הגראנד סלאם ה-20 שלו: רוג'ר פדרר זכה באליפות אוסטרליה

רוג'ר פדרר
רוג'ר פדרר | AFP

השווייצרי בן ה-36 גבר 2:6, 7:5(5), 3:6, 6:3 ו-1:6 על מארין צ'יליץ' הקרואטי (מדורג שישי) ושנה שנייה ברציפות קטף את התואר הראשון של השנה. עם יכולת כזו, זה לא יהיה התואר האחרון שלו ב-2018

(גודל טקסט)

רוג'ר פדרר הוכיח פעם נוספת שאין עוד מלבדו. בגיל 36 הוא קטף את תואר הגראנד סלאם ה-20 שלו, כשניצח בצורה מרשימה 2:6, 7:5(5), 3:6, 6:3 ו-1:6 את מארין צ'יליץ', המדורג שישי, וזכה שנה שנייה ברציפות ובפעם השישית באליפות אוסטרליה הפתוחה.

לגמר הגיע רוג'ר פדרר ללא אף מערכה שהוא שומט בשבועיים האחרונים, מאז נפתחה האליפות במלבורן, אבל צ'יליץ', שנכנע לפדרר בשמונה מתוך תשעת משחקים שנערכו עד היום, נאבק בכל כוחו, הצליח להציג קאמבק נפלא והכניע את פדרר בשתי מערכות, אבל במערכה החמישית והמכרעת לא יכול היה לעמוד מול היכולות האדירות של השווייצרי – ואמנם לא הובס 3:0 כפי שהיה בגמר בין השניים בקיץ האחרון בווימבלדון, אבל נאלץ פעם נוספת להניף דגל לבן מול כנראה הטניסאי הגדול בהיסטוריה.


עבור רוג'ר פדרר כאמור הייתה זו הזכייה השנייה ברציפות באוסטרליה והשישית בסך הכל מתוך 20 תארי גראנד סלאם, הפעם הראשונה שהוא הניף את הגביע במלבורן הייתה לפני 14 שנה. עם אנדי מארי עדיין מתקשה להתאושש מפציעה, נובאק ג'וקוביץ' שהודח בשלב מוקדם ורפאל נדאל שנכנע לצ'יליץ' כבר ברבע הגמר, קשה שלא לחשוב שארון הגביעים של פדרר יתמלא עוד ועוד גם ב-2018.

מערכה ראשונה
הקרואטי זכה להיות המגיש הראשון, אבל זה לא עזר לו כל כך מכיוון שפדרר להט בדקות הפתיחה ולא רק ששבר אותו במשחקון הראשון, אלא גם בשלישי – בדרך ל-0:4 מהיר במיוחד. צ'יליץ' הצליח רק לצמק כששמר על שתי הגשותיו הבאות ובסיום המערכה 2:6 לפדרר.


פדרר טס לניצחון במערכה הראשונה תוך 26 דקות (AFP)

מערכה שנייה
צ'יליץ' חזר לעניינים. אחרי שהתפרק במערכה הראשונה, המדורג השישי שמר על הגשתו הראשונה וגם כמעט שבר במשחקון אחר כך, אבל פדרר יצא מנקודת שבירה ל-1:1. הקרואטי היה קרוב לשבור גם ביתרון 4:5, אבל פעם נוספת לא עמד בלחץ ובסופו של דבר הוכרעה המערכה רק בשובר שוויון, אותו ניצח צ'יליץ' 5:7 (5). מערכה ראשונה שמאבד פדרר בתחרות השנה.

מערכה שלישית
המערכה נפתחה בצורה שקולה, כל אחד שמר על הגשותיו, ואז, ביתרון 2:3 לפדרר, זה קרה: סדרת שגיאות של צ'יליץ' עלו לו באיבוד המשחקון השישי ופדרר ניצל את השבירה הזו ולא הסתכל לאחור בדרך ל-3:6 ומרחק מערכה מגראנד סלאם מספר 20 בקריירה.


צ'יליץ' מתוסכל. פדרר אימלל אותו בהתחלה (AFP)

מערכה רביעית
הקרואטי רחוק מלהרים ידיים והמערכה הרביעית הוכיחה זאת כהוגן. פדרר היה הראשון לשבור ועלה ל-0:2, אבל ב-3:1 צ'יליץ' שבר בחזרה ולא הסתפק בשוויון, אלא שבר פעם נוספת בדרך ל-3:6 ו-2:2 במערכות.


מערכה חמישית

כבר המשחקון הראשון היה סוער. צ'יליץ' רשם שתי נקודות שבירה בפתיחת המערכה המכרעת, אך פדרר הצליח להינצל ושמר על ההגשה בדרך ל-0:1. אם לא מספיקה הדרמה, את המשחקון השני שוב שבר פדרר בדרך ליתרון כפול ומבטיח שמקרב אותו לתואר. מרגע זה ואילך נלחם המדורג השישי בכל כוחו, אולם נראה היה שבכל זאת נשברה רוחו – ולראיה המשחקון החמישי, אותו פדרר ניצח 0:40 בדרך ל-1:6 מרשים ותואר גראנד סלאם 20 בקריירה.


הגדול מכולם. 20 תארי גראנד סלאם לרוג'ר פדרר (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי