הסדקים בולטים: זו לא אותה הפועל ב"ש שזכתה באליפויות

בן בסט
בן בסט | ערן לוף

בכל שלוש השנים בהן הניפה את הצלחת היא לא שמרה על מאזן מושלם במחזורי הפתיחה, אבל עמיקם משוכנע שבינתיים זו קבוצה שונה לחלוטין. וגם: חוסר האחריות של אדי גוטליב והחמישייה של הפועל חיפה לרשת של מכבי נתניה

(גודל טקסט)

1. יכול להיות שצריך לברך על כך שאף אחד לא זוכר שאיתי שכטר עבר למכבי ת"א ושבבאר שבע כבר שכחו שחנן ממן היה גיבור האליפות השלישית ברציפות שלהם. זה נובע מסגלים עמוקים, עמוסים לעייפה ונפוחים בצורה מוגזמת, שמשאירים את קבוצות הביניים לשחקנים שפעם אף אחד לא ספר.

אחד כזה הוא נס זמיר. כמה מכם יודעים שהוא היה חבר בקבוצות המילואים של אתלטיקו מדריד וריאל סראגוסה? מי זוכר אותו מבית"ר ירושלים והאם ידעתם שהוא הבקיע 15 שערים בשתי העונות האחרונות שלו בליגה הלאומית? אז אתמול הוא בא, כבש צמד, בישל עוד שניים ונתן הצגה שלא זכורה במחזור פתיחה מאז תקע לפני שבע שנים וויאם עמאשה רביעייה לרשת של… מכבי נתניה. מה היה קורה לו הפועל חיפה הייתה משאירה אצלה – או יותר נכון, לו הפועל ב"ש לא הייתה לוקחת – את השחקנים שהתפזרו לכל עבר. האם זמיר היה אז שחקן הרכב בהפועל חיפה? האם היה בכלל בהפועל חיפה?

וזו בהחלט הגדולה של ניר קלינגר, ותסלח לי העין המקצועית של יואב כץ: הפיק-אנד-רול של זמיר עם גינסארי, והפאסט-ברייק שלו, שלא לדבר על השליטה שלו בבייס ליין, זה משהו שרק קלינגר האמין בו. 16 שנה לא הייתה תוצאה כזו בליגת העל במחזור הפתיחה. 19 שנה לא חטפה ככה מכבי נתניה במחזור הפתיחה. אז הייתה זו אשדוד, וסלובודן דראפיץ' החליף אחרי שישה מחזורים את מוטי איוניר. אין סכנה שאיוניר יחליף עכשיו את דראפיץ', אבל כדאי שנתניה תזכור שבהתפזר עשן עזיבת ערן לוי, עדיין אין לה הגנה.


הבעלים אייל סגל צופה מהיציע. אין ערן לוי, גם אין הגנה (דני מרון)

2. אדי גוטליב הוא בלם טוב בעיני, אבל באותה נשימה הוא שחקן חסר אחריות שנכנס בלי אבחנה בשחקני יריב, והקבוצה שלו משלמת על כך ביוקר. הבעיה היא לא חוסר האחריות שלו כלפי הקבוצה, אלא בחוסר האחריות של הקבוצה בעניינו. איך יתכן שאחרי כל הסאגה איתו – רצה להשתחרר, החרים אימונים, הגיע לבוררות, הוחזר לקבוצה, ירד ליגה – הוא עדיין חלק בלתי נפרד מהמועדון? לא רק גוטליב הפסיד להפועל ת"א את המשחק אתמול, אבל ההרחקה שלו, כשאוראל דגני פצוע, היא חוסר אחריות שעליו צריך לתת את הדעת.


אדי גוטליב. חוסר אחריות שצריך לתת עליו את הדעת (אודי ציטיאט)

3. הניצחונות של מ.ס אשדוד והפועל חדרה, שלא לדבר על התבוסה שהנחילה הפועל חיפה, זה מחיר הפמפומים בתקשורת לפיהם חדרה ואשדוד הן יורדות בטוחות ושנתניה תהיה לא פחות טובה, אם לא טובה יותר מאשר בעונה שעברה – שלא לדבר על הפועל חיפה שנחלשה והיא מחוץ לתמונות הפלייאוף העליון. כשלא סופרים את היריבה, היא נותנת בראש. זו אפילו קלישאה. אבל צריך לזכור: יש עוד 32 מחזורים לחלק מהקבוצות האלה, כבר במחזור השני יפסיקו לזלזל בהן, ואז גם יתברר להם שהסגל לא כזה איכותי, בטח לא עמוק, וזה לא יספיק. כן, גם להפועל חיפה.

4. אני מאמין שליגת ג'פאניקה נפתחה במשחק של בני יהודה במקרה, אבל לדעתי גם ברק אברמוב, מבעלי ג'פאניקה, היה בוחר משחק פתיחה אחר לליגה שהרשת שלו נותנת לה חסות: במגרש הכי מיושן בליגה, מול יציע כבוד ריק למחצה, ועם רעש רקע של כמה מאות בודדות של צופים, שלא לדבר על שתי קבוצות שנעדרות את השיק להדליק את הציבור על הליגה. עם כל הכבוד לזכיינים, גם למנהלת הליגה צריך להיות איזשהו "סיי" בבחירת הפרזנטציה של הליגה. הרי זו החבורה שקבעה את הנראות כפקטור עיקרי. וזה נראה נורא.

5. גם בעונה שעברה לא ניצחה הפועל ב"ש את מחזור הפתיחה והפסידה את המחזור השני, ובשלוש עונות האליפות שלה היא לא הייתה מושלמת במחזורי הפתיחה, אבל במשחק אתמול בקריית שמונה בלטו אצל האלופה כמה סדקים: היא איבדה את העוצמות שלה, היא איבדה את ה"תחת" שאפיין אותה, והיא משתמשת בשחקנים ששמותיהם נקשרים כבר לקבוצות אחרות. ב"ש עוד לא ערוכה לעונה החדשה, והשאלה היא מתי האלופה תתחיל לרדוף אחרי הליגה.


גיא מלמד. הפועל ב"ש עדיין לא ערוכה לליגה (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי