ברסקי: אליפות? מוקדם לומר שמכבי ת"א מועמדת לזכות

מכבי תל אביב
מכבי תל אביב | אריאל שלום

הצהובים מרוצים אחרי ה-1:4 בדרבי, אך כבר חושבים על הליגה האירופית וההכנסות הנלוות. אופואדו זכה למחמאות. הקשר: "היה חשוב לנצח בשביל האוהדים". פיבן: "איביץ' מאמין בשחקנים צעירים ונותן להם את הבמה"

(גודל טקסט)
בתל אביב המתינו שנה וארבעה חודשים לדרבי הגדול של תל אביב שהגיע במסגרת חצי גמר גביע הטוטו. הצהובים היו גדולים על האדומים והביסו אותם עם 1:4 משכנע, כשהדרבי בליגת העל יהיה בעוד חמישה שבועות. במכבי תל אביב ימתינו הערב לתוצאת משחק חצי גמר גביע הטוטו השני, הדרבי של חיפה, כדי לדעת נגד מי ישחקו במשחק הגמר.


קשר מכבי תל אביב רוסלן ברסקי דיבר היום (שני) עם התקשורת: "הרגשה נפלאה. היה חשוב לנו לשמח את האוהדים ולנצח את הדרבי הראשון של העונה. דרבי זה דרבי, לא חשוב המפעל והמטרה היא תמיד לנצח". שילוב שחקני נוער: "היו המון צעירים על המגרש שהגיעו ממחלקת הנוער של המועדון. השילוב בין הצעירים לוותיקים בריא והמועדון יקצור את הפירות בעתיד. כיף לראות את זה. כולנו מכירים אחד את השני ועוזרים אחד לשני".

אליפות: "לבוא ולהגיד שאנחנו מועמדים לזכות זה עדיין מוקדם. אנחנו רוצים להתקדם שלב אחרי שלב. יש לנו משחק חשוב ביום חמישי באירופה ורק אחרי זה נחשוב על פתיחת הליגה. אני לא חושב שהליגה חלשה. יש המון קבוצות טובות שהתחזקו בשחקנים טובים והליגה תהיה חזקה. אני בטוח שיהיו במירוץ עוד קבוצות ואנו נעשה הכל להיות אחת מהן". המשחק ביום חמישי בנורבגיה: "עדיין לא עשינו את ההכנה כי התרכזנו בדרבי. עכשיו נתחיל את שבוע האימונים לקראת המשחק כשהמטרה היא לחזור לארץ עם תוצאה טובה".



"אליפות? עדיין מוקדם". רוסלן ברסקי (דני מרון)


מכבי תל אביב תמריא כבר מחר לנורבגיה למשחק הראשון בפלייאוף הליגה האירופית ביום חמישי נגד סארפסבורג. "המשחק החשוב ביותר למועדון עד עכשיו יהיה ביום חמישי בשבוע הבא במפגש הגומלין נגד סארפסבורג", אמר גורם במועדון. "לכן מכבי ת"א ויתרה על קיום המשחק נגד מכבי חיפה במחזור הפתיחה ביום שני ותשחק ביום ראשון, כדי להרוויח יום מנוחה נוסף בהכנה נגד הנורבגים. זה סיכון מקצועי כי הקבוצה תחזור מנורבגיה ביום שישי וכעבור יומיים תשחק נגד מכבי חיפה. העפלה לשלב הבתים יכולה להיות שווה כ–15 מיליון שקלים, סכום שנחשב כהכנסה ויוכל לשדרג את הקבוצה במסגרת ההגבלות של אופ"א על המועדון".



המאמן ולאדן איביץ' הבהיר אתמול כי ההרכב ששיחק אתמול אינו נחשב מבחינתו למכבי תל אביב ב': "כולם בסגל הם הקבוצה הראשונה ועליי לדעת לעשות את הבחירה הנכונה. אני במכבי חודשיים ויודע את האיכויות שלהם". במועדון סבורים כי הסרבי הפנים במהירות את אמירתו מיום חמישי לאחר ה-1:2 הדחוק על פיוניק הארמנית בליגה האירופית, אז אמר שהוא צריך לתקן מהלכים מקצועיים בפרק זמן קצר וכך היה. הצוות המקצועי החליט לשנות את שיטת המשחק הדי מוכרת מעידן ג'ורדי קרויף ולשחק עם שלושה בלמים, כשיונתן כהן, שכמעט לא ראה דשא עד כה, שיחק כמגן שמאלי תוקף.


איביץ' לא כלל בסגל שמות כמו אלי דסה, וידאר קיארטנסון, דור פרץ ואלירן עטר ולא שיתף כלל את עומר אצילי. מאור קנדיל נכנס ביעילות לנעליו של אלי דסה ושחר פיבן, יונתן כהן, שרן ייני ודן גלזר הוכיחו שיתמודדו בהמשך על המקום בהרכב הפותח. משחק לא מרשים בלשון המעטה היה אתמול לאייל גולסה, אבי ריקן, איתי שכטר וארון שוינפלד. למחמאות ולחיבור חם מהאוהדים זכה הרכש הניגרי צ'יקו אופואדו שסחט פנדל וכבש שער במתפרצת מרשימה. במועדון מרוצים מהמהירות והמעבר קדימה שהוסיף הניגרי, שעדיין לא נכנס לכושר מלא בשל פציעה ארוכה. אגב, כובש שני השערים יונתן כהן הוא בנו של כדורגלן העבר מיקי כהן שכבש שער מרהיב בגמר גביע המדינה ב-1988 ב-1:2 של הצהובים נגד הפועל תל אביב.



אופואדו. זכה למחמאות (אריאל שלום)



כובש שער היתרון המרהיב למכבי היה הבלם שחר פיבן: "תרגלנו את המערך החדש של שלושה בלמים רק יומיים לפני הדרבי והיו חששות. אני מגיל צעיר במכבי ת"א ולא חוויתי עד עכשיו דרבי. הראשון שנתן לי במה בליגת העל היה עמיר תורג'מן באשדוד והמאמן איביץ' מאמין בשחקנים צעירים ולא פוחד לתת להם את הבמה ומי שטוב משחק. חזרנו בוגרים יותר מהשאלות בקבוצות אחרות ואנו שחקנים שגדלו יחד. הגול שלי הוא גול של עבודה קשה בדרבי קשה שחזרנו בו מפיגור של שער וזה מרגש כי לדרבי חוקים משלו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי