קו אדום: ההשלכות על הכישלון האירופי של הפועל באר שבע

הפועל באר שבע
הפועל באר שבע | אודי ציטיאט

הטעויות בבחירת הזרים, משחק ההגנה הרעוע, חוסר הסדר במצבים הנייחים וסאגת העזיבה של וואקמה הן רק חלק מהסיבות לפיאסקו של האלופה במפעלים האירופים, שעלול להשפיע על המשך העונה בליגה. שרון ניסים מנתח

(גודל טקסט)

תם ונשלם המסע האירופי של הפועל באר שבע, תם מוקדם מדי אבל הסתיים בצדק כי באר שבע לא הגיעה מוכנה למשחקי המוקדמות בעונה האירופית ולמרות נסיונות נואשים לתקן תוך כדי תנועה את הטעויות הקשות, היא מצאה עצמה מחוץ לאירופה בשלב המוקדם.

באר שבע הגיעה מאוד מוכנה למשחק אמש (חמישי), ברק בכר רצה להוריד את כמות המצבים של הקפריסאים למינימום האפשרי ולנסות לכבוש שער חוץ יקר בהתקפות מתפרצות. התוכנית עבדה מצויין והשער של בן בסט העניק לאורחים יתרון מבטיח כשהקפריסאים נראו אובדי עצות והתקשו לייצר איומים. אבל הצרה הגדולה של באר שבע שבאה לידי ביטוי כבר מחנה האימונים, היא ספיגת השערים ממצבים נייחים וגם אמש סגפה שער מביעטת קרן שהביאה לשוויון.

וואקמה רצה להיפרד בסטייל אבל ניסיון שלו לעצור את הכדור הסתיים בשער עצמי מתסכל. מכאן ואילך המשחק הפך להיות כמו בקזינו, באר שבע הימרה על כל הקופה וספגה שני שערים במתפרצות ששלחו אותה הביתה. ציינתי בעבר שלבאר שבע יש סף שבירה נמוך וגם אתמול ניתן היה להבחין בו, בפתיחת המשחק האלופה הישראלית נראתה טוב למדיי, אבל שער השוויון ריסק אותה ומאותה דקה ואילך לא הצליחה לייצר ולו מצב הבקעה אחד עד לסיום במשך כחצי שעה.


הפועל באר שבע מסיימת קמפיין מאכזב באירופה (אודי ציטיאט)

קבוצתו של בכר אמנם חוזרת לזירה המקומית אבל היא תהיה חייבת לעשות שיפור מנטלי גדול בקשר להתמודדות עם ספיגת שערים, כי ככל הנראה כרגע זו התמודדות שהיא תצטרך לעמוד בה לא מעט. בסיכומו של דבר האלופה הישראלית שהתפארה ובצדק במשחק הגנה משובח לאורך שלוש השנים האחרונות ספגה לא פחות מ-14 שערים בשישה המשחקים האירופים האחרונים שהשאירו אותה חסרת אונים. גם אמש התחושה הייתה שבאר שבע הפסידה לקבוצה פחות טובה ממנה, קבוצה בינונית למדיי שלפני שנה או שנתיים האלופה הישראלית הייתה חולפת על פניה בקלילות.

האלופה שילמה במזומן ובמחיר גבוהה מאוד על הטעויות שביצעה. הבאת אנסטיס שלא שיחק חודשים ארוכים היישר להרכב, עלתה בחמישייה, הדחה כואבת מליגת אלופות והפסד כספי גדול, ג'וליאן סטו הצרפתי שלא זוכה לדקות משחק התברר כשחקן בינוני לחלוטין ובוודאי לא שחקן חיזוק. בהנחה ששני השחקנים הללו זכו למעקב צמוד מהסקאוט ואנשי המקצוע של המועדון, אני מתקשה להבין כיצד ובעיקר מדוע הוחלט להחתימם. תוסיפו לכך את ההחלטה לשחרר את פקהארט מבלי להביא תחליף ראוי, חוסר ההבחנה ששיר צדק עליו בנו לא מעט חלוד מאוד ורחוק מלהיות בכושר סביר שמזכה אותו בחולצת ההרכב ואלו רק חלק מהטעויות.

כמעט בכל מובן אפשרי הפועל באר שבע של ברקת את בכר כשלו כישלון חרוץ, אפשר להיות מודחים מאירופה גם בשלב מוקדם, אבל הדרך והאופן שבו זה קרה הם כישלון מהדהד. עכשיו נותרו לקבוצה שבועיים בלבד לעשות שידוד מערכות כדי להיכנס אל פתיחת עונה לא פשוטה מול עירוני קריית שמונה ומכבי תל אביב. ואת זה היא תעשה במצב רוח ירוד ביטחון עצמי נמוך והבנה שהיא תצטרך להוציא כסף מבלי שיהיה אפשר להחזירו.


הפועל באר שבע נכשלה בבחירת הזרים (דני מרון)

לכל קבוצה גדולה יש תאריך תפוגה שבדרך כלל עומד על שנתיים עד שלוש. באר שבע איבדה את השלד שבנתה לשלוש האליפויות, בראשם השחקנים הזרים, מהם נותר רק גון אוגו ואולי גם מיגל ויטור. תם עידן בהפועל באר שבע ועכשיו היא תצטרך לבנות את עצמה מחדש, למצוא שחקנים זרים איכותיים ורעבים כאלה שישדרגו אותה. לא מעט דיווחים מזכירים את הסלביינק כומעמד לתחום בקבוצה, אך עם כל הכבוד להולנדי המצויין הוא לא שווה את הסכום אותו שרצקי דורש, מדובר בסכום אדיר ומופרך. אבל הקבוצה תזדקק לחיזוק בחלק ההתקפי כאשר היא צריכה שחקן ורסטילי שיוכל לשחק בחוד אך יהיה גם מספיק מהיר לתפקד גם כשחקן כנף. האלופה צריכה כבר עכשיו להתכונן לעזיבתו של גון אוגו שכרגע לא ממהר לחדש את חוזהו במועדון.

ואי אפשר בלי כמה משפטים על השחקן הזר הטוב ביותר בהיסטוריה של הפועל באר שבע ואחד הגדולים ששיחקו בישראל, 150 משחקים 50 שערים ו-30 בישולים אלו מספרים שקשה להתמודד איתם, התרומה למשחק ההתקפה והיכולת למגנט את כל הגנת היריב הייתה תופעה מדהימה, וואקמה הוא מסוג השחקנים ששווה לקנות כרטיס כדי לצפות בהם, בכדורגל אין וואקום שאר השחקנים יצטרכו לתת יותר מעצמם כדי להשלים את החסר אבל עדיין החלל שוואקמה ישאיר יהיה גדול מאוד.


טוני וואקמה נפרד מהמועדון (אודי ציטיאט)

כל זה לא אומר שהפועל באר שבע לא יכולה לזכות באליפות רביעית ברציפות, עדיין יש לה שחקנים ישראלים מצויינים , עדיין יש לה את המגרש הביתי והיא עדיין קבוצה איכותית, אבל עם זר אחד בלבד והרבה חומר למחשבה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי