צפו בתקציר: ניצחון בכורה לבית"ר העונה, 2:3 משוגע בטדי על בני סכנין

עידן ורד, אור אינברום
עידן ורד, אור אינברום | אודי ציטיאט

אינברום, שבישל לעידן ורד שער שהיה צריך להיפסל (13), כבש במבצע אדיר (60) וטיירה הוסיף (80). שערים של גאדיר (51) ואקפביו (87) לא עזרו לבן זקן. אוהדי הקבוצות סיפקו אווירה מחשמלת, חוגג צפה מהיציע המזרחי

(גודל טקסט)

מאות אוהדי בני סכנין הגיעו הערב (שני) לאצטדיון טדי לראשונה אחרי שלוש שנים בהן היה איסור על שני הקהלים להגיע למשחקי החוץ בין הקבוצות. הקהל שעשה את הדרך הארוכה לירושלים ראה את בית"ר מנצחת לראשונה העונה בליגת העל, 2:3 על הקבוצה מהמגזר שלא הפסיקה להחמיץ ויכולה להאשים רק את עצמה.

18 אלף ירושלמים – יחד עם משה חוגג שצפה במשחק מהיציע המזרחי – העניקו אווירה מחשמלת וסחפו את השחקנים כל הדרך אל עבר הנקודות היקרות. עידן ורד פתח את החגיגה עם שער שהיה צריך להיפסל בשל נבדל (13), מוחמד גאדיר איזן (51), אך אור אינברום במבצע מדהים (60) ואפונסו טיירה (80) העניקו לגיא לוזון קצת שקט. ג'ורג' אקפביו המחליף רק צימק (87).


 

גיא לוזון פתח עם דוד קלטינס לראשונה העונה והחזיר למרכז ההגנה גם את טל בן חיים הוותיק, אך בני סכנין פתחה את המשחק טוב יותר ורק החמצות רבות של שחקני החלק הקדמי, יכולת טובה של דודו גורש וגליץ' אחד מדהים של דן איינבינדר שחילץ כדור מקו השער מנעו ממנה לעלות ליתרון. דווקא אז, בניגוד גמור למהלך המשחק, עידן ורד מצא את הרשת. יאקוב סילבסטר קיבל כדור בעמדת נבדל ברורה, אך הקוון לא הרים את הדגל. הסלובקי אמר תודה ומצא את אור אינברום שהרים כדור לקפטן שנגח מקרוב את הראשון (13). 




ורד, אינברום וראלי חוגגים ניצחון בכורה העונה (אודי ציטיאט)
 
 

בן זקן שב לטדי ואף קיבל פרחים לפני פתיחת המשחק והחבורה שלו, שהייתה טובה יותר במרבית דקות המשחק, עלתה נחושה יותר לחצי השני ובדקה ה-51 היא גם הצליחה להשוות בזכות מוחמד גאדיר שרשם בכורה מחודשת מוצלחת. בשלב הזה, למרות הנחיתות על המגרש, הקהל הצהוב שחור דחף את השחקנים בצורה בלתי רגילה ובדקה ה-60 זה גם השתלם.


עידן ורד שלח כדור ארוך לאור אינברום, שהשתלט בצורה נפלאה, עקף את שחקן ההגנה ושלח כדור אדיר מחוץ לרחבה לפינה של מחמוד קנדיל. איזה מבצע של הרכש מאשדוד. בדקה ה-80 המשחק הוכרע. אפונסו טיירה התכבד גם הוא בשער בכורה במדים הצהובים שחורים לאחר פריצה נפלאה שלו וסיומת מרשימה לפינה הרחוקה. שלוש דקות לסיום סכנין הצליחה לצמק מרגליו של המחליף ג'ורג' אקפביו, אך זה היה מעט מדי ומאוחר מדי.



בעקבות הניצחון בית"ר ירושלים טיפסה למקום ה-10 כשבמאזנה ארבע נקודות מתוך 12 אפשריות  וכבר בעוד חמישה ימים (שבת ב-20:30) מצפה לה משחק חוץ לא פשוט בקריית שמונה. בני סכנין, לעומתה, נוצחה לראשונה העונה אחרי שלוש תוצאות תיקו רצופות ובמחזור הקרוב היא תשחק בבית מול הפועל חדרה המפתיעה (שבת ב-18:30).

 
 


משה חוגג ביציע לצד האוהדים השרופים של בית"ר ירושלים (אודי ציטיאט)

הגיעו לטדי אחרי תקופה ארוכה. אוהדי בני סכנין (אודי ציטיאט)


הרכבים
בית"ר ירושלים: דודו גורש, דוד קלטינס, טל בן חיים, טל כחילה, שמואל שיימן, דן איינבינדר (לירוי צעירי, 89), אופיר קריאף, אפונסו טיירה, אור אינברום, עידן ורד, יאקוב סילבסטר (ערן לוי, 89).


בני סכנין:
 מחמוד קנדיל, עלי עותמאן, סארי פלאח, אלבין פאנישי, אמיר נסאר, קלאודמיר פריירה (מוחמד כליבאת, 71), מהראן ראדי, ג'אבר עטאא (חלאד חלאיילה, 65), שלומי אזולאי, פיראס מוגרבי, מוחמד גאדיר (ג'ורג' אקפביו, 78).


מהלך המשחק

דקה 1: בזמן שירת ההמנון הלאומי, אוהדי בני סכנין קראו "אללה אכבר".

 

דקה 1: בית"ר ערכה טקס לאקסים קלאודמיר פריירה והמאמן בני בן זקן במהלכו העניקה לשניים זר פרחים.



האקסים זכו לקבלת פנים אוהבת (אודי ציטיאט)


דקה 3: ראדי הרים כדור קרן מדוד, גאדיר הראשון ובעט מארבעה מטרים החוצה.


דקה 6: מוגרבי מצא את אזולאי שבעט חלש ונעצר אצל גורש.


דקה 7: עוד החמצה לאזולאי, שבעט לא מספיק טוב מעמדה נוחה.



שמר את בית"ר בחיים בדקות הפתיחה. דודו גורש (אודי ציטיאט)


דקה 8, הזדמנות ראשונה לבית"ר: ורד השתחרר היטב ובעט בשמאל, קנדיל קלט ללא בעיות.


דקה 9: מוגרבי השחיל לכחילה את הכדור בין הרגליים ושלח בעיטה שפספסה במעט את המסגרת.


דקה 13, בית"ר עלתה ל-0:1: סילבסטר קיבל כדור בעמדת נבדל ברורה, אך הקוון לא הרים את הדגל. החלוץ אמר תודה ומצא את אינברום, שהרים נהדר מצד שמאל ו-ורד נגח מקרוב לרשת.



מצא את הרשת מחזור שני ברציפות. עידן ורד (אודי ציטיאט)


דקה 18: כדור קרן של ורד הגיע היישר לראשו של סילבסטר שנגח לא מספיק מדויק.


דקה 21: גאדיר מצא את עצמו לבד מול גורש, אך השוער הוותיק יצא לעברו מצוין ומנע שער.


דקה 38, כמעט 1:1: ג'אבר עטאא בעט כדור מצוין לפינה הרחוקה, אלא שדן איינבינדר הגיע משום מקום וחילץ מקו השער עם גליץ' גדול. איזו הצלה מדהימה של הקשר.



גם הוא לא מאמין שזה לא נכנס. פיראס מוגרבי (אודי ציטיאט)


דקה 49: אזולאי קיבל כדור חכם מראדי ומצא רק את המשקוף.


דקה 54: גאדיר התרומם לכדור גובה ומעמדה נוחה נגח לידיו של גורש.


דקה 51, בני סכנין השוותה ל-1:1: דאבל פס נפלא בין מוחמד גאדיר לשלומי אזולאי הסתיים בשער של הראשון, שעשה צדק ואיזן את התוצאה. 




גאדיר בטירוף אחרי שער הבכורה (אודי ציטיאט)
 
 

דקה 60, בית"ר עלתה ל-1:2: ורד שלח כדור ארוך לאינברום שעקף את הבלם ושלח כדור אדיר מחוץ לרחבה לפינה של קנדיל. איזה שער גדול של הרכש מאשדוד.



שער ובישול. אור אינברום (אודי ציטיאט)


דקה 65: הגנת סכנין הרחיקה כדור שהגיע היישר לדן איינבינדר שבלי לעצור שלח טיל אדיר למשקוף.


דקה 67: כדור חופשי של ראדי עלה מעל המשקוף של גורש.


דקה 77: עידן ורד פרץ משמאל והעביר כדור רוחב מופלא לסילבסטר שהצליח להחמיץ מחמישה מטרים.


דקה 80, בית"ר עלתה ל-1:3: אפונסו טיירה פרץ לעומק, השאיר את הגנת סכנין מאחוריו וגלגל לפינה של קנדיל. שער בכורה מרשים לקשר.



אינברום ו-ורד, שני המצטיינים, חוגגים מול הקהל (אודי ציטיאט)


דקה 87, סכנין צימקה ל-3:2
: מוגרבי מצא את אקפביו המחליף שדחק מקרוב את השני והעניק לבן זקן תקווה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי