הכל בראש: מו אלאך הוא האחראי הישיר למצבה של מכבי חיפה

מו אלאך
מו אלאך | ערן לוף

האיש שהגיע כדי לבנות את הסגל עשה זאת בצורה לא מאוזנת ולא מקצועית, ומשם מתחילות הבעיות הפיזיות, המנטליות והמקצועיות של הירוקים. מנגד, צוות האימון של מכבי פ"ת עושה עבודה נפלאה

(גודל טקסט)

כמה כדורגל יכול להיות אכזרי. מי זוכר איך עכשיו מכבי חיפה נראתה ב-30 הדקות הראשונות של המשחק? והיא נראתה נהדר, שיחקה חכם עם המון תנועה ולחץ בלתי פוסק על השער, אבל החמיצה והחמיצה והחמיצה. היא היתה יכולה לסיים את המחצית הראשונה עם תוצאה שהייתה מכריעה את המשחק כולו, אך בסופו של דבר הקלישאה האיומה לא פסחה גם על הירוקים: מי שלא כובש –  סופג.

זה היה ההפסד ה-25 של חיפה ב-71 משחקי ליגה בבית.  מאזן קטסטרופלי.

עוד במחצית הראשונה ראינו את הבקיעים בהגנת חיפה, וזה עוד במחצית חלשה של פתח תקווה. שלומי אזולאי אמר בסיום המשחק משפט שצריך להדאיג את יעקב שחר: "דיברנו בחדר ההלבשה בהפסקה שחייבים לשמור על התוצאה". אחרי מחצית מצוינת ורק עם שער יתרון בודד, חיפה חושבת לא נכון. אולי הבעיה היא קודם כל בראש של כל מרכיבי המערכת, ולא רק על הדשא.

הקהל שורק בוז לשחקני מכבי חיפה. ראינו כמה מעט סבלנות נשארה להם (ערן לוף)
הקהל שורק בוז לשחקני מכבי חיפה. ראינו כמה מעט סבלנות נשארה להם (ערן לוף)

כשהצצתי ברשימת השחקנים שרוטן זימן למשחק, נדהמתי. למכבי חיפה הגדולה, עם התקציב הענק, אין חלוץ על ספסל המחליפים. איך ייתכן שהרחקה של חלוץ אחד גורמת שלחיפה כבר אין מחליפים ראויים? הפעם הכתובת לא צריכה להיות פרד רוטן, הוא הכין את הקבוצה שלו טוב מאוד למשחק, אבל על ההחמצות הוא כבר לא יכול להיות אחראי, גם לא לשער השוויון של בריבו, שחיימוב חייב היה לקחת. אמש הגדיל השוער את יתרת החוב שלו למועדון.

מבחינתי, הכתובת היא מוחמד אלאך. האיש שבנה את הסגל של חיפה עשה את זה בצורה לא מאוזנת, עם אין ספור קשרים שדורכים האחד על אצבעותיו של השני וכל כך מעט אפשרויות גיוון למאמן. הסיבה העיקרית להבאתו היתה כדי שמכבי חיפה תבנה נכון ובמשורה, שתהיה מאוזנת עם זרים טובים ומחליפים ראויים. התקציב גדול, אבל הבחירות של אלאך תמוהות.

אלאך. האשם העיקרי במועדון (ערן לוף)
אלאך. האשם העיקרי במועדון (ערן לוף)

אתמול גם ראינו כמה מעט סבלנות נשארה לאוהדי חיפה, וקשה להאשים אותם. גם אתמול הגיעו 14 אלף צופים למשחק, ומיד אחרי שער הפיגור הם נבלעו במנהרה בדרכם הביתה. כשהשופט שרק לסיום בקושי נשארו ירוקים ביציע כדי לשרוק בוז במחאה על התוצאה, ואלה שנשארו סירבו בתוקף לקבל את פני השחקנים שבאו להודות להם ובתנועות יד ברורות גירשו אותם לחדר ההלבשה. כשלקבוצה יש משבר אמון כזה עם הקהל שלה, כל הנורות האדומות בחדרו של הבעלים צריכות להידלק.

מנגד, יש לי כל כך הרבה מחמאות לניהול המשחק של אלישע לוי. המחליפים שלו סיפקו את הסחורה עם שער ובישול בדרך לניצחון ענק.

זה היה משחק חשוב לפתח תקווה, כי פתיחת העונה הטובה לא באה לידי ביטוי בטבלה. אני לא יודע אם השנה המלאבסים יאבדו מהנאיביות שלהם ויהיו "רעים" יותר ליריביהם, אבל כרגע הם נראים מאוזנים, יציבים,  רענננים ובעיקר מאומנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי