1. חמי פרס, הנמצא בימים אלו בכנס הכלכלי העולמי בדאבוס, מנצל את מרתון הפגישות הכלכליות והמדיניות שמזמנת הועידה כדי לקדם את ישראל כאומת החדשנות, ולהוביל לשיתופי פעולה רחבים בין חברות טכנולוגיות בינלאומיות למרכז החדשנות שנבנה בימים אלו במרכז פרס. במהלך הכנס נפגש פרס עם מכר ותיק של אביו, שמעון פרס ז"ל, סגן נשיא ארה"ב לשעבר - אל גור, שהתרגש מהמפגש והעלה זיכרונות ממפגשיו עם הנשיא פרס.

2. רשת האופנה FACTORY54 השיקה השבוע מועדון תרבות ייחודי, המציע מגוון הרצאות ללקוחות הרשת ולקהל הרחב בכלל. המועדון החדש, הוא פרי יוזמה משותפת של יפעת אירני - מבעלי הרשת, ושני פרידן. ההכנסות ממכירת הכרטיסים לערבי ההרצאות של המועדון החדש, יועברו כתרומה לעמותות לקידום החינוך בישראל. באירוע ההשקה שנערך השבוע במתחם מסעדת קלארו בתל אביב, התארח פרופסור עילם גרוס, שנשא הרצאה תחת הכותרת: " איינשטיין- היהודי המפורסם ביותר אחרי ישו".

יפעת אירני, עילם גרוס ושני פרידן (צילום: חן ושגל)
יפעת אירני, עילם גרוס ושני פרידן (צילום: חן ושגל)



3. הסופרת והמתרגמת דספינה שרמייסטר, שמוצאה ביוון, הגשימה חלום. לאחר 11 שנות עבודה מאומצת הוציאה שרמייסטר לאור את המילון העברי- יווני הראשון. במסגרת המילון החדש, שינחת בשבוע הבא בחנויות הספרים, תורגמו 52,000 מילים בין השפות.

דספינה שרמייסטר (צילום: אביב חופי)
דספינה שרמייסטר (צילום: אביב חופי)

4. משלחת ישראל למועצת זכויות האדם של האו"ם, הציגה השבוע למועצה דו"ח מצב שעסק בקידום מעמד האישה בארץ. בראש המשלחת להצגת הדו"ח עמדו מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור, וראש נציגות הקבע של ישראל במוסדות האו"ם בז'נבה השגרירה אביבה רז-שכטר, ולקחו בה חלק מומחיות מתחומים שונים ובהן מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה אוה מדז'יבוז'.

מדז'יבוז' השיבה לשאלותיהם של דיפלומטים זרים ופירטה את הפעילות שנעשית לקידום נשים ולהט"בים בישראל. עם הגעתה של מדז'יבוז' לז'נבה היא איבדה את קולה ולכן נאלצה ללחוש את נאומה במשך עשר דקות. הנוכחים התרגשו כשבחרה להזכיר בנאומה את ילדותה כבת למהגרים מאוקראינה, וגם את בנה המאומץ – אריאל, והדאגה לדור שלם של ילדות וילדים שגדלים עכשיו בישראל. בתום דבריה ביקש נשיא המועצה ווג'יסלב סוק מסלובניה להביע את הערכתו האישית למאמציה של מדז'יבוז' להשלים את דבריה ואת התרגשותו מהפן האישי בדברים.

אביבה רז שכטר, אמי פלמור ואוה מדז'יבוז' (צילום: נעמה מושקוביץ')
אביבה רז שכטר, אמי פלמור ואוה מדז'יבוז' (צילום: נעמה מושקוביץ')

5. בכירי חברת HOT חגגו בראשון פרמיירה לדרמה חדשה מבית היוצר של החברה - "מיגל". מדובר בדרמה מקורית בת 6 פרקים, שנוצרה על ידי טום סלמה - אב לארבעה ילדים מאומצים, ודפנה לוין שגם ביימה את הסדרה. הגיעו להתרגש ולברך על המוגמר: טל גרנות-גולדשטיין מנכ"לית 'הוט', סמנכ"ל התוכן יורם מוקדי, מנהלת הדרמה מירית טובי, שירי קריספין - דוברת החברה, כוכב הסדרה רן דנקר, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, ח"כ יואל חסון, חיים סלוצקי, גדי תורן - בן זוגו של סלמה, גליה דור, דורית חכים ורבים נוספים.

טום סלמה, טל גרנות גולדשטיין, רן דנקר ויורם מוקדי (צילום: רפי דלויה)
טום סלמה, טל גרנות גולדשטיין, רן דנקר ויורם מוקדי (צילום: רפי דלויה)

גליה דור (צילום: אביב חופי)
גליה דור (צילום: אביב חופי)

דורית חכים (צילום: אביב חופי)
דורית חכים (צילום: אביב חופי)

6. אסתר ברק-לנדס - מנכ"לית ומייסדת חממת Nielsen Innovate ויואל חשין - מייסד ויו"ר קבוצת B2 כיהנו בחבר השופטים בתחרות העולמית ״THE VENTURE״ שנערכה בחסות מותג הוויסקי הבינלאומי 'שיבאס ריגאל'

אסתר ברק לנדס ויואל חשין (צילום: שוקה כהן)
אסתר ברק לנדס ויואל חשין (צילום: שוקה כהן)

7. רוני גילת-בהרב, מנכ"לית כריסטיס ישראל וחברת הנהלת כריסטיס אירופה; ד"ר סוזן לנדאו, מנכ״לית מוזיאון ת״א לאמנות; וידידי מוזיאון ת"א לאמנות, אירחו בשני בערב אירוע לרגל ביקורו בישראל של גיום צ'רוטי - הנשיא העולמי של בית המכירות כריסטיס. צ'רוטי הגיע לראשונה לישראל לרגל מכירת אוסף רוקפלר, ששוויו מוערך במאות מיליוני דולרים, בחודש מאי הקרוב בניו יורק. כל ההכנסות מן המכירה יועברו לתרומה. המוזמנים האזינו להרצאה מפיו של מארק פורטר - נשיא כריסטיס אמריקה - על מורשת האמנות והפילנתרופיה של משפחת רוקפלר. נצפו: עירית רפפורט וגלן פרי, אספן האמנות עו"ד חנינא ברנדס, ד"ר שולה רקנאטי - יו"ר עמותת "חינוך לפסגות", ישראלה שטיר, נשיאת קבוצת שטיר שהגיעה עם בתה רוני, הפילנתרופית שרה סלע, יגאל לנדאו מבעלי רציו ובנק אגוד ורעייתו ציפי - יו"ר אגודת הידידים של מוזיאון גוטמן בנווה צדק, רז'ין גנזי - יו"ר אגודת הידידים של מוזיאון העיצוב בחולון ובעלה משה גנזי מבעלי קבוצת אורגון ובריל, דורון רבינא - האוצר הראשי של מוזיאון תל אביב; אורית אפרתי - יו"ר אגודת הידידים של שנקר; האדריכלית הבינלאומית אורלי שרם, שרון ברנדס, איש העסקים יואב גוטסמן, נעמי קוליץ, הגלריסטית עדינה גוטסמן ועדנה טוקטלי.

יואב גוטסמן וגיום צ'רוטי (צילום: סיון פרג')
יואב גוטסמן וגיום צ'רוטי (צילום: סיון פרג')

רוני גילת בהרב וחנינא ברנדס
רוני גילת בהרב וחנינא ברנדס