שער הרחמים: 6 מחזורים חלפו ולא פוטר מאמן בליגת העל

בן שהר, דיא סבע
בן שהר, דיא סבע | דני מרון

המספרים של עמיקם: בן שהר עקף את מאור בוזגלו ועלה למקום ה-13 בטבלת הכובשים של ב"ש, מכבי חיפה לא מצליחה לצלוח את מחסום המקום החמישי

(גודל טקסט)

1. בית"ר ירושלים אחרונה בטבלה, עניין שלא קרה לה מאז ה-13 בספטמבר 2008, ואז היא עוד הייתה אלופה מכהנת. העניין בהשוואה הזו היא שבאותה עונה פתחה בית"ר את הליגה עם מינוס 3 נקודות, כך שרשמית, הפעם האחרונה שבית"ר התחילה כל כך גרוע את העונה הייתה ב-4 באוקטובר 2003, אז הפסידה את כל שלושת משחקי הפתיחה ודורגה אחרונה. פתיחת עונה כמו זו, עם ארבע נקודות מתוך 18 אפשרויות היו לבית"ר לאחרונה רק בעונת 2003/4.

2. בכלל, זו לא תופעה רק של בית"ר ירושלים, אלא של כל הגדולות שרק אחת מהן – מכבי ת"א – מדורגת במקום שמוביל לפלייאוף העליון. כל חמש הגדולות צברו בששת מחזורי הפתיחה שמונה ניצחונות ליגה ביחד. בפעם האחרונה שזה קרה, בעונת 1986/7, הייתה דווקא בית"ר ראשונה, שישית הייתה מכבי חיפה, שביעית מכבי ת"א, במקום ה-12 הפועל ב"ש ובמקום הלפני-אחרון הפועל ת"א.

3. עוד תופעה מוזרה בליגה היא העובדה שכבר אחרי שישה מחזורים מפרידות שבע נקודות בין הראשונה, הפועל חדרה, לבין השלישית, בני יהודה. הפעם האחרונה שהיה פער כזה משמעותי אחרי פרק זמן כל כך קצר בליגה הייתה בעונת 2009/10, אז הפרידו שבע נקודות בין מכבי חיפה המושלמת למכבי ת"א, שהיו לה אז 11 נקודות.


מוטרד ובצדק. גיא לוזון (דני מרון)

4. בכלל, הפועל חדרה עושה דבר מדהים עם 16 נקודות מתוך ה-18 האפשרויות, אך על אף שעד לפני שנתיים עוד שיחקה הפועל חדרה בליגות הנמוכות, צריך להתרחק עד לעונת 2009/10 כדי למצוא אצלה מאזן דומה. אז שיחקה חדרה בליגה א' דרום וצברה את כל 18 הנקודות בתום שישה מחזורים. היא אגב לא עלתה באותה עונה לליגה הלאומית.

5. מכבי חיפה סוגרת שבע עונות רצופות עם פתיחת עונה בינונית ומטה, שבה לא הגיעה ליותר ממקום חמישי לאחר שישה מחזורים, צברה רק פעם אחת 10 נקודות (וביתר פחות), לא כבשה יותר משמונה שערים ולא ניצחה יותר משלושה משחקים. הממוצע של חיפה בששת המחזורים הראשונים בשבע העונות האחרונות: 1.7 ניצחונות, 2.4 הפסדים, הפרש שערים 7-6 ורק 7 נקודות.

6. בן שהר פתח השבוע את העונה עם צמד והגיע כבר ל-37 שערי ליגה במדי הפועל ב"ש, כשהוא משווה את מאזנו לזה של מאור מליקסון – רק ששהר עשה זאת ב-89 משחקי ליגה בלבד. הוא אגב עבר במחזור האחרון את מאור בוזגלו, שלו 36 שערים בהפועל ב"ש, והוא מדורג במקום ה-13 בכל הזמנים, ארבעה שערים מכניסה לעשרת הגדולים.


מתקרב לעשרת הכובשים הגדולים של באר שבע בכל הזמנים. בן שהר (דני מרון)

7. לא יאומן, אבל גם זו הפתעה: עברו שישה מחזורים שלמים ואף מאמן לא פוטר ממשרתו בליגת העל. בליגה שבה מפוטרים בכל שנה בממוצע כשלושה רבעים מהמאמנים שפותחים את העונה, מדובר בידיעה מרעישה. למעשה, זו פעם רביעית בלבד מאז תחילת המילניום שאף מאמן לא משלם במשרתו אחרי שישה מחזורים. הפעם האחרונה הייתה בעונת 2014/15.

8. מאוויס צ'יבוטה נכנס השבוע לרשימת 500 הכובשים הגדולים בליגה הבכירה בכל הזמנים, ובכך דחק את ננאד מרינקוביץ' מהרשימה. דייגו אלאנס כבש במחזור האחרון את שערה ה-200 של הפועל רעננה בליגה הבכירה. את שער ה-100 כבש עדי נמני ב-22 באוגוסט 2015.


היד עוד נטויה. מאוויס צ'יבוטה (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי