חמד לא כשיר במאת האחוזים, שהר ובן הרוש צפויים לפתוח

בירם כיאל, שרן ייני
בירם כיאל, שרן ייני | ערן לוף

הנבחרת מסיימת להתכונן למשחק ליגת האומות מול סקוטלנד (חמישי, 21:45), הרצוג ונאתכו ("שחקן שבוחר לא להגיע שלא יוזמן") דיברו במסע"ת. מגן לוקרן ישחק במרכז ההגנה לצד ייני וטיבי, חלוץ הפועל ב"ש לצד דאבור

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל כבר שוהה בחיפה והערב קיימה באצטדיון "סמי עופר" את האימון המסכם לקראת המשחק מחר (חמישי, 21:45) נגד סקוטלנד במסגרת ליגת האומות. באימון המשיך אנדי הרצוג לתרגל את המערך ובו שלושה בלמים, כשבהרכב אמורים לפתוח שרן ייני, עומרי בן הרוש ואיתן טיבי.

תומר חמד, שאמור היה לפתוח בחוד לצידו של מואנס דאבור, התלונן על פגיעה בקרסול והוא אינו כשיר במאת האחוזים, לכן המאמן החליט לתרגל פעם נוספת את חלוץ הפועל באר שבע בן שהר, שזומן ברגע האחרון בשל פציעתו של מנור סולומון. חלוץ קווינס פארק ריינג'רס עובר טיפולים ולא נראה שיזכה לפתוח, אבל רק מחר באימון טקטי תתקבל החלטה מעשית על ההרכב הפותח.

שחקנים בנבחרת מספרים שהם עדיין מעדיפים לשחק בשיטה של שני בלמים לאור העובדה שיש להם זמן קצר ללמוד את רצונותיו של הרצוג. השחקנים צפו במהלך היום בקטעי משחק של נבחרת סקוטלנד וערכו הכרה לעומק של שחקני הנבחרת האורחת.


הרצוג והשחקנים על כר הדשא בסמי עופר (ערן לוף)

עוד לפני האימון המאמן אנדי הרצוג והקפטן ביברס נאתכו ענו במסיבת עיתונאים על שאלות העיתונים וסיפרו על המטרות והציפיות למפגש. תחילה היה זה הקשר שדיבר על כמות הקהל הנמוכה שצפויה: "בתור נציג השחקנים אני קורא לקהל שיבוא, זה חשוב לנו ואנחנו צריכים את זה. אנחנו מקווים שיגיעו מעל 10,000 צופים – אנחנו ניתן את המקסימום אם יהיו 10 או 20 אלף, זה לא ישפיע על רמת המוכנות והרצון. מקווים שנצליח ולאט לאט גם האצטדיון יתמלא. אם הייתי יודע מה לא עובד הייתי מדבר עם ההתאחדות והיינו ממלאים את האצטדיון".

האווירה במחנה הנבחרת אחרי ההפסדים לאלבניה ולצפון אירלנד: "אני חושב שנגד אלבניה היינו במחצית הראשונה ובחלקים במחצית השנייה לא רעים בכלל ויכולנו לרדת ביתרון במחצית, אפשר לקחת דברים חיוביים מהמשחק. בצפון אירלנד היה משחק פחות טוב. צריך לזכור שעשינו אז רק שלושה ימים עם המאמן ותרגלנו שיטה חדשה ודברים חדשים".


הרצוג ונאתכו במסיבת העיתונאים (ערן לוף)

אם שחקנים מוותרים מהר מדי על הנבחרת: "אני לא יודע מה כל שחקן עובר ברגע של פציעה, יש צוות רפואי שמחליט. הגעתי לנבחרת לא פעם פצוע וגם שיחקתי פצוע בלי שאף אחד ידע מזה. הנבחרת צריכה להיות מעל הכל, זה הטופ של כל שחקן ומבחינתי שחקן שמוותר לא צריך להיות מוזמן יותר". 

אם יש בקרב השחקנים תחושה של משהו חדש תחת רוטנשטיינר הרצוג :"מאז שהצוות החדש נכנס לתפקיד יש הרבה דברים שלא נראים בעין, אבל אנחנו מרגישים אותם. צריך לתת להם זמן. בתור מישהו שמשחק הרבה שנים בחו"ל, הם מביאים דברים חדשים שלא היו לנו בנבחרת. צריך לתת לזה זמן".

מה הוא יודע על נבחרת סקוטלנד: "הייתה לנו אסיפה קצרה ולמדנו עליהם אתמול, גם היום קיבלנו אינפורמציה ויש גם את מחר בבוקר. נדע הכל, נגיע מוכנים ואנחנו רוצים לנצח במשחק מאוד חשוב לנו – אם לא ננצח אז מצבנו בבית לא יהיה טוב".


הפסד כנראה יותיר את ישראל מחוץ לתמונת העלייה (ערן לוף)

מיד לאחר מכן דיבר המאמן אנדי הרצוג: "שיחקנו מול יריבה דומה כמו צפון אירלנד. סקוטלנד נבחרת טובה. יש לנו נבחרת טכנית ונוכל לייצר מצבים, נצטרך את סיוע הקהל ואני בטוח שנראה נבחרת טובה ואני מקווה שננצח. היה לנו משחק אחד והיינו שווים עוד נקודה, אבל סקוטלנד ניצחה את אלבניה ושיחקה מצוין נגד בלגיה – כמו שאמרתי, יש לה איכויות וגם חולשות שלא אפרט עליהן. עלינו להגיע למשחק בתשוקה וברוח לחימה ואני מאמין שנוכל לשחק טוב. אני רוצה שהנבחרת תיהנה ולא תשחק תחת לחץ. בשביל להעפיל נצטרך לנצח".

על כך שישראל פייבוריטית בסוכנויות ההימורים: "אני מקווה שהם צודקים. זה משחק בית בשבילנו ונצטרך להראות מההתחלה את היכולות שלנו".

המערך הצפוי: "יש לנו שחקן או שניים שיכולים לשנות את קו ההגנה שלנו תוך כדי וזה יעזור לנו גם בעתיד. זה קו המחשבה שלי, שאפשר לשנות תוך כדי. האינטנסיביות באימונים טובה והיו לנו בהתחלה באימונים אפילו פציעות, כי שחקנים רצו להוכיח לי את יכולתם. אני בוחר את השחקנים ואני מכיר אותם טוב ממחנה למחנה, כדי להצליח בעתיד הם צריכים לדעת שאני מחליט".


הרצוג. חושב רק על ניצחון (ערן לוף)


זימונו של מוחמד עוואד:
"יש לו איכויות. הוא עשה אתמול אימון מול השער והרשים, נצטרך לראות כיצד להשתמש בו. תומר חמד קצת פצוע ומצפים לנו משחקים שונים ולכל משחק פתרונות אחרים. התרשמתי ממנו, הרגל השמאלית שלו מאוד טובה".


היכרותו עם הכדורגל הסקוטי:
"אני מכיר את המאמן, שיחקתי נגדו כשהייתי צעיר – אני בראפיד וינה והוא באברדין והוא תיקל אותי מאחור, זה הניסיון הראשון שלי איתו. אני יודע שסקוטלנד נבחרת קשוחה עם מנטליות טובה".


חלוץ מכבי חיפה זכה למחמאות מהרצוג. עוואד (ערן לוף)


תומר חמד מחויך באימון הערב בסמי עופר. לא צפוי לפתוח (ערן לוף)

מתברר הרצוג התכוון להציב בהרכב הפותח מחר את שחקן מכבי פתח תקווה מנור סולומון, בו הוא רואה את השחקן המוביל של נבחרת ישראל ורק החמרה בפציעה שלו נגד הפועל באר שבע מנעה את המהלך והובילה כאמור לזימונו של שהר. סולומון יוזמן למשחק הבא נגד סקוטלנד בגלזגו, אשר יסיים את טורניר ליגת האומות. מי ששוחרר מהנבחרת הוא שוער מכבי נתניה, דני עמוס, בעקבות חבלה בחזה מכדור במהלך האימון ומחמוד קנדיל זומן במקומו. כזכור, גם בחודש שעבר זומן שוער בני סכנין ברגע האחרון בעקבות פציעתו של אריאל הרוש.

ההרכב המשוער: אריאל הרוש, אלי דסה, איתן טיבי, עומרי בן הרוש, שרן ייני, טאלב טוואטחה, דור פרץ, ביברס נאתכו, בירם כיאל, בן שהר, מואנס דאבור. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי