צפו: ליברפול הבטיחה עוד עונה בליגת האלופות עם 0:4 על ברייטון, צ'לסי הובסה 3:0

מוחמד סלאח
מוחמד סלאח | ליברפול, רשמי

לפני הגמר מול ריאל, סלאח כבש ושבר שיא עם 32 שערים בעונה. הבלוז פישלו מול ניוקאסל, סוונזי ירדה ליגה. סיטי הגיעה ל-100 נקודות, 4:5 מטורף לטוטנהאם על לסטר, ונגר נפרד סופית מארסנל, 0:1 למנצ'סטר יונייטד

(גודל טקסט)
עונת 2017/18 בפרמיירליג הגיעה רשמית הערב (ראשון) לסיומה, כשליברפול הבטיחה מקום בליגת האלופות עם 0:4 גדול על ברייטון ובירם כיאל, כשמוחמד סלאח שבר שני שיאים וסיים רשמית כמלך השערים של הליגה. בנוסף צ'לסי הפסידה 3:0 לניוקאסל ותשחק בליגה האירופית, מנצ'סטר סיטי הגיעה ל-100 נקודות ליגה עם 0:1 קטן על סאות'המפטון, ארסן ונג'ר עמד על הקווים של ארסנל בפעם האחרונה וניצח 0:1 את האדרספילד וסוונזי ירדה לצמ'פיונשיפ אחרי הפסד 2:1 לסטוק (לחצו כאן וצפו בכל שערי המחזור ה-38).


ליברפול – ברייטון 0:4
רגע לפני גמר ליגת האלופות, תיקו אומנם היה מספיק לחבורה של יורגן קלופ כדי להבטיח את הכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה, אך כמו במקרים רבים העונה, הם לא באו להסתפק בתיקו מול השחפים שהבטיחו כבר את הישארותם בפרמיירליג. בדקה ה-26 התקפה קבוצתית של ליברפול הסתיימה אצל סלאח, שהעלה את קבוצתו ליתרון עם בעיטה שטוחה ממרכז הרחבה. מלבד העובדה שסיים רשמית רמלך השערים של הליגה, זה היה השער הליגה ה-32 של המצרי, שהפך אותו לשיאן הכיבושים של הפרמיירליג מאז עברה למתכונת של 38 משחקים. בנוסף, השחפים היו הקבוצה ה-17 נגדה כבש סלאח, דבר שאף שחקן אחר לא עשה לפניו.


בדקה ה-40 היתרון הוכפל מנגיחה של דיאן לוברן, אחרי הגבהה של אנדי רוברטסון. בדקה ה-53 הוסיף סלאח בישול לסטטיסטיקה, כשסידר לדומיניק סולאנקה את ה-0:3 ורוברטסון חתם את תוצאת המשחק בדקה ה-85 כשקבע  0:4. בירם כיאל פתח בהרכב והשלים 57 דקות, לפני שהוחלף בפסקל גרוס הגרמני.



סלאח. מלך השערים ושני שיאים (Gettyimages)


ניוקאסל – צ'לסי 0:3 (צפו בתקציר)
אף אחד לא מהמר נגד הבלוז בתחילת המשחק, אך למרות הכל הם הפסידו לראשונה אחרי שבעה משחקים, כשבשבת מחכה להם מנצ'סטר יונייטד בגמר הגביע. ניוקאסל מצידה, יכולה הלתגאות בניצחון ראשון על צ'לסי לראשונה מאז 2014. כך או כך, הניצחון ל ליברפול על ברייטון במשחק המקביל לא השאיר גם כך סיכוי לאנטוניו קונטה ושחקניו במאבק על המקום הרביעי והם ישחקו בעונה הבאה בליגה האירופית. זה התחיל בדקה ה-23 כדור שהדף טיבו קורטואה הגיע לדווייט גייל, שהעלה מקרוב את המארחת ליתרון. המגפייז המשיכו בשלהם ובמחצית השנייה איוסה פרס השלים צמד מבישולים של ג'ונג'ו שלבי (59) ופלוריאן לז'ון (63).
.


קונטה.יאמן את הבלוז בליגה האירופית בעונה הבאה? (Gettyimages)


האדרספילד – ארסנל 1:0 (צפו בתקציר)
אחרי 1,235 משחקים, ארסן ונגר נפרד סופית מארסנל עם ניצחון מינימלי על העולה החדשה. בדקה ה-38 כדור רוחב של ארון ראמזי הגיע לפייר-אמריק אובמיאנג, שהמשיך שכבש את השער ה-2,298 והאחרון של התותחנים תחת המנג'ר הצרפתי. עבור הגאבונזי, היה זה השער הרביעי בשלושת המשחקים האחרונים וה-10 ב-13 משחקי הליגה מאז הגיע ללונדון, מאזן מרשים בסך הכל.



ונגר. נפרד אחרי 1,235 משחקים (Gettyimages)


סאות'המפטון – מנצס'טר סיטי 1:0

הסיטיזנס רשמו עוד הישג חסר תקדים כשסיימו את הליגה הם 100 נקודות, יותר מכל קבוצה אי פעם בכל מתכונות הליגה לתולדותיה. זה אומנם לא היה פשוט, אך שער של גבריאל ז'סוס עמוק בתוספת הזמן (90+4) היה זה שהעניק את הניצחון לפפ גווארדיולה, שסיים את העונה עם פער של 19 נקודות מהמקום השני, עוד שיא של התכולים. שיאים נוספים שנשברו הם יחס השערים הטוב ביותר (פער של 79 שערים),  הכי הרבה ניצחונות (32), הכי הרבה ניצחונות חוץ (16), הכי הרבה נקודות חוץ כשבנוסף פיל פודן בן ה-17 הפך לשחקן הצעיר ביותר שזכה באליפות הפרמיירליג.

 

מנצ'סטר יונייטד – ווטפורד 0:1 (צפו בתקציר)
עוד משחק לפרוטוקול, בו נפרדו האדומים ממייקל קאריק שיצטרף לצוות המקצועי של המועדון. הקשר בן ה-36 שהגיע ב-2006 מטוטנהאם שיחק 85 דקות, והיה מעורב בשער הניצחון בדקה ה-34 כשמסר את הכדור לחואן מאטה, שמצידו בישל למרקוס ראשפורד את ה-0:1.



קאריק. עלה לדשא באולד טראפורד בפעם האחרונה (Gettyimages)


טוטנהאם – לסטר 4:5

על המשחק זה היה משחק לפרוטוקול בלבד, ואולי דווקא בגלל זה שתי הקבוצות הרשו לעצמן לשחק פתוח והתוצאה הייתה בהתאם. זה התחיל כבר בדקה הרביעית כשג'יימי וארדי כבש ראשון לשועלים, אך שלוש דרות לאחר מכן הגיע השיוויון של הארי קיין. ריאד מאחרז (16) וקלצ'י איהנאצ'ו (47) החזירו את היתרון ללסטר וקבעו 1:3.


אך המארחת לא נשברה והקצב המטורף נמשך עם שערים של אריק לאמלה שלהט עם צמד (49, 60), כשבין לבין כריסטיאן פוקס הוסיף עצמו במשחקו האחרון בשועלים (53). וארדי השווה והשלים צמד בדקה ה-73, אך קיין השיב בצמד משלו (76) וקבע את תוצאת המשחק, 4:5 לתרנגולים. בנוסף, היה זה השער ה-30 של כוכב טוטנהאם העונה, שיא אישי שסביר להניח שבכל עונה אחרת היה מספיק למלכות השערים, אבל לא אם זה תלוי במוחמד סלאח.



קיין. 30 שערים שלא הספיקו למלכות השערים (Gettyimages)


סוונזי – סטוק 2:1

אחרי שבע שנים, הברבורים נפרדו מהפרמיירליג והצטרפו לסטוק שתשחק גם היא בצ'מפיונשיפ בעונה הבאה. זה אומנים אתחיל מבטיח עם 0:1 של אנדי קינג בדקה ה-14, אך באדו אנדיאייה (31) ופיטר קראוץ' (41) קבעו מהפך ששלח את סוונזי לליגת המשנה.


משחקים נוספים

ברנלי – בורנמות' 2:1

לברנלי: כריס ווד 39. לבורנמות': ג'ושואה קינג 74, קאלום ווילסון 90+3.



קריסטל פאלאס – ווסט ברומיץ' 0:2

לפאלאס: ווילפריד זאהה, פטריק ואן-אאנהולט 78.



ווסטהאם – אברטון 1:3

לווסטהאם: מנואל לאנסיני 39, 82, מרקו ארנאוטוביץ' 63. לאברטון: עומאר ניאסה 74.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי