המסלול האקדמי המכללה למינהל ערך השבוע כנס הייטק וחברה יחד עם משרד הכלכלה ורשות החדשנות בהשתתפות שר הכלכלה, אלי כהן, חברי כנסת, בכירים במשק ובהייטק הישראלי. במהלך הכנס התקיים טקס הוקרה והצדעה בו הוענקו תוארי פורצי דרך בתחום ההייטק במעמד מנכ"ל המסלול האקדמי המכללה למינהל, רפי גמיש, יו"ר הדירקטוריון, אבי בלשניקוב; יו"ר חבר הנאמנים, הרצל עוזר; המדען הראשי במשרד הכלכלה ויו"ר רשות החדשנות, ד"ר עמי אפלבום; ודיקאן בית הספר למדעי המחשב, ד"ר יהודה אלמליח.

התכבדו בתואר: דב פרוהמן ממייסדי אינטל ישראל; דן וילנסקי ממקימי אפלייד מטיריאלס (Applied Materials); פרופ' שרית קראוס, ראש המחלקה למדעי המחשב באוניברסיטת בר-אילן ומומחית בתחום הבינה המלאכותית; רות פולצ'ק, מייסדת ויושבת ראש הדירקטוריון של She codes ומייסדת פינצ'ק; ארנה ברי, האישה הראשונה שכיהנה כמדענית ראשית; אביתר מתניה, ראש מערך הסייבר הלאומי היוצא וחיים רוסו, שהיה בעבר מנכ"ל אלאופ וסגן נשיא אלביט מערכות.

נאמנים לאקדמיה למוסיקה ומחול


באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים נערך בשני בערב טקס הענקת תארי כבוד, כחלק מהמושב השנתי של חבר הנאמנים הבינלאומי של האקדמיה.

המושב השנה היה חגיגי במיוחד ועמד בסימן 85 שנים להקמתה של האקדמיה. תארי עמית כבוד הוענקו לסר קלייב גילינסון, יבגני קיסין ונעה ורטהיים, ותואר נאמנת כבוד הוענק לד"ר שרון ס. נזריאן.

הטקס נערך במעמד עו"ד אמינה הריס, יו"ר חבר הנאמנים הבינלאומי של האקדמיה; עו"ד יאיר גרין - יו"ר הועד המנהל של האקדמיה; דונטלה פליק, יו"ר המועצה הבינלאומית של חבר הנאמנים 2018, פרופ' ינעם ליף, נשיא האקדמיה ומיכה טל המנכ"ל. סר קלייב גילינסון, צ'לן, מנהל אמנותי ומחנך המשמש מאז 2005 בתפקיד המנהל האמנותי של אולם קרנגי הול, אמר בהתרגשות כי זהו כבוד גדול עבורו שמוסד מכובד כמו האקדמיה חולק לו כבוד וציין את הקשר החם שיש לו ולמשפחתו עם ישראל.

שרון נזריאן, נשיאת קרן משפחת נזריאן לוס אנג'לס, שהוריה יונס וסוראיה נזריאן הינם מהתומכים המשמעותיים של האקדמיה, הבטיחה מעל הבמה כי גם היא תמשיך בקשר החם שהתחילו הוריה עם האקדמיה וכי תמיד תתמוך בה. נזריאן קיבלה את תואר נאמנת הכבוד על "מחויבות יוצאת דופן למעשה הלימוד והחינוך ועל פעילותה הרבה לקידום מוסדות להשכלה גבוהה באמנות ובמחקר בישראל ובארצות הברית, על עבודתה חסרת הלאות ועמידתה האיתנה בייצוג העם היהודי וערכיו ברחבי העולם, על התמיכה המשמעותית של המשפחה באקדמיה ועל האמון בחזונה". הפסנתרן יבגני קיסין נעדר עקב מחלה אך חברתו, הנסיכה דונטלה פליק, קבלה את התואר בשמו. פליק ייסדה ב-1990 את "תחרות דונטלה פליק" על מנת לסייע למנצחי תזמורת צעירים לבסס קריירה בינלאומית. היא ידועה גם בעבודתה הפילנתרופית האחרת, ובמיוחד בזכות תמיכתה בארגוני צדקה רפואיים.

יאיר גרין , אמינה הריס ודונטלה פליק (צילום: יעל רוס)
יאיר גרין , אמינה הריס ודונטלה פליק (צילום: יעל רוס)

שרון נזריאן ומיכה טל
שרון נזריאן ומיכה טל

לנקרי ולוין מתחדשים

שר התיירות יריב לוין וראש עיריית עכו שמעון לנקרי, חנכו השבוע את הטיילת הדרומית בעיר עכו. הקמת הטיילת החדשה בוצעה על ידי חמ"ת (החברה הממשלתית לתיירות) בשיתוף עיריית עכו, בעלות של כ-30 מיליון שקלים. העבודות עליה נעשו במסגרת התכנית להתחדשות החוף הדרומי בעיר, במטרה לממש את הפוטנציאל הקיים באזור המשלב בין טבע, עיר ומורשת, ובמטרה לעודד יוזמות תיירות. בעתיד צפויים לקום במקום מלונות בהיקף של כ-1500 חדרים, ומטרת התכנית המלאה היא לחזק את המלונאות באזור החוף הדרומי של עכו.

שמעון לנקרי ויריב לוין (צילום: יח"צ)
שמעון לנקרי ויריב לוין (צילום: יח"צ)

קולקציית הקיץ של אוטמזגין

דודו אוטמזגין, בעלי רשת הפטיסרי הנושאת את שמו, התחדש בסניף בוטיק ברמת השרון, ה-12 במספר של הרשת, אשר נפתח בהשקעה של כמיליון שקלים. לרגל פתיחת הסניף, המשתרע על פני 30 מ"ר, הציג אוטמזגין קולקציית עוגות קיץ חדשה.

דודו אוטמזין (צילום: איתן וכסמן)
דודו אוטמזין (צילום: איתן וכסמן)

סמל"ת מתחדשת בג'יפ

אורי להב, מנכ"ל קבוצת סמל"ת - יבואנית מותג הרכב JEEP לישראל, המשנה למנכ"ל הקבוצה- עומר לוי, ומנהל מותג JEEP - אמיר אורז'ל, השיקו באולם התצוגה הראשי של החברה בהרצלייה, את רכב הפנאי הקומפקטי של המותג: JEEP קומפאס החדש. מדובר בדגם ראשון של מותג הפרימיום JEEP שמושק בארץ - תחת קבוצת סמל"ת, אשר רכשה את זיכיון המותג לפני כשנה וחצי.

אמיר אורז'ל, אורי להב ועומר לוי (צילום: סיון פרג')
אמיר אורז'ל, אורי להב ועומר לוי (צילום: סיון פרג')