דלגליש: "לישראל יש כישרון, דאבור מסוכן". גריפית'ס שוחרר

קני דלגליש
קני דלגליש | Gettyimages

מלך ההופעות והשערים של סקוטלנד בכל הזמנים התייחס למשחק בין הנבחרות בליגת האומות (חמישי, 21:45) ונזכר באנקדוטה משעשעת מהמשחק הקודם מול: "אבי כהן שבר לי שן". חלוץ סלטיק ביקש שלא להיכלל בסגל

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל תפתח היום (שני) בהכנותיה לקראת המשחק נגד נבחרת סקוטלנד (חמישי, 21:45) במסגרת משחקה השני בליגת האומות, אחרי ההפסד 1:0 לנבחרת אלבניה במחזור הראשון. הסקוטים, שיגיעו לסמי עופר אחרי הניצחון 0:2 על האלבנים, ינסו להשיג את ניצחונם השני במפעל, אך מודאגים מפציעתו של הקשר ג'ון מקגין, הנחשב לשחקן מפתח בנבחרת.

מאמן סקוטלנד אלכס מקליש, חושש שקשר אסטון וילה לא יהיה כשיר למשחק. הוא ספג מכה בקרסולו בהפסד קבוצתו 2:1 למילוול בצ'מפיונשיפ והוחלף בדקה ה-68 וכעת לא ברור אם יהיה כשיר למשחק. שחקני הנבחרת יתאספו היום לקראת האימון הראשון באדינבורו והשחקן יבדק על ידי הצוות הרפואי. העיתון "דיילי רקורד" כתב שבנבחרת מחזיקים אצבעות שהקשר שיחגוג עוד עשרה ימים יום הולדת 24 יהיה בריא. מקגין, ששיחק 90 דקות בניצחון 0:2 על אלבניה, נחשב לטורבו של הנבחרת ומגלה יכולת אישית מצוינת בוילה מאז הגיע בקיץ מהיברניאן, למרות שהקבוצה עצמה לא מספקת את התוצאות.

בסקוטלנד מודעים לסגל הנבחרת הישראלית ודיווחו על כך שכוכב הנבחרת ערן זהבי יעדר, כמו גם על הפציעות של מנור סלומון שאריאל הרוש יפתח על חשבונו של גיא חיימוב. אגב, מי שלא יגיע ארצה עם נבחרת סקוטלנד הוא החלוץ לי גריפית'ס, מכוכבי סלטיק שביקש להשתחרר כדי לשוב לכושר שיא ולסייע לקבוצתו. עם זאת. בתקשורת הבריטית נטען כי הדבר קרה כחלק מעימות ממושך בינו לבין המאמן אלכס מקליש.


ג'ון מקגין במדי סקוטלנד. ככל הנראה יחמיץ את ההתמודדות (gettyimages)

גדול שחקני סקוטלנד בכל הזמנים,קני דלגליש, שרשם 102 הופעות ו-30 שערים במדי הנבחרת (שיא כל הזמנים), כתב טור לעיתון הסקוטי "סאנדיי פוסט" לקראת המשחק מול חניכיו של אנדי הרצוג: "אני אעודד את סקוטלנד נגד ישראל ביום חמישי. זה נפלא שמקליש מגיע למשחק אחרי הניצחון הקודם על אלבניה, זה נותן לו יתרון. שלא תטעו, לישראל יש תמיד שחקנים מוכשרים. אחד מהם הוא מונאס דאבור שראיתי אותו כובש צמד במדי זלצבורג נגד סלטיק בליגה האירופית".

דלגליש גם העלה זיכרונות מהמפגש הקודם בין הנבחרות אי שם ב-1981: "יש לי זיכרונות מהמשחק בו שיחקתי עם סקוטלנד בישראל במוקדמות הגביע העולמי של ספרד 1982. ניצחנו 0:1 ואני כבשתי את השער. אם אני לא טועה מקליש בישל לי". הוא אף נזכר באנקדוטה משעשעת באשר לאותו משחק: "איבדתי שן במשחק הזה. אבי כהן ז"ל תפס אותי ושבר לי את השן הקדמית. ביליתי חלק מהזמן בחיפוש אחרי השן במגרש עד שמצאתי אותה. מישהו הביא לי מסטיק והדבקתי אותה חזרה למקום. כן, לא הכל זוהר בכדורגל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי