"עשרה דוקרים מסתובבים חופשי, הדמויות שלהם רצות לי בלילה"

כוחות משטרה הגיעו למקום ועיכבו עשרה חשודים
כוחות משטרה הגיעו למקום ועיכבו עשרה חשודים | צילום: ערן לוף

מורדי אלון, אביו של אחד הנדקרים במשחק הכדורעף, זועם בעקבות החלטת המשטרה לסגור את התיק נגד הפוגעים

(גודל טקסט)
"עשרה דוקרים מסתובבים חופשי. שניים מהם זיהיתי בוודאות בטקס הקבורה שעשו להפועל ת"א עם הבובה ביד. הדמויות שלהם רצות לי בלילות מול העיניים. ס"מ לפה או ס"מ לשם והבן שלי היה מאבד את חייו. לא, אני לא מתכוון לוותר" – כך אמר מורדי אלון בעקבות החלטת משטרת ישראל לסגור את התיק באירועי הדקירה שהיו לפני חודשיים מחוץ לאולם מטרווסט ברעננה שם נערכו שני משחקי גמר גביע המדינה בכדורעף לנשים וגברים.

 

 

אלון, עיתונאי ספורט לשעבר ומו"ל של סדרת הספרים "הוצא מהקשרו", נשמע מזועזע מהחלטת המשטרה דווקא בימים אלה בהם האלימות בספורט גואה. "זה תיק החקירה הקל והפשוט ביותר שיכול להיות. מצלמות אבטחה שתיעדו את האירועים, עשרות נחקרים, והמשטרה ממהרת לקבור את הפרשה כאילו לא קרה דבר. שרת הספורט מירי רגב לא הגיבה, ואת השר לביטחון פנים גלעד ארדן לא שמענו בכלל בנושא, אבל כשנגנב סלולרי לשרון פרי הוא גייס את כל המשטרה כדי שימצאו אותו. יש כאן שישה נערים שנדקרו אך ורק כי נקלעו למקום הלא נכון, בזמן הלא נכון ולבשו את החולצה הלא נכונה. שישה נערים שהפצעים הנפשיים שלהם עדיין לא הגלידו. ואני שואל את עצמי: 'לאלה שהחליטו על סגירת התיק אין ילדים? ממה הם עשויים?'".

 

גם מכבי חיפה קיבלה את ההודעה בהלם מוחלט על סגירת התיק. מנכ"ל הקבוצה אסף בן דב פנה למפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך וביקש לקבל ממנו פרטים על ההחלטה לסגור את התיק. אירועי האלימות הקשים התרחשו ב-8 במרץ בתפר שבין משחק גמר גביע המדינה לגברים בכדורעף בין מכבי ת"א להפועל מטה אשר לבין גמר הגביע לנשים בין מכבי חיפה להפועל כפר סבא. מארב מתוכנן, לכאורה, של אוהדי מכבי ת"א הוביל לאלימות במהלכה נדקרו בצורה קשה שישה מאוהדי מכבי חיפה שאושפזו בהמשך לתקופה ממושכת. "אני לא מתכוון לוותר. אמרר את חייה של המשטרה עד שתמצה הדין עם הדוקרים", אומר האב אלון שבנו הן ה-18 כמעט איבד את חייו. "כן, יכול להיות שאהיה טפיל קטן על גוף חיה גדולה, אבל אגרום להם להתגרד יומם וליל".

 

הסיפור של רצח מוטי קינד במגרש כדורגל יושב לי בראש חזק מאוד. עד שלא יהיה רצח נוסף, ימשיכו כנראה החוליגנים להתנהג כך. עד כמה יכולה להיות אטימות, או אולי טיפשות, בהחלטה לסגור את התיק הזה. פתחתי בחקירה עצמאית, העסקתי חוקרים פרטיים. יש לי צילומים ברורים. יש לי את שמות הדוקרים. יש לי אפילו תיעוד של אחד הדוקרים שמועד בעת ניסיון הבריחה והאוהדים שלא נדקרו תפסו אותו עד שהמשטרה הגיעה. כל העובדות, פשוט כולן. תיק חקירה הכי קל שיכול להיות, ואני אומר לך את זה הן כעיתונאי לשעבר שכבר חקר דבר או שניים בחייו והן כאב. איך אפשר להגיד שהתיק נסגר מחוסר עניין לציבור. איך?".




אוהדי מכבי תל אביב. הקומץ מתנהל באלימות. צילום: דני מרון
אוהדי מכבי תל אביב. הקומץ מתנהל באלימות. צילום: דני מרון


מורדי אלון, שמקפיד לא לחשוף את בנו ומדבר בשמם של כל הנדקרים בפרשה, אומר/שואל: "האם יעלה על הדעת שאנשים יוצאים מקונצרט, מוכים, נדקרים והמשטרה לא תטפל בזה? אבל כשמדובר בחובבי ספורט המשטרה מרשה לעצמה לעבור לסדר היום. לא אתן שזה יקרה. הבן שלי גדל על ערכי ספורט תרבותיים וכשאני מוצא אותו מחפש נתיבים לעזוב את הארץ אני מצדיק אותו. כששמעתי בפעם הראשונה את המפכ"ל מדבר בעברית מצוחצחת חשבתי שהוא יביא למשטרה דפוסים חדשים, אבל המקרה הזה מוכיח לי עד כמה טעיתי.

 

זהו אחד ממקרי האלימות הקשים ביותר שהיו לנו כאן ולמרות זאת הוא לא עונה למכתבים ששלחנו לו והכל עובר אצלו מתחת לרדאר. לצערי עד שלא יהיה עוד הרוג תימשך חגיגת התוקפים, ולשמחתי אני עוד קיבלתי בן חי. אחרי ההחלטה לסגור את התיק לא נותר אלא לחשוב שכמו שסגרו את רשות השידור והקימו תאגיד חדש, כך צריך לפזר את המשטרה הנוכחית ולהקים משטרה חדשה לרווחת כל תושבים המדינה. אני אומר לך את הדברים בשם כל השישה נדקרים שמגיע להם מזור. הבן שלי קורא לי דון קישוט, כך הוא רואה את המאבק שלי, אבל כמו ששמרתי עליו מכל משמר שיגדל למעשים טובים ולערכים נכונים, כך אדאג שמשטרת ישראל תעשה את עבודתה ביושר ובהגינות".       

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי