיוניק: אנדריאה דרגאוייביץ', ויאצ'סלב דמיטרייב, ויטלי סטז'קו, מקסים ז'סטוקוב, סרוב גריגוריאן (), ואחגן חרפטיאן, מקסים טרושביץ', דניס ווינוב (קארלן מרקטצ'יאן 68), רומיאן חובספיאן, אליק ארקליאן, מוחמד קונאטה (רוסלן קוריאן 59).


מהלך המשחק

דקה 10, 0:1 לפיוניק! ווינוב ניצל טעות קשה בהגנה הצהובה כדי לבעוט כדור שטוח מקצה הרחבה לרשת של ראיקוביץ', כשהטענות של שחקני מכבי ת"א בנוגע לנבדל לא עזרו.




שחקני פיוניק חוגגים את היתרון המוקדם (דני מרון)

 

דקה 14: סאבוריט בעט מחוץ לרחבה, רחוק מדי.

דקה 17: קיארטנסון קיבל כדור נהדר מעטר ברחבה, אך התמהמה ונעצר על ידי ההגנה.

דקה 22: בעיטה חזקה של אצילי מחוץ לרחבה נהדפה רע על ידי השוער, אך אף שחקן מהמארחת לא היה במקום כדי לעוט על הריבאונד.

דקה 25: קונאטה סובב כדור מקצה הרחבה לפינה השמאלית של ראיקוביץ', אך הכדור הלך החוצה.

דקה 28: הצהובים ממשיכים ללחוץ. דאבל פס של מיכה ועטר הסתיים בבעיטה שטוחה של הקפטן מקצה הרחבה, והכדור חלף ליד הקורה הרחוקה.


דקה 35: עוד בעיטה של דור מיכה מתוך הרחבה, הפעם דראגוייביץ' הדף לקרן.



מיכה. לא מעט הזדמנויות מול דראגוייביץ' (דני מרון)


דקה 42: דסה בעט כדור מחוץ לרחבה, שהלך החוצה.

דקה 45+5: דסה הגביה כדור נהדר לרחבה, סאבוריט נגח גבוה מדי.


דקה 50: עוד בעיטה חזקה של אצילי, שטסה מחוץ למסגרת.


דקה 55, מכבי ת"א משווה ל-1:1! מיכה החל במהלך קבוצתי שהסתיים ברחבה אצל שכטר, החלוץ נפל אך הקפטן הגיע ראשון לכדור ובעט לרשת את שער השיוויון.



מיכה. בסוף זה נכנס (דני מרון)


דקה 66: אצילי בעט כדור על סף הרחבה ונבלם, בעט שוב בשכיבה על נעצר אצל דראגוייביץ'.


דקה 68, 1:2 למכבי ת"א! תרגיל קרן קצרה של מיכה ועטר הסתיים בפריצה של החלוץ מצד שמאל ובעיטה מסובבת מקצת הרחבה, שפגעה בשחקן הגנה בדרך לרשת וקבעה מהפך צהוב.



עטר ומיכה חוגגים את המהפך (דני מרון)


דקה 75: סאבוריט הגביה כדור מצד שמאל ואצילי בעט, דראגוייביץ' הדף והקשר שלח את הריבאונד החוצה.

דקה 82: עטר גמעט כבש את השלישי, אך בעיטה שלו פגעה במשקוף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי