צפו בתקציר: שער גדול של תומר חמד נתן לברייטון 0:1 על ניוקאסל

תומר חמד
תומר חמד | פרמייר-ליג, רשמי

החלוץ הישראלי שהשלים 90 דקות כבש בחצי מספרת בדקה ה-51 את שערו השני העונה וה-30 באנגליה, שהוביל את השחפים לניצחון בדרבי העולות לפרמייר-ליג

(גודל טקסט)
במשחק היחיד שנערך היום בפרמייר-ליג ברייטון גברה 0:1 על ניוקאסל בדרבי העולות באצטדיון "אמקס", משער ניצחון של החלוץ הישראלי תומר חמד.


השחפים פתחו את המשחק בסערה ולא הפסיקו לתקוף, אך לא הצליחו להגיע להזדמנות ממשית כשתומר חמד נגח כדור מחוץ למסגרת ובעט כדור מחוץ לרחבה ישר לידיים של רוברט אליוט. בצד השני, חוסלו ואיוסה פרס החמיצו ממטרים ספורים מול שער המארחת והקבוצות ירדו להפסקה בתוצאה מאופסת.




הקצב נשמר גם במחצית השנייה ובדקה ה-51 כדור חופשי אלכסונית מהשער של ניוקאסל הוגבה לעבר דייל סטפנס שנגח אותו לעבר חמד. החלוץ הישראלי התרומם לחצי מספרת ובעט את הכדור לרשת וקבע 0:1 עם שערו השני בפרמייר-ליג וה-30 מאז הגיע לברייטון. עד הסיום המגפייז ניסו בעיקר להשוות והיו קרובים לזה, אך בסופו של דבר התוצאה נשמרה עד הסיום. ניצחון בית שני לשחפים, שהעלה אותם למקום ה-13 בפרמייר-ליג.



חמד. שער שני בפרמייר-ליג ו-30 בברייטון (Gettyimages)


זהו הניצחון הראשון של ברייטון על ניוקאסל במסגרת הליגה, כשבשני המפגשים האחרונים של שתי הקבוצות בצ'מפיונשיפ בעונה החולפת, המגפייז ניצחו פעמיים. 0:2 בסיינט ג'יימס פארק ו-1:2 בחוץ. השחפים לעומתם, הצליחו לנצח את ניוקאסל רק בגביע האנגלי 0:1 בעונת 2011/12 ו-0:2 בעונת 2012/13.


במחזור הבא יתארחו שחקניו של כריס יוטון באצטדיון האמירויות אצל ארסנל, שלפני המשחק מול ווסט ברומיץ', מדורגת מקום אחד מעליה עם שיוויון של שבע נקודות. ניוקאסל לעומתה, ניצבת במקום התשיעי ותארח בשבוע הבא את ליברפול. 



הישראלי וברייטון חוגגים ניצחון ליגה שני (AFP)


הרכבים

ברייטון: מאת'יו ראיין, ברונו סאלטור, מרקוס זוטנר, שיין דאפי, לואיס דאנק, דייל סטפנס, פסקאל גרוס, דייבי פרופר, אנתוני קנוקאר (ג'יימי מרפי 80), סולומון מארץ', תומר חמד.



ניוקאסל:
רוברט אליוט, סיארן קלארק, ג'מאל לסקלס, שאנסל מבמבה, דיאנדרה ידלין, מאט ריצ'י, כריסטיאן אטסו, איסק היידן (ג'ונג'ו שלבי 68), מיקל מורנו, חוסלו (דווייט גאייל 71), איוסה פרס.


מהלך המשחק

דקה 5: כדור הוגבה משמאל לעבר תומר חמד, שנגח חזק מעל המשקוף.



דקה 7: עוד ניסיון של הישראלי שבעט שטוח מ-20 מטרים ישר לידיים של אליוט.



חמד. בעט מחוץ לרחבה (Gettyimages)


דקה 11: חמד לא הצליח להגיע לכדור שקפץ לעבר גרוס. הגרמני בעט מהאוויר החוצה ממטרים ספורים.


דקה 21: כדור רוחב של איוסה הגיע לחוסלו, שבעט החוצה מחמישה מטרים.



חוסלו החמיץ מקרוב (AFP)

דקה 31: מבמבה כדרר ברחבה ומסא לאיוסה, שבעט מעל המשקוף של ראיין.


דקה 51: 0:1 לברייטון! כדור חופשי שהוגבה לרחבה הגיע לדייל סטפנס שנגח אותו לעבר חמד. החלוץ הישראלי בחצי מספרת העלה את השחפים ליתרון.




חמד. קבע יתרון בחצי מספרת (Gettyimages)


דקה 55: ברייטון כמעט מכפילה ל-0:2. כדור רוחב הגיע למארץ' שגלש ובעט אותו למסגרת, אליוט הציל עם הרגל מהקו.


דקה 62: ריצ'י בעט חזק מחוץ לרחבה, והכדור רק פספס את הקורה הימנית.

 

דקה 68: שוב ריצ'י בעט מחוץ לרחבה, שוב הכדור הלך החוצה.


דקה 86: קרן משמאל הגיעה לקלארק שנגח לשער, אך הכדור פגע בשחקן הגנה בדרך לעוד קרן.

דקה 90: לסקלס נגח כדור קרן למסגרת, ראיין הציל מהקו.


 

דקה 91: גאייל קיבל כדור הרחבה, הסתובב ובעט שטוח ישר לידיים של ראיין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי