הדשא ירוק יותר: מכבי חיפה פותחת עונה עם קונספט שונה

שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה | ערן לוף

הירוקים הורידו פרופיל, בקושי ביצעו רכישות הקיץ ואלאך נתן לרוטן שקט נפשי להמשיך את התהליך עליו הוא עובד בחצי השנה האחרונה. הפעם, מאמינים בכרמל, זה זה. הערב מול מכבי ת"א, מכבי חיפה החדשה תעמוד למבחן

(גודל טקסט)

מכבי חיפה תפתח הערב את העונה החדשה וכבר במחזור הראשון תזכה לקרב אמיתי מול מכבי תל אביב. לאורך השנים ידעו שתי הקבוצות יריבות מרה שהחלה בשנות ה-80 ותפסה תאוצה בשנות ה-80 וה-90.

מאז האליפות האחרונה בה זכו בעונת 2010/11 הירוקים איבדו גובה במאבקי הצמרת, אבל גם במפגשים בין הקבוצות, שכמעט כולם הוכרעו לטובת התל אביבים. הקיץ, בניגוד לשנים האחרונות, החליטו במכבי חיפה שלא לבצע שינויים רבים ועד כה צורפו רק שלושה שחקנים חדשים: השוער גיא חיימוב, הקשר ג'ורג' מנדג'ק והחלוץ מיכיל קראמר. מלבדם חזר הבלם אעיד חבשי לאחר השאלה, ובצוות המקצועי מקווים להחתים שחקן אחרון נוסף, כנראה בחוליית הקישור. "העונה תראו משהו שונה", הבטיח המנהל הטכני מו אלאך לקראת שריקת הפתיחה של עונת 2018/19, "אני מאמין ביציבות ובתלכיד. אנחנו לא מתכוונים להצהיר על אליפות, אבל בהחלט רוצים לשמח את הקהל ולהחזיר לו את תחושת הגאווה".

גם הפרשנים מעריכים כי העונה זו תהיה מכבי חיפה אחרת. "אני חושב שהם עשו נכון כשלא ביצעו שוב מהפכה, אלא בונים על יציבות ודרך", אומר פרשן ספורט1 אורי אוזן. "סימן שאלה גדול יהיה סביב הצוות המקצועי, משום שעד עתה לא ראינו את טביעת האצבע של המאמן פרד רוטן. הוא כבר נמצא מספיק זמן עם הקבוצה, ולאחר שעשה את ההכנה המלאה לקראת העונה נצטרך לראות דברים שונים.

"אני חושב שגם הרכש נבחר בצורה נכונה", מוסיף אוזן, "אני לא יודע אם זה יביא אליפות, אבל אני חושב שמכבי חיפה תחזור להיאבק בצמרת". כמו אוזן, גם שחקן העבר יעקב הלל מצדיק את האסטרטגיה של אלאך: "בניגוד לשנים הקודמות, הקיץ חיפה הורידה פרופיל – ובצדק", הוא אומר, "נתנו לרוטן לבנות, ובעייני זאת תהיה שנת מבחן למועדון הירוק: או שהוא חוזר לרביעייה המובילה בכדורגל הישראלי ומצליח להתמודד עם הקבוצות הגדולות, או שהוא הופך להיות מועדון מדרג שני שיתמודד עם מכבי נתניה, מכבי פתח תקווה וכולי. אני חושב שההבדלים בין הסגלים של חיפה לאלה של מכבי תל אביב והפועל באר שבע לא גדולים, ואם במכבי חיפה יידעו לחבר בין צעירים כמו נטע לביא, חבשי ומוחמד עוואד לשחקנים יותר מנוסים, זה יביא להם עוצמה וחיבור לקהל.

חבשי. צריך למצוא את החיבור למנוסים (ערן לוף)
חבשי. צריך למצוא את החיבור למנוסים (ערן לוף)

גם חלוץ העבר זאהי ארמלי, מלך שערי הירוקים בכל הזמנים, אופטימי. "מכבי חיפה הייתה מלאת בעיות בשנים האחרונות והיא נמצאת בתהליך ההבראה. התהליך עצמו לוקח זמן, אבל הם בכיוון הנכון", הוא מנתח, "הבעלים יעקב שחר חזר להיות מעורב ונתן את משנתו לצוות ההולנדי שעובד בשקט, אבל למופת. התוצאות יכריעו אם הפעולות היו נכונות, אבל לפחות יש דרך שמובילה אותם. אני שמח שיש שחקני בית שמקבלים הזדמנות גם בהרכב וגם בסגל. זה אומר שיש עתיד ורוד לקבוצה".

מבחינה מקצועית, הירוקים יחסרו היום את הקפטן רמי גרשון, שנפצע בדרבי בגביע הטוטו וייעדר כשבוע. על פי האימון המסכם נראה כי מחליפו של גרשון יהיה סאן מנחם, בעוד לביא צפוי לחזור להרכב הפותח על חשבונו של אופיר מזרחי המאכזב. לביא יפתח לצדם של מנדג'ק ושלומי אזולאי, כאשר החוליה ההתקפית תישאר ללא שינוי: מוחמד עוואד וניקיטה רוקאביצה בכנפיים ומיכיל קראמר בחוד.

שוער המשנה אוהד לויטה צפוי להיכלל הערב בפעם האחרונה בסגל הירוקים, ולאחר המשחק צפויה לצאת ההודעה הרשמית על שחרורו. בחיפה החליטו כי הוא יעזוב את המועדון לאחר החתמתו של חיימוב, אבל אז נפצע עומרי גלזר וההודעה התעכבה. גלזר חזר לאחרונה לאימונים מלאים, והיום יחליט הצוות המקצועי אם להכלילו בסגל או לאפשר ללויטה לשמש כשוער מחליף. גם רועי קהת חזר לאימונים מלאים, אך בפוסט שפרסם באינסטגרם הודיע כי הוא לא ישתתף במשחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי