בצפון אירלנד קוראים לבטל את המשחק נגד ישראל

פרו פלשתינים
פרו פלשתינים | טוויטר

רגע לפני המשחק בין הנבחרות ביום שלישי, המפלגה הפרן פלשתינית שין פיין, שגם קוראת להחרים את האירווזיון, דורשת מההתאחדות לבטל את המשחק מול שחקניו של הרצוג: "אין מקום לאפרטהייד בספורט"

(גודל טקסט)
המפלגה האירית הלאומנית שין פיין קוראת להחרים את משחק הידידות בין צפון אירלנד לישראל ביום שלישי, ואף דורשת מההתאחדות המקומית לבטל אותו. "אין מקום לאפרטהייד בספורט. הם רוצחים פלשתינאים חפים מפשע", אמר בהודעה בטוויטר חבר המפלגה פט שיהאן. אגב, זו אינה החזית היחידה בה המפלגה פועלת נגד ישראל והיא גם דורשת מהמדינה לפרוש מהאירוויזיון הקרוב.


Speaking at a protest today Belfast's International Wall, @PatSheehanMLA called on the IFA to cancel its soccer match with the Israeli national team which is scheduled for Tuesday night. Apartheid has no place in sport. pic.twitter.com/K5qxPCj4LH

— Sinn Féin (@sinnfeinireland) 8 בספטמבר 2018

המפלגה קראה לאוהדי צפון אירלנד לבוא להפגנה ולומר לא למשחק נגד ישראל. בכרזות שפוזרו נאמר: "תתמכו בפלשתינאים ותחרימו את הספונסרים של הנבחרת שתומכים בקיום המשחק", כשרשימת הספונסרים פורסמה מתחת. בכרזה נוספת נכתב: "הצטרפו בבקשה למחאה… אמרו לו להתאחדות לכדורגל. אין שום דבר ידידותי בדיכוי הפלסטינים על ידי ישראל. מה שלא נכון בדרום אפריקה לא נכון גם לפלסטין.


עם זאת, ישנה גם דעה אחרת בצפון אירלנד לפיה פט שיהאן צבוע מכיוון שהמפלגה שלו רוצה לאחד את אירלנד תחת מדינה אחת תומכת בארגון IRA, שהרג במשך השנים חפים מפשע בפיגועי טרור שונים. שיהאן עצמו היה לוחם טרור ב-IRA וישב בכלא כבר בגיל 19.


"Israel is involved in the killing of civilians," says Pat Sheehan. The hypocrisy and irony from Sheehan is utterly depressing given that the IRA deliberately targeted civilians throughout their terrorist campaign. https://t.co/jB9uPPrycG

— Cllr Dale Pankhurst (@Dale_Pankhurst) 8 בספטמבר 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי