בספרד משוכנעים: אמבפה עדיין עשוי לעבור לריאל מדריד

קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה | Gettyimages

לפי "אס", פ.ס.ז' צריכה להפוך את שאילתו של החלוץ לרכישה עד יום שני, ובמידה שלא תעשה זאת בעקבות הפייר פליי הפיננסי של אופ"א, אלופת אירופה תיכנס לתמונה. לופטגי שוקל את עתידו של ויניסיוס. אספאס סיכם

(גודל טקסט)
האם ריאל מדריד בכל זאת תסיים את הקיץ עם רכש מפוצץ? העיתון "אס" פרסם הבוקר (חמישי) שקיליאן אמפבה עדיין יכול להגיע הקיץ לבירת ספרד, זאת במקרה שאופ"א תאלץ את פאריס סן ז'רמן למכור אותו בגלל חוקי הפייר פליי הפיננסי. לפי הדיווח, ביום שני אמורה אלופת צרפת לשלם את 180 מיליון היורו למונאקו על השחקן שנבחר לצעיר המצטיין של המונדיאל האחרון, ולהפוך רשמית את השאלתו לקנייה. במקרה כזה, פ.ס.ז' צפויה להפר שני חוקים מהפייר פליי הפיננסי של אופ"א בנוגע לגובה המשכורות במועדון וההוצאות על רכש, שיהיו הרבה יותר גבוהות מהכנסות.


במקרה כזה, על פי הדיווח, תוכל ריאל מדריד לנצל ההזדמנות ולרכוש את אמבפה כשפ.ס.ז' תצטרך למכור אותו. כאמור, השאלתו של אמבפה תסתיים ביום שני ואופ"א תחליט בנוגע לחקירה שלה על הפייר פליי הפיננסי ברכישתו של הצרפתי וניימאר עד ה-30 באוגוסט, בעוד שחלון ההעברות מסתיים ב-31 בחודש. זה נשמע קצת מסובך מדי לביצוע, אבל עדיין אפשרי. החוקר הראשי בפרשה הודיע שאחרי ההחלטה על כך שפ.ס.ז' לא עברה על חוקי הפייר פליי, ההחלטה תיבחן שוב.


נשיא "לה ליגה", חאבייר טבאס אישר אתמול ל"אס" כי הייתה זו מנהלת הליגה הספרדית שביקשה מאופ"א לבחון שוב את המצב. החוקר הראשי, ז'וזה קוניה הפורטוגלי ששימש כתובע בארצו, הוא יו"ר הוועדה של אופ"א ובסמכותו להעניש את פ.ס.ז'. הוא עשה את בעבר עם מילאן וסיון, אם כי במקרה של מילאן היא קיבלה חנינה. פ.ס.ז' עדיין נמצאת במינוס של 90 מיליון יורו ולכן רכישת אמבפה כעת ב-180 מיליון יורו תהיה משמעותית. הקבוצה תהיה חייבת לשלם את הסכום או להחזיר את את השחקן למונאקו. לפי סעיף ו' בחוקי הפיירפליי הפיננסי, אם קבוצה לא עומדת בדרישות החוק, היא לא יכולה לרשום שחקנים למפעלים השונים. הוצאות הרכש פ.ס.ז' בשנתיים האחרונות יתחילו ב-450 מיליון יורו, להם יש להוסיף את משכורות השחקנים, והקבוצה צריכה להמציא הוכחות להכנסה דומה.


Buenos días, aquí tenéis la #PortadaAS del 23 de agosto de 2018 pic.twitter.com/dE1ZnRa6QG

— AS (@diarioas) August 23, 2018

במאמר של עורך העיתון, אלפרדו רלאניו, נכתב שריאל מדריד כבר שומרת את חולצה מספר 7 המיתולוגית שפינה כריסטיאנו רונאלדו, ושלמעשה מדובר בהזדמנות הכי טובה של הקבוצה לשים את ידה על השחקן, אחרי שנשיא המועדון פלורנטינו פרס ניסה בלכ כוחו לשמור על יחסים טובים עם בעלי הקבוצה הצרפתית. יחד עם זאת נשאלת השאלה האם לאופ"א יש את הכוח והרצון להתמודד עם העובדה שמדינה חזקה כמו קטאר עומדת מאחורי הקבוצה והספונסר שלה הוא משרד התיירות הקטארי, שעבורו כסף הוא לא ממש בעיה.


כישרון צעיר אחר שכבר נמצא בסגל ריאל מדריד הוא וינסיוס ג'וניור הברזילאי, שאומנם שיחק במשחקי ההכנה של הקבוצה אך טרם קיבל דקות בשני המשחקים הרשמיים של הקבוצה עד כה תחת ז'ולן לופטגי. בערוץ הטלוויזיה "לה סקסטה" נטען שיש אפשרות שהשחקן יושאל כדי לקבל דקות משחק כפי שנעשה עם מרקו אסנסיו שהושאל לאספניול. האפשרות שיירד לשחק בקבוצת הבת ראיל מדריד קאסטייה לא נראית סבירה לאחר שהברזילאי עצמו הצהיר כשהגיע שהוא בא לשחק בבוגרםי, והדבר עלול לפגוע במוטיצביה שלו. לופטגי צריך לקבל החלטה ואם השחקן יישאר, הוא יהיה חייב לתת לו דקות משחק. אם יעזוב, החלק ההתקפי של ריאל מדריד ייחלש עוד יותר בהנחה שאמבפה או רודריגו לא יגיעו.


במקביל, בתוכנית הטלוויזיה "אל צ'ירינגיטו" פורסם שעל פי מקורבי חלוץ סלטה ויגו, יאגו אספאס, הוא סיכם את תנאיו בקבוצה. הספרדי בן ה-31 כבש 22 שערים ובישל חמישה ב-34 משחקי ליגה אשתקד ועל פי הדיווח סומן על ידי אלופת אירופה בתוכנית ב' במקרה שרודריגו לא יצטרף מוולנסיה בסופו של דבר.  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי