בראשית השבוע נערך בעיר ניו יורק, זו השנה השביעית ברציפות, הכנס השנתי של קבוצת הג'רוזלם פוסט. גם הפעם נפגשו על במת הכנס בכירים ישראלים ואמריקאים, שהגיעו למקום כדי לדון בבעיות הבוערות המעסיקות את ישראל וארה"ב. את הכנס יזמה וייסדה מנכ"לית קבוצת הג'רוזלם פוסט רונית חסין-הוכמן, ומדי שנה הוא מושך אליו מאות רבות של משתתפים – רובם יהודים אמריקנים, שמעוניינים לקבל ממקור ראשון תמונת מצב עדכנית על ישראל.

נשיא הכנס רון לאודר, המכהן כנשיא הקונגרס היהודי העולמי, נשא דברים בפתח הכנס. אל לאודר התלוו מיכל גרייבסקי ואבי בלשניקוב.

רון לאודר וחיים כץ
רון לאודר וחיים כץ


בין הנואמים בועידה השנה: שר הביטחון אביגדור ליברמן, שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, סנטור בן קרדין, אנתוני סקרמוצ'י - מנהל התקשורת של טראמפ לשעבר, השר צחי הנגבי, השרה גילה גמליאל, השגריר באו"ם דני דנון, שר השיכון יואב גלנט, הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בהופעה פומבית ראשונה בארה"ב אחרי יציאת ספרו, ביני זומר סגן נשיא לעניינים אזוריים נובל אנרגי' התראיין וסיפר על ההתרחבות והצמיחה בפעילות שוק הגז הטבעי בישראל , וגדעון סער שהגיע לועידה יחד עם רעייתו גאולה אבן. יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס נאם אף הוא וציין כי: "ראשי ערים בישראל רכשו ניסיון עשיר ומגוון בהתמודדות עם מצבי חירום ומשברים ביטחוניים בעתות אסון, במלחמה או בפיגוע".

אהוד אולמרט (צילומים: מרק ישראל סלם)
אהוד אולמרט (צילומים: מרק ישראל סלם)

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן

אנתוני סקרמוצ'י
אנתוני סקרמוצ'י

צחי הנגבי
צחי הנגבי

גדעון סער וגאולה אבן
גדעון סער וגאולה אבן

חיים ביבס
חיים ביבס

לצד הצמרת הפוליטית הישראלית, נרשמה באירוע נוכחות מרשימה של אנשי עסקים ושל אנשי אצולת הממון הישראלית והאמריקאית. הג'רוזלם פוסט העניק פרס לארגון תגלית- הארגון הכי משפיע בעולם היהודי לשנת 2018- צ'רלס ברונפמן ממייסדי תגלית קיבל מידי עורך העיתון יעקב כץ את הפרס ההוקרה בשם הארגון. כמו כן נצפה במקום גורדון רוברטסון בעליה של רשת CBN.

במהלך הועידה התקיים פאנל עסקי בהנחיית ד"ר אפרים חלמיש - פרופ' למשפט כלכלי בינלאומי, בהשתתפות ראש נציגות משרד הכלכלה והתעשייה בחוף המזרחי - ינון אלרועי, מנכ"ל אל על בצפון ומרכז אמריקה - יורם אלגרבלי, מנכ"ל בנק דיסקונט בניו יורק - אורי לוין ומנכ"ל בנק הפועלים בניו יורק - גבי חמני.

אורי לוין
אורי לוין

גבי חמני
גבי חמני

השנה הוקדש חלק מזמן הועידה למערכת הרפואית בישראל. אל הועידה הגיעו במיוחד פרופ' רוני גמזו - מנכ"ל המרכז הרפואי סוראסקי (איכילוב), ופרופ' שוקי שמר יו"ר 'אסותא מרכזים רפואיים', שקיבל פרס על הקמת בית החולים החדשני והמתקדם ביותר שנבנה בישראל ב-40 השנים האחרונות - אסותא אשדוד. עוד בגזרת הרופאים, נכחו פרופ' אלחנן בר-און, מנהל המרכז לרפואת אסונות, חרום וסיוע הומניטרי בבית החולים שיבא, וד"ר אסנת לבציון-קורח מנכ"לית המרכז הרפואי יצחק שמיר (אסף הרופא), שזכתה לתשואות בהיותה האישה הראשונה בישראל המשמשת בתפקיד מנהלת בית חולים כללי. אילנה אשכנזי מנכ"לית פרס א.מ.ת זכתה לקבל מידי סטיב לינדי עורך הג'רוזלם ריפורט אות ההוקרה על פעילות הארגון וקידום מצוינות בישראל.

בפני באי הוועידה הופיעה גם הקומיקאית האמריקנית רוזאן בר ולא בקטע סטנד אפ. בר התיישבה לריאיון אחד על אחד עם העיתונאית דנה וייס, דיברה על תמיכתה בנשיא טראמפ והכריזה: ״החלום שלי הוא לעשות עלייה״. נשיא אוניברסיטת תל אביב פרופ' יוסף קלפטר קיבל את פרס העיתון על קידום חדשנות באקדמיה ובישראל. בעלת תואר ד"ר נוספת שעלתה לבמה וזכתה לאהבת הקהל היא ד"ר רות וסטהיימר, שתחגוג בעוד חודשיים את יום הולדתה ה-90 וידועה כתומכת נלהבת של ישראל. יו"ר קק"ל, דני עטר שלח ברכה מצולמת וסיפר על הפעילות הענפה של קק"ל לשנת ה-70 למדינה.

רונית חסין-הוכמן, מנכ"לית קבוצת הג'רוזלם פוסט, סיכמה את האירוע: "ליהדות ארצות הברית חלק ניכר בקיומה ותקומתה של מדינת ישראל ולקבוצה זו יש עדיין השפעה מכרעת על חיינו בישראל. האירוע הוכיח שוב שהג'רוזלם פוסט הוא ערוץ המידע המוביל של ישראל ליהדות התפוצות מיום הקמת המדינה ועוד קודם לכן".

יוסף קלפטר
יוסף קלפטר

שוקי שמר
שוקי שמר

רות וסטהיימר
רות וסטהיימר

דני עטר
דני עטר

צ'ארלס ברונפמן ויעקב כץ
צ'ארלס ברונפמן ויעקב כץ