מכבי תל אביב הביסה 1:4 את הפועל בדרבי ועלתה לגמר גביע הטוטו

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אריאל שלום

אחמד עאבד (25) סיים התקפה מוצלחת עם שער ברשת של הצהובים, אבל צמד של יונתן כהן (36, 66 בפנדל) ובעיטה מרחוק של שחר פיבן (59) השלימו מהפך. אופואדו הוסיף (82) בסיומה של מתפרצת נהדרת והעיר עדיין צהובה

(גודל טקסט)
הרבה זמן חיכו בתל אביב לדרבי, יותר משנה וחצי ליתר דיוק. הערב (ראשון) מסתבר שדבר לא השתנה מאז, כשמכבי ניצחה את הפועל 1:4 גדול והעפילה לגמר גביע הטוטו שם היא מחכה למנצחת בדרבי החיפאי שיתקיים מחר.


האדומים חשבו שהפעם הם יכולים להשיג את הניצחון הראשון על היריבה העירונית מאז אפריל 2014, ואפילו היו בדרך הנכונה עם שער יתרון של אחמד עאבד בדקה ה-25, אבל משם השחקנים של רפואה איבדו את הכיוון לחלוטין. וזה לא שמכבי הבריקה, אבל הצהובים היו יעלים ושלטו וניצלו את המצבים שהגיעו אליהם. הראשון הגיע בדקה ה-36, עם בעיטה חופשית מקצה הרחבה. יונתן כהן לקח אותה, ולא התבלבל כששלח כדור לרשת של ינקו.


במחצית השנייה השליטה של מכבי היתה אפילו גדולה יותר, וזה הורגש עם שער של שחר פיבן (59), שבעט מרחוק ונעזר ברז כהן כדי להסיט את הכדור ולחדור לשער. משם הפועל פשוט לא האמינה שהיא מסוגלת לחזור. התסכול רק גבר כשהשופט העניק פנדל גבולי על נפילה של אופואדו ברחבה, אותו הפך כהן לצמד (66). וכאילו כדי להכעיס, הניגרי הפך את זה לתבוסה כשסיים מתפרצת נהדרת עם כדור ברשת בדקה ה-82.


ארון שוינפלד (דני מרון)
ארון שוינפלד. פתח מול האקסית (דני מרון)


הרכבים

מכבי תל אביב: פרדראג ראיקוביץ', מאור קנדיל, ז'איר אמאדור, שחר פיבן, שרן ייני, דן גלזר, אבי ריקן, אייל גולסה, יונתן כהן, איתי שכטר, ארון שוינפלד.


הפועל תל אביב: אריק ינקו, עידן כהן, רז שלמה, אדי גוטליב, מרווין פירסמן, ניר לקס, רוג'ר ברנרדו, רמזי ספורי, אחמד עאבד, רועי זיקרי, עומר דמארי.


מהלך המשחק
דקה 1: אחרי דקה של מחיאות כפיים לזכרו של גברי לוי ז"ל, השופט איתן שמואלביץ' הוציא את המשחק לדרך בנתניה לעיני 9763 צופים.


עאבד חוגג עם חבריו. המשחק לא ממריא לרמות גבוהות (דני מרון)
עאבד חוגג עם חבריו. המשחק לא ממריא לרמות גבוהות (דני מרון)


דקה 25, הפועל תל אביב עולה ל-0:1: אחרי פתיחה לא משהו מצד שתי הקבוצות, מהלך יפה של רועי זיקרי הסתיים בבישול שלו לאחמד עאבד, שכבש את השער הראשון של הפועל בדרבי מאז פברואר 2016.


דקה 36, 1:1: יונתן כהן לקח כדור חופשי מקצה הרחבה ושלח אותו בצורה מושלמת לחיבור של ינקו


דקה 42: עוד כדור חופשי של יונתן כהן, הפעם קצת יותר רחוק והפעם ינקו זינק נכון והדף לקרן.


שחקני מכבי תל אביב חוגגים. לא רגילים להיות בפיגור בדרבי (דני מרון)
שחקני מכבי תל אביב חוגגים. לא רגילים להיות בפיגור בדרבי (דני מרון)


דקה 59, מכבי תל אביב עולה ל-1:2: איזו בעיטה של שחר פיבן! הקשר בעט מרחוק, הכדור הוסט על ידי שחקן הפועל, הטעה את ינקו וחדר לשער.


דקה 65: פנדל למכבי תל אביב! אופואדו צלל ברחבה והשופט הצביע על הנקודה הלבנה בהחלטה מפוקפקת.


אבי ריקן. מהמצטיינים במכבי (דני מרון)
אבי ריקן. מהמצטיינים במכבי (דני מרון)


דקה 66, 1:3: יונתן כהן מבצע את הפנדל כמו שצריך ומשלים צמד.


דקה 82, 1:4: עכשיו זה כבר חגיגה. מתפרצת מושלמת של התקפת מכבי הסתיימה אצל אופואדו, שגלגל פנימה בקלות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי