דראפיץ' וברדה האריכו חוזה בשלוש שנים נוספות

סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה
סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה | דני מרון

צוות האימון קטף את הפירות אחרי פתיחת העונה המרשימה, והבעלים, אייל סגל, הודיע כי השניים ימשיכו: "מקווה שזאת לא הפעם האחרונה שנבשר זאת, העתיד בקדמת הבמה מובטח". ערן לוי: "אסיים את הקריירה במכבי נתניה"

(גודל טקסט)

מכבי נתניה הודיעה היום (חמישי) על הארכת חוזיהם של המאמן סלובודאן דראפיץ' ועוזרו שי ברדה בשלוש עונות נוספות ובכך ישלימו השניים חמש שנים כצוות המקצועי של היהלומים.

המגעים בין ראשי המועדון לשני המאמנים התקיימו בשבועות האחרונים ואתמול בלילה נסגרו הפרטים האחרונים, כך שהבעלים אייל סגל הגיע בפתאומית למסיבת העיתונאים והודיע על הארכת החוזה.

"השנה רציתי שמכבי נתניה תעבוד על שני נושאים מרכזיים", פתח סגל, "בהתחלה לחבר את הקהל לקבוצה, והשני שנדע להסתכל באותו גובה על כל הקבוצות בליגה. השבוע האחרון הוא שבוע מכונן במועדון בראיה היסטורית, כי מעבר לחלק המקצועי שהראינו אנחנו ממשיכים לשחק תמיד באותה דרך, אבל גם הוכחנו שאנחנו מסתכלים על כולם באותו גובה".

ברדה ודראפיץ'
ברדה ודראפיץ'. הצהרת כוונות (דני מרון)

ההודעה: "ברגע שסיכמנו על המהלך בחרנו לעדכן את העיתונאים ואת האוהדים כדי שהדבר לא ייצא בצורות אחרות. אני פה ואני לא רואה סיבה שלא אהיה פה גם בהמשך. בשנה וחצי האחרונות כל מה שהצוות המקצועי רצה קרה במועדון. אין לנו שום מטרה חדשה מעבר להתייצבות בליגת העל. אנחנו אומנם מסתכלים לטווחים ארוכים וצריך להתאים את עצמנו, אבל אין סיבה לצאת בהצהרות. כל השחקנים במכבי נתניה חתומים לטווח ארוך. סגל השחקנים הזה ימשיך איתנו".

על הארכת החוזה: "אני מקווה שזאת לא הפעם האחרונה שנבשר זאת. מבחינתי זה נדבך מרכזי מאוד כי כשהצוות המקצועי הוא מאוד מרכזי, עתיד המועדון בקדמת הבמה מובטח. אני מאמין ששמעתם, גם על שי וגם על סלובו, שכששני הצדדים רוצים במשהו מסוים הוא קורה. אותי לימדו בעסקים שכשמגיעים להסכמה הכל בסדר".

הקהל: "זה הופך אותי לאדם מאושר כי אין דבר משמח יותר מלראות אצטדיון מלא. נקווה שאלה לא המשחקים האחרונים שזה קורה ונעשה הכל כדי שהכמות תגדל. ברור לי שזה רק מגדיל את חדוות היצירה של כולנו".

עלי מוחמד: "אני לא מנהל את הקריירה שלו. אני אוהד ואני רוצה ששחקנים יפרחו במועדון ואני רוצה שכשהם ירצו להתקדם זה יקרה במחוזות אחרים ולא בארץ. עשינו את כל המאמצים שזה לא יקרה וזה לא קרה".

אייל סגל
אייל סגל. מהלך של אוהד אופטימי (דני מרון)

גודל המועדון: "המושג גדול בינוני או קטן זה לא מדרג מועדונים. מכבי נתניה לאורך כל השנים נחשבה לאחד מחמשת המועדונים הגדולים בישראל. אני לא חושב שתקציב הוא זה שאמור לקבוע. בכל המישורים, בזכות היכולת הניהולית והמקצועית, אנחנו מראים לכולם שאנחנו לא מועדון פחות רציני מהשאר".

אחרי הבעלים, גם צמד המאמנים עבר לדבר. דראפיץ' פתח: "אין שמח מאיתנו. זה באמת להגיע למועדון לפני שנה וחצי ולהתחיל באיזה תהליך ולא ידענו לקראת מה אנחנו הולכים, אבל ידענו שהניהול היה רציני ונתנו לנו מושכות לעשות מה שחלמנו לעשות בכדורגל הישראלי בלי התערבות ושום דבר. עם זה באה הצלחה ולא חשבנו שעם מינוס תשע נעלה ליגה, אבל כולם עשו עבודה כמו שצריך. השנה אחרי עשרה מחזורים כולם מפרגנים ואנחנו שמחים. הרגשנו גם אני ושי שזה מקום ריאלי בשבילנו ושאנחנו יכולים לעשות דברים חדשים וטובים. אין ספק שיש פה תנאים טובים – מתקן האימונים, מגרש, אוהדים – יש פוטנציאל ענק ואתמול מאוחר בלילה הכל הסתדר ואין שמח ממני. אני גר בנתניה, אוהד מכבי נתניה, שחקן מכבי נתניה".

ברדה חיזק את דברי קודמו: "התחושה היא מצוינת. מכבי נתניה הוכיחה שאפשר אחרת וכן להניח דברים בצד ולתת לצוות המקצועי לעשות את העבודה שלו. היינו מפסידים אם לא היינו ממשיכים את התהליך שנבנה פה כי זה כל המערכת וכולם עוזרים. זכות גדולה ואני מקווה מאוד שנשמח את הקהל, יאללה נתניה".

דראפיץ' על מכבי חיפה: קשה להתייחס לאלאך ואני לא יודע מה באמת קורה בקבוצה. אנחנו פחות מתייחסים לקבוצות אחרות ויותר אלינו ומה צריך לשפר. הפגרה לא באה בטוב כי אנחנו נודדים בין מגרשים בשעות לא שעות. מחכים לראות איך הקבוצה שלנו חוזרת מהפגרה. אנחנו מנסים לנתח את מכבי חיפה אבל לא יודעים מה יהיה האפקט החדש. אין ספק שהם בכיוון חיובי, כל הזמן מחכים מתי נתניה תיכשל ואנחנו רוצים להמשיך עם החלום שלנו".

עלי מוחמד בין שחקני נתניה. סגל מבסוט
עלי מוחמד בין שחקני נתניה. סגל מבסוט (דני מרון)

הפערים: "אנחנו יודעים שנגד מועדונים גדולים יש להם שחקנים איכותיים שיכולים לבד לנצח משחק. אנחנו יודעים שאנחנו רוצים לשחק כדורגל שלנו וקצת להיות יותר טובים בהגנה. אנחנו רוצים לשחק ואני מאמין שגם תוצאות יכולות להגיע נגד הגדולות. אנחנו אחרי עשרה מחזורים נמצאים איפה שאנחנו רוצים להיות. רוצים להיות יציבים וטובים. עדיין אנחנו צריכים להיות צנועים וזאת הדרך שלנו. יכול להיות שבקבוצות הגדולות יש שחקנים יותר טובים. אנחנו רוצים להגיע למצבים, כשאתה מגיע למצבים אתה מספק את הסחורה".

ברדה על הסחרור מההצלחה: "במהלך השבוע הדגש הוא להמשיך ליהנות אבל אנחנו בעידן דיגיטלי מאוד מפותח וכולם שומעים את המחמאות. אסור אף פעם לשכוח שעצלות מובילה למקומות לא טובים. יש לנו את השחקנים הוותיקים כדי שנרד לקרקע ושנדע ליהנות".

שיתוף הפעולה עם דראפיץ': "אני לא יודע מה קורה במקומות אחרים אבל שניים יותר טוב מאחד ואין אגו. כשעובדים בשיתוף פעולה מניבים תוצאות והמועדון העביר מסר מאוד ברור לכולם שהדרך מנצחת. אני מאוד מאושר ששיתוף הפעולה ממשיך, וזאת זכות ענקית לנסות שוב להוביל את נתניה למקומות טובים. שנה שישית שלנו ביחד ואם חתמתי לעוד שלוש שנים זה אומר שאני נהנה. אני חושב שהעבודה המשותפת היא זאת שמביאה לתוצאות והיא מכפרת על חסרונות של כל אחד".

לסיום דיבר גם הקפטן, ערן לוי, והתייחס להארכת החוזה: "הכי כיף בעולם ואני שמח. אני חושב שמכבי נתניה עשתה את הצעד הכי טוב בשנה וחצי האחרונות. לא הבנתי למה זאת הפתעה, הכי מגיע לצוות הזה והם עושים משהו טוב. הם לא זוג, הם אחד ואני מפרגן להם כאילו זה אני. אין מאושר ממני. לראות שמאמנים חותמים לשלוש שנים במחזור 10 זה הכי כיף, לראות שיש בעל בית שנותן את השקט, אין מאושר ממני כי ראיתי איך המועדון היה בהליך הפירוק ואני מאושר יותר מאוהד, כי אני מתחיל עונה חמישית והמועדון סבל שנתיים".

לוי. יסיים את הקריירה בעיר היהלומים
לוי במסיבת העיתונאים. יסיים את הקריירה בעיר היהלומים (דני מרון)

היחסים עם המאמנים: "הסתדרתי בעבר עם כמה מאמנים והיו לי עוד שהסתדרו איתי כמו שלומי דורה ויוסי מזרחי. כיף גדול ויש המון נסיון ודברים שלומדים. העיקר זה השמחה וההתלהבות, וגם על טעויות מלמדים ולא צועקים. יש דרך והיא נכונה, צריך לשמור על זה".

סיום הקריירה: "אני אסיים את הקריירה במכבי נתניה, הכי אשמח בעולם להישאר פה ואני נמצא בבית. אני חושב שאם יש משהו טוב זה נסיון לצעירים שנמצאים פה כי אני בצעירותי לא הרווחתי את זה. מבחינתי תמיד הייתי הראשון שמקזז חוזים ואני קפטן הקבוצה בכל פרמטר. אני עושה את העבודה שאני צריך לעשות כדי שיהיה לצוות את השקט בחדר ההלבשה".

על מכבי חיפה: "גדלתי שם מגיל 8-9 וזה מועדון גדול לא משנה מה יגידו. אני להבדיל מסיטואציות אחרות הצלחתי והמשכתי הלאה. מבחינתי אני במקום שטוב לי ורוצים אותי. פתחתי עונה לא טוב מבחינה בריאותית אבל אני עובד על מה שצריך ואני כשיר במאה אחוז. מכבי חיפה מתחתינו בטבלה והרווחנו את זה. נכון שנגד מכבי ת"א הכדור לא נכנס, וישבתי בחוץ אז ראיתי את זה טוב. כיף להתאושש ולא עם תיקו, פה אנחנו משלמים על הקטע הזה שאנחנו עם שחקנים צעירים, אבל בלעדיהם לא היינו יכולים להסתדר. זאת קבוצה וכיף לראות את זה".

אליפות: "עם הזמן לא נצליח לברוח מהצהרה כזאת או אחרת. אני יכול להגיד שאנחנו שואפים, אני גם אומר שאוטוטו אי אפשר לברוח מהצהרות אבל אני יותר אשמח שנמשיך לעשות תוצאות ואז לא תהיה לי סיבה לברוח מהצהרות, אין מה לפחד מזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי