אבו יונס וחוגג נפגשו: נפעל למען החזרת קהל החוץ לדוחא ולטדי

אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים | דני מרון

הבעלים החדש של בית"ר ירושלים דיבר עם מקבילו מבני סכנין והשניים הודיעו כי יפנו למנהלת הליגות וההתאחדות לכדורגל על מנת לאפשר את המהלך, שנתיים וחצי לאחר שנאסר על אוהדים מהבירה להגיע לדוחא ולהפך

(גודל טקסט)

פחות משבוע לאחר השלמת הרכישה של בית"ר ירושלים בידי משה חוגג, והכיוון של הבעלים החדש ברור: אחרי שהכריז במסיבת העיתונאים כי לא יימנע מהבאת שחקן ערבי למועדון, והתעמת גם מול אנשי לה פמיליה, היום (שלישי) התקדם חוגג עוד צעד לכיוון הסרת הסטיגמה "קבוצה גזענית" מבית"ר ירושלים: חוגג נפגש היום עם בעלי בני סכנין מוחמד אבו יונס, והשניים החליטו כי לאחר שלוש שנים בהן קהל החוץ לא הורשה להגיע למשחקים בין שתי הקבוצות, הם יפעלו ביחד במטרה לבטל את האיסור ולאפשר לאוהדים משני המחנות להגיע למשחקים.



כעת, תלוי הדבר במנהלת הליגות ובהתאחדות לכדורגל. חוגג ואבו יונס פנו לגורמים וההחלטה מונחת בידיהם. אם אכן יסכימו כל הצדדים המעורבים כי המהלך לא יעורר אירועים חמורים במגרשים ולא יגרור תגובות מצד אוהדי בית"ר או סכנין, ייתכן ויאשרו את ההחלטה. בכך יסתיים עידן בן קרוב לשלוש שנים בו אוהדי סכנין לא הורשו להגיע למשחקי קבוצתם באצטדיון טדי ואוהדי בית"ר לא הגיעו לדוחא. הפעם האחרונה שקהל חוץ הגיע למשחק בין שתי הקבוצות היתה ב-18 בינואר 2016.



מבני סכנין נמסר: "בעלי הקבוצה מוחמד אבו יונס פנה לחוגג, בירך אותו על הכניסה לליגה הבכירה ואיחל לו הצלחה במישור החברתי והמקצועי. בנוסף, הוא הציע לחוגג חזרה למתכונת הקודמת של משחקי סכנין נגד בית"ר מבחינת הגעת הקהל של הקבוצה האורחת, וזאת במגמה להעצים את השליחות החברתית של הכדורגל ולאפשר לשני הקהלים את זכות ההגעה והעידוד. חוגג בירך על פנייתו של אבו יונס ושניהם יביאו אותה בפני המנהלת". מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה: "זה מהלך מבורך, אך ההחלטה היא של המנהלת. אנו נעמוד מאחורי כל החלטה שלהם".





בית"ר פתחה אתמול את עידן הבעלים החדש בתבוסה כואבת של 4:1 למכבי פתח תקווה באצטדיון המושבה במסגרת מחזור הפתיחה של ליגת העל. בקבוצה ידעו ערב המשחק שמרבית שחקני הרכש אינם בכושר ושיקח לקבוצה עוד זמן להתחבר, אך למרות זאת הפרצופים העגומים של הבעלים חוגג, של אלי אוחנה ושל המאמן גיא לוזון בסיום המשחק סיפרו למעשה את התחושות בתוך הקבוצה.



בלילה, פירסם הבוס החדש פוסט ברשתות החברתיות ובו כתב: "כואב ומאכזב מאוד, אבל עוד יהיו ימים יפים. אין לי ספק שהקבוצה תתחבר, תתחזק ותגיע למקומות שאנו רוצים. אני מצדיע לקהל שאחרי אכזבה כזאת, המשיך לעודד אחרי השריקה. זה מצמרר, תודה לכם". כ-8000 אוהדים, הגיעו אמש למושבה, ודחפו ללא סוף את השחקנים בחצי השני. בבית"ר שמחו שהמשחק עבר בשלום, בלי שירים גזעניים, ובלי גילויי אלימות או התפרעויות כאלה ואחרות.


במחזור הבא תארח בית"ר את הפועל חדרה באצטדיון טדי ולסגל צפויים להצטרף הבלם טל כחילה, שמחלים ממתיחה בשריר הירך האחורי וגם לירוי צעירי שחתם השבוע במועדון. בצוות המקצועי יאיצו את החיפושים להחתמת מגן שמאלי זר כאשר לראשי הקבוצה יש שלושה-ארבעה שמות פוטנציאליים. אמש פרסם המועדון שתקציב הקבוצה לעונה הנוכחית, שאושר בבקרת התקציבים, עומד בשלב זה על 47.5 מיליון ש"ח וככל הנראה אף צפוי לגדול ואולי לעבור את רף ה-50 מיליון במידה שיצורפו עוד שחקני סגל נוספים.





"התוצאה הזו מאוד משקרת. התכוננו טוב מאוד למשחק הזה, בטח יחסית לעובדה שאנחנו רק ארבעה ימים יחד", אמר המאמן גיא לוזון בסיום. "זה היה משחק ראשון של ההרכב הזה. בחצי שעה הראשונה שיחקו כדורגל טוב, גם הגנתית וגם התקפית. שיחקנו כדורגל חיובי, שטפנו את המגרש, היריבה לא הצליחה בכלל לעבור את החצי ואז טעות שלנו הביאה ל-0:1. האמנו ביכולת שלנו לחזור, גם ב-0:3 וזה היה משחק בו אחוז ניצול המצבים של מכבי פתח תקוה, הוא גבוה מאוד, שלנו קצת פחות טוב".


"הדרך היחידה להשיג בה תוצאות לטווח הארוך", הוסיף לוזון, "זה רק לשחק כדורגל חיובי ונמרץ עם הרבה רצון פריסה נכונה על המגרש. זה מתסכל ומאכזב, אבל אמרתי גם לפני המשחק, שאין בכדורגל הוקוס פוקוס, אין המצאות ואין מצב שבו אחרי ארבעה-חמישה ימים פה, הכל יהיה מושלם. נצרך זמן ונצרך למלא את החוסרים שיש שלנו וננסה לעשות את זה כמה שיותר מהר, כדי לשפר את הקבוצה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי