במרכז רבין בתל אביב חנכו לקראת יום הזיכרון, את המיצב המרגש "הלב זוכר", אשר במסגרתו מוצגים למעלה מ-27,000 לבבות עשויים קרמיקה, לזכר כל אחד מחללי מערכות ישראל. מדובר במיזם הוקרה וסולידריות עם המשפחות השכולות, ביוזמת האוצרת שלומית חפר. אישים מובילים הסכימו לקחת חלק במיצב והתבקשו להקדיש את אחד הלבבות לזיכרון הפרטי שלהם.

שר הביטחון אביגדור ליברמן


 "מקדיש את הלב לזכרם של חללי מערכות ישראל כולם"

יו"ר מרכז יצחק רבין, דליה רבין


"מקדישה את הלב לזכרו של חברי מילדות, איל שחם ז"ל, שנהרג בקרב על רמת הגולן במלחמת יום כיפור. הלב שנשבר אז – זוכר! תמיד!!"

מנכ"ל דלק קידוחים, יוסי אבו

"אני מקדיש את הלב לבן הדוד של אבי, רחמים אבו ז"ל, אשר נפל בסיני במלחמת יום הכיפורים והשאיר אחריו אישה ושלוש בנות צעירות. בן 29 היה במותו. זכרו מלווה את כל המשפחה מאז שאני זוכר את עצמי והשפיע עלי לאורך כל ילדותי".

איש העסקים אמנון דיק

"אני מקדיש את הלב לזכר חבריי ממחזור נ"א בבית הספר הריאלי שנפלו במלחמת יום כיפור".

מנכ"ל קבוצת XT, אורי אנג'ל

"אני מקדיש את הלב ליואל אנג'ל, בן דוד של אבי שנהרג במלחמת יום כיפור. אמנם לא זכיתי להכיר אותו, אך זכרו ודמותו מהסיפורים, מלווה את משפחתנו תמיד".

בעלים ומנכ"ל רן רהב תקשורת ויחסי ציבור, רני רהב

"אני מקדיש את הלב למנשה אבנון ז"ל, אחיה של אימי חנה, ואבא של מרום ואיילת, שנפל במלחמת ששת הימים. כבר מגיל שלוש, אמי נהגה לקחה אותי לפקוד את קברו בבית הקברות בקרית שאול".

האור והחיבוק של גונדרס

אבי גבאי, עירית אורן גונדרס ואיזי שרצקי (צילום: מוקי שוורץ)
אבי גבאי, עירית אורן גונדרס ואיזי שרצקי (צילום: מוקי שוורץ)

עמותת "אור למשפחות" בראשותה של היו"רית, סא"ל (מיל׳) עירית אורן-גונדרס, מציינת בימים אלה עשור להקמתה, וקיימה במוצאי השבת האחרונה אירוע הוקרה לתורמים ולשותפים לדרך בביתם של ניצה וראובן בילט, בעליה של חברת הקוסמטיקה 'לילית'. העמותה הוקמה על ידי גונדרס, על מנת לסייע למשפחות שכולות לחזור לשגרת חיים פעילה ויוצרת ולטעת בהם תקווה ואופטימיות, במטרה לחזק הורים שאיבדו את ילדיהם במערכות ישראל באמצעות חוויות מקרבות ומעצימות, אירועי תרבות, מפגשים חברתיים ועוד. נכחו: משה אדרי - יו"ר אגודת הידידים של העמותה, אבי גבאי יו"ר מפלגת העבודה וחבר בצוות המוביל של העמותה, פרופ' שלמה משיח, פרופ' דוד בידר, איש העסקים ומבעלי קבוצת שבט אחים - יורם יפרח, אפי נצר, עירונה טייק, איזי ומדי שרצקי, אפי ומירי שרצקי, ישראל טראו - מנכ"ל בנק איגוד, סאלי רידמן נשיאת מכללת רידמן, מיטל להבי - סגנית ראש עיריית תל אביב, אדריכל יואב איגרא, חיים פייגלין - מנכ"ל חברת צמח המרמן ואורחים נוספים.