בניון גילה: "היו דיבורים על חזרה למכבי חיפה"

יוסי בניון
יוסי בניון | ערן לוף

קשר מכבי פ"ת הפתיע אחרי הניצחון 1:2 של קבוצתו: אם הייתי חושב שזה נכון לי הייתי חוזר ולא שומע לאף אחד". רוטן לא הופתע מהאוהדים שצעקו לו להתפטר: "הקהל מאוכזב וזה טבעי". קאניוק: "המטרה? פלייאוף עליון"

(גודל טקסט)

מכבי מחיפה ממשיכה להתדרדר, והערב (שבת) הפסידה גם למכבי פתח תקווה 1:2 בסמי עופר לעיני הקהל המאוכזב. אלפי הצופים שהגיעו לתמוך בקבוצה שלהם קיבלו מחצית שנייה נוראית מצד הירוקים והגיבו בקריאות "תתפטר" כלפי המאמן, פרד רוטן.

רוטן עצמו לא התרגש: "לא שמעתי את הקריאות 'תתפטר' בסיום, אבל זה מובן. ההפסד גרם לקהל לתגובה אמוציונלית וזה לגיטימי. כולם מאוכזבים, אני מאוכזב והקהל הוא הכי מאוכזב. ככה זה. אני 25 שנה במקצוע, אני לא מתרגש מזה".

היכולת: "היתה לנו הופעה טובה, רק אחרי ההפסקה המשחק השתנה. גם במחצית השנייה היו לנו הרבה הזדמנויות, פשוט לא ניצלנו אותן. היינו צריכים לעלות ל-0:2 כדי לנצח במשחק הזה ושם נכשלנו".

זנטי יורד תוך כ-10 דקות מהרגע שנכנס.
זנטי יורד תוך כ-10 דקות מהרגע שנכנס. "לא פעם ראשונה שהוא עושה את זה" (ערן לוף)

על עמית זנטי, שספג שני צהובים תוך 11 דקות מאז שנכנס כמחליף: "זו לא פעם ראשונה שזנטי עושה את זה ואני לוקח אחריות, הוא שחקן צעיר ואני הכנסתי אותו אז האחריות היא עליי".

העתיד הקרוב של הקבוצה: "אני עדיין מאמין במכבי חיפה".

הקפטן שלומי אזולאי היה מאוכזב מהיכולת: "קשה להסביר הפסד כזה, שלטנו ללא עוררין והובלנו, הרגשנו מצוין. בהפסקה דיברנו רק על להגדיל את היתרון. אין לי מה להגיד לחברים, זה מאוד מאכזב. אבל יש לנו את גמר גביע הטוטו ביום רביעי וצריך להמשיך הלאה".

שחקני מכבי חיפה מאוכזבים. הקהל שרק
שחקני מכבי חיפה מאוכזבים. הקהל שרק "בוז" כשבאו להודות (ערן לוף)

הלחץ על הקבוצה: "לא חושב שהיה לחץ כי הובלנו. היו לנו הזדמנויות במחצית השנייה. זה לא צריך לקרות במיוחד במגרש שלנו. להרחקה של זנטי היתה משמעות, אבל זה עדיין לא מצדיק את שני השערים שספגנו".

הקהל, שגם שרק בוז לשחקנים שבאו להודות לו בסיום המשחק: "ברור שזה מאכזב וגם הקהל מאוכזב, להפסיד בבית אחרי שהובלנו. מקווים להחזיר לקהל שנתן הצגה גדולה היום. לא חושב שאי אפשר לתקן, עברנו רק ארבעה מחזורים ויש עוד זמן להשתפר".

קאניוק חוגג.
קאניוק חוגג. "התאכזבתי כשראיתי את המספר שלי על השלט" (ערן לוף)

בצד השני לא חסרו חוגגים. מכבי פתח תקווה נצמדה לצמרת עם ניצחון חוץ חשוב בעיקר בזכות גידי קאניוק, שכבש את שער הניצחון בדקה ה-90. "אין ספק שאני שמח", אמר קאניוק בסיום, "תודה ל-ה', עשינו תוצאה מדהימה".

קאניוק היה אמור להיות מוחלף, אבל נשאר על המגרש בשל הפציעה של עודד אלקיים. "התאכזבתי כשראיתי את המספר שלי על השלט, אבל יצא לטובה שבסופו של דבר נשארתי על המגרש", אמר על כך, "זה ניצחון גדול של הקבוצה, עשינו מהפך נגד קבוצה טובה במגרש חוץ קשה".

התקופה הטובה של הקבוצה: "אנחנו מתחילת העונה יודעים שהמטרה שלנו היא פלייאוף עליון. יש פה קבוצה טובה ומאמן מצוין, שהכין אותנו טוב מאוד למשחק הזה".

בניון חוגג.
בניון חוגג. ויתר על חזרה למכבי חיפה (ערן לוף)

עתידו כשחקן: "החלטתי שאני לא מדבר השנה, יש לי הרבה מה להגיד אבל אני אחכה עם זה. אני רוצה לעשות עונה טובה פה בקבוצה שאני מושאל אליה, אני אדבר כשיגיע הזמן. אני שמח, יש לנו פה קבוצה טובה, השמיים הם הגבול".

קשר הקבוצה יוסי בניון גילה שבחודש ינואר האחרון ולאחר שעזב את בית"ר ירושלים, נעשו גישושים לחזרתו למכבי חיפה: "היו דיבורים אבל זה עלה מהר וירד מהר. אם הייתי חושב שזה נכון לי ולמשפחתי הייתי חוזר לפה ולא שומע לאף אחד. נכון לאותו רגע חשבתי שנכון לי להיות במכבי פתח תקווה ואני כאן. אמשיך לעשות עד סוף הקריירה רק מה שטוב ולי ולמשפחתי".

גם מאמן המלאבסים אלישע לוי היה מרוצה מקבוצתו: "לשמחתי הימרנו על כדורגל התקפי וניצחנו. בחלק הראשון מכבי חיפה הגיעו להזדמנויות ולא הסתדרנו עם זה, בחצי השני עשינו התאמות וידענו לנצח משחק מאוד חשוב מבחינתי. עד היום שיחקנו באיזור הנוחות שלנו, היום יצאנו החוצה ושיחקנו משחק קשה, ידענו להפוך וזה מאוד חשוב לנו להמשך. שיחקנו את הסגנון שלנו, אני מאוד שמח על הניצחון. השחקנים גילו אופי".

"הקבוצה נמדדת ביציבות שלה ויש לנו יציבות בגרף", הוסיף לוי, "אנחנו צריכים להשיג יותר דקות טובות אבל אנחנו קבוצה טובה שלא נבהלת מפיגור ואנחנו יכולים להשתפר".

לוי עם שחקניו.
לוי עם שחקניו. "יצאנו מאיזור הנוחות שלנו וניצחנו" (ערן לוף)

על כובש שער הניצחון: "קניוק הוא שחקן של מספרים ורואים את זה. זה לא עניין של מזל שהוא נשאר על המגרש, שמרנו על הקלפים שלנו ובסופו של דבר זה השתלם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי