אלישע לוי: "אנחנו שמחים שסאגת יוסי בניון נגמרה"

אלישע לוי
אלישע לוי | עדי אבישי

מאמן מכבי פ"ת דיבר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק הקרוב (שבת 19:45 ישיר בספורט3) מול מכבי חיפה: "יש שם שקט ויציבות, היא קבוצה חזקה". ריינן צפוי לפתוח במקום חבשי הפצוע, סיידובה סומא יכלל בסגל

(גודל טקסט)

 דריכות רבה בקרב אנשי מכבי חיפה לקראת המשחק מחר (שבת, 19:45, שידור ישיר בספורט3) מול מכבי פתח תקווה. הירוקים מביעים חשיבות רבה למשחק שעל פי טענתם התוצאה בו תקבע כיצד תראה העונה הקרובה של הקבוצה. שחקן בקבוצה אמר הבוקר: "אחרי המשחק מול פתח תקווה נדע לאן פנינו מועדות העונה. אם ננצח, אז נסתכל על הצמרת הגבוהה ואם לא אז שוב הצמרת תתחיל לברוח לנו". 

השחקן הוסיף: "אנחנו מגיעים במצב רוח מרומם ומול הקהל שלנו צריכים להביא את כל הנקודות". באופן כללי, בחיפה גם מספרים על שבוע גורלי שכאמור יתחיל עם המשחק מול פתח תקווה ויימשך בגמר גביע הטוטו מול מכבי תל אביב ובשבוע הבא משחק מול האלופה בבאר שבע.

מבחינה מקצועית, נראה כי המאמן פרד רטן ימשיך לתת קרדיט להרכב שרץ במשחקים האחרונים, למעט אטיין ריינן  שיחליף אעיד חבשי שנפצע מול בני יהודה. רמי גרשון אומנם חזר לכשירות מלאה אך לא מן הנמנע כי הקפטן ייפתח על הספסל וסאן מנחם ימשיך לקבל קרדיט בהרכב הראשון בעמדת המגן השמאלי. בקישור ובהתקפה לא צפויים להיות שינויים כאשר שון וייסמן יפתח בחוד על חשבונו של מיכיל קראמר המורחק שצפוי לחזור לגמר גביע הטוטו ביום רביעי.


מנחם. ממשיך לקבל קרדיט (עדי אבישי)

הקשר החדש סיידובה סומא עדיין לא בכושר משחק אבל צפוי להיכלל בסגל הסופי. מי שלא בטוח שייכלל בסגל הוא הקשר אופיר מזרחי. כזכור, האחרון נותר ביציע בשבוע שעבר מול בני יהודה ואף רצה לעזוב את חיפה אך לבסוף לא מצא תחליף הולם ויישאר בקבוצה לפחות עד חודש ינואר.

מכבי פתח תקווה תחזור למערך של ארבעה שחקני הגנה
לאחר שתי תוצאות תיקו, מכבי פתח תקווה תתארח מחר באצטדיון סמי עופר אצל מכבי חיפה. הבוקר, ערכה הקבוצה את מסיבת העיתונאים השבועית בהשתתפות המאמן אלישע לוי והבלם תומאש סיבוק.

"אם אנחנו מדברים על חדרה אז התיקו שיקף" התייחס אלישע לוי למשחק בשבת שעברה. :בחצי הראשון הם שלטו יותר בכדור והחצי השני היה שלנו. למדנו במשחקים ששוחקו שאין משחק קל. איפה שאתה חושב שתיקח נקודות אתה יכול גם לאבד אותן. בסך הכל צברנו חמש נקודות, זה מאזן סביר. יכולנו להיות שנגד בני יהודה היינו צריכים להשיג עוד שתי נקודות, אבל בחצי הראשון נגדם יכולנו גם להפסיד. יש לנו משחקים קשים עכשיו שיהיו מבחן טוב עבורנו. לבוא לסמי עופר, עם אווירה אחרת וקצב אחר. השחקנים יבואו מוכנים כדי לגלות יציבות ולקחת נקודות".


אלישע לוי עם תומאש סיבוק (באדיבות מכבי פתח תקווה)

על מערך שלושת הבלמים מול חדרה שלא צלח: "במחצית הראשונה ששיחקנו את זה מול חדרה, נראינו טוב הגנתית. התקפית לא נראינו טוב. מערך כזה ניתן לשינוי ויהיו משחקים שנשחק כך. היום קבוצה צריכה לדעת כמה מערכים והשחקנים מתורגלים ויכולים לזוז בין מערך למערך".

על היריבה מכבי חיפה: "אני לא חושב שהם לחוצים. כאחד שהיה שם ארבע שנים, אני יכול להגיד שהציפיות שם מאוד גבוהות. אני חושב שדווקא במכבי חיפה השנה יש שקט ויציבות. מכבי חיפה, בטח בבית היא קבוצה חזקה עם מהירות. זה מבחן עבורנו לראות איך אנחנו עומדים טקטית ומנטלית בסוג כזה של משחק".

על החיזוק הדל ביומיים האחרונים של החלון: "הצלחנו להביא את חביבו, שהוא שחקן מוכח. כמובן שהוא עדיין לא בעניינים והוא לא יעמוד לרשותנו. ייקח לו שבועיים שלושה, אבל אנחנו מסתכלים קדימה והוא יוסיף לנו ניסיון ונוכחות. יש לנו כמה פציעות כרגע אבל זה חלק מהמשחק. אנחנו מרוצים ואני לקחתי על עצמי משימה לשמר ולעשות תלכיד טוב של ותיקים וצעירים ובזה הצלחנו. יש לנו את ינואר לעשות תיקונים אם נצטרך".

על הישארותו של יוסי בניון: "אנחנו שמחים שהסיפור נגמר. יוסי התאמן ונעשה כל מה שצריך כדי לנצל את האיכויות שלו ולהתעסק בכדורגל".

"אנחנו משחקים יותר טוב כקבוצה מתחילת העונה ולכן אני נראה טוב יותר" התייחס הבלם הצ'כי תומאש סיבוק לשינוי שחל בו מתחילת העונה. "אני חושב שמאמצע העונה שעברה הייתי לא רע. יש לנו מאמן שאוהב לשחק כדורגל, ואני אוהב את זה. לא רק להעיף כדורים".

על מצב הקבוצה: "אנחנו קבוצה טובה ואנחנו חייבים להשתפר בכיבוש שערים ולנצח משחקים. יש לנו עכשיו שלושה משחקים קשים, אבל יש לנו קבוצה חזקה שקשה לנצח אותה. בליגה הזאת כולן יכולות לנצח את כולן ואי אפשר לחזות את זה. אנחנו מוכנים להמשך העונה, כמובן שאנחנו רוצים להשיג יותר נקודות אבל בינתיים אנחנו יחסית בצמרת עם חמש נקודות. חוסר היציבות? אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים לשפר במשחק ואיפה הן הנקודות הטובות והפחות טובות שלנו. שיחקנו רק שלושה משחקים, העונה ארוכה. לפעמים יש משחקים טובים יותר וטובים פחות ואנחנו רוצים להיות טובים יותר ממשחק למשחק".

לקראת המשחק מחר בסמי עופר: "תמיד כיף לשחק מול הרבה קהל, בשביל כל שחקן. המאמן לא צריך לתת מוטיבציה לפני משחקים כאלה. האם נתתי עצות לאלישע לגבי ג'ורג' מנדג'ק ששיחק בספרטה פראג? לא. אני חושב שאלישע מכיר אותו יותר טוב ממני. הוא כמעט ולא שיחק בספרטה, הוא היה יותר על הספסל".


"ג'ורג' מנדג'ק כמעט ולא שיחק בספרטה פראג" (דני מרון) 

לאחר מסיבת העיתונאים, ערכה פתח תקווה את האימון המסכם לקראת המשחק, ממנו ייעדרו מנור סולומון ונאור פסר הפצועים. סולומון יערוך הבוקר בדיקת MRI נוספת כדי לאבחן את מצבו, כשבקבוצה מקווים שישוב לקראת המשחק מול הפועל חיפה.

הבשורות הטובות מגיעות מכיוונו של המגן השמאלי גל שיש, שחזר אמש לאימונים ומלאים ויפתח בצד שמאל של ההגנה. המאמן אלישע לוי, יזנח את שיטת שלושת הבלמים כשעומר דנינו ייצא מההרכב ואילו תאי בריבו יפתח בחוד ההתקפה מה שיסיט את לידור כהן לאגף. דידייה ברוסו יפתח לראשונה מאז תחילת הליגה, במקומו של מוחמד סרסור.

הרכבים משוערים
מכבי חיפה: גיא חיימוב, ארנסט מאבוקה, איעד חבשי, אליסון דוס סנטוס, סאן מנחם, שלומי אזולאי, ג'ורג' מנדג'ק, סינטיהו סלליך, ניקיטה רוקאביצה, מוחמד עוואד ושון וייסמן.

מכבי פתח תקווה: צחי גיגי, עודד אלקיים, ז'והאן מרסיאל, תומאש סיבוק, גל שיש, רומריו פירס, דידייה ברוסו, גידי קאניוק' יוסי בניון, לידור כהן, תאי בריבו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי