במסגרת תוכנית 'אמץ לוחם' של יחד למען החייל, מנהלי חברות רבים מאמצים גדודים של צה"ל והקיץ הזה הלאונג' מתכבד להציג חלק מהם, והיום עם איש העסקים מאיר שמיר, 67, מתגורר בתל אביב, בעלי "מבטח שמיר".

שרות צבאי- שירות של 26 שנים בצבא (כולל שירות מילואים), מתוכן 21 שנים כנווט קרב בטייסת "הפטישים" טייסת 69.

איך התחברת לפרויקט 'אמץ לוחם'?


"מי שחיבר אותי לפרויקט "אמץ לוחם" היה הרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי. זה היה לפני 11 שנים והרעיון שלו לחיבור בין הקהילה העסקית ליחידות הלוחמות מצא חן בעיניי. מכיוון שהטייסת שלי הייתה כבר 'מאומצת' ע"י חברה אחרת, החלטתי לבחור בשתי יחידות "ירוקות" (גדוד "רשף "402 ו"חטיבת ברעם") כדי להיחשף לסוג לוחמים, שלא יצא לי להכיר במהלך שירותי הצבאי. בהמשך 'חיכינו בשקט' 3 שנים ואז קיבלנו לאימוץ גם את הטייסת שלי (69) ובהמשך עוד שלוש טייסות, ולאחרונה אימצנו גם את בית הספר לטיסה. בבחינת "מרבה יחידות – מרבה גאווה!".

ישנם דברים שלא ידעת על היחידה המאומצת והפתיעו אותך?

"לפני 11 שנים כאשר אימצנו לראשונה את גדוד רשף של חיל תותחנים, קיבלנו בטקס האימוץ את ספר הגדוד. מקריאה בספר למדתי להפתעתי הרבה, שהקרב הראשון בהיסטוריה של גדוד רשף, היה בהגנה על קיבוץ בארות יצחק (אז ליד עזה) שבו נולדתי".

מה האימוץ נותן לך כמנהל?

"במדינת ישראל קיים קשר מתמיד בין בטחון לכלכלה. חובתנו כאנשי עסקים להעביר ללוחמים את הערכתנו ותודתנו לתרומתם הגדולה לביטחון המדינה, שמאפשרת לנו לפעול בחופשיות! פרויקט "אמץ לוחם" הוא הכלי המתאים ביותר להוכיח זאת".


גנץ עם הגולשים

עמותת 'הגל שלי', שמקיימת תוכנית ייחודית לקידום בני נוער בסיכון, תוך שימוש בגלישת גלים ככלי חינוכי, ציינה ברביעי את טקס סיום המסלול של 30 בני נוער שלקחו חלק בתכנית. העמותה שעובדת בשיתוף עיריית תל אביב ובתי הספר בעיר, הזמינה את בוגרי המסלול ואורחים שונים לאירוע שהתקיים בסניף העמותה ביפו. נפגשו אל מול הים: ירון וקסמן מייסד העמותה, הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, שמלווה את העמותה, דובי הילל - ראש מחלקת נוער וצעירים בעיריית תל אביב ואורחים מכובדים נוספים.

ירון וקסמן ובני גנץ (צילום: באדיבות עמותת הגל שלי)
ירון וקסמן ובני גנץ (צילום: באדיבות עמותת הגל שלי)

הגירל פאוור הפיננסי

אירוע Meetup המיועד לנשים בעולם הכספים, התקיים ברביעי האחרון בקומת הגג של Mindspace בתל אביב, בבניין ששימש בעבר את הבורסה לניירות ערך. האירוע נערך ביוזמת חברת Bpracti העוסקת בפיתוח והעברת קורסי פרקטיקה לרואי חשבון ובהשמה לרואי חשבון ואנשי כספים, ועמד בסימן העצמת נשים בעולם החשבונאות והפיננסים. אל הערב הוזמנו 130 מנהלות ורואות חשבון, שדנו באפשרויות לפיתוח קריירה מצליחה, תוך שילוב הקריירה עם חיי משפחה. נפגשו על הגג: שני תורגמן - מנכ"לית ובעלים של חברת Bpracti ומייסדת קהילת הפייסבוק 'משרות לרואי חשבון ומתמחים', רו"ח איריס שטרק - הנמצאת בימים אלה בעיצומו של המירוץ לנשיאות לשכת רואי החשבון, רו"ח מורן מסד הדר - שותפה בפירמת רואי החשבון Deloitte , רו"ח לירון דורי - בעלת משרד רואי חשבון עצמאי ועוד.

איריס שטרק , מורן מסד הדר, לירון דורי ושני תורגמן (צילום: אור מנו וטורי)
איריס שטרק , מורן מסד הדר, לירון דורי ושני תורגמן (צילום: אור מנו וטורי)

רווחה מחוץ לקופסא

בשבוע שעבר נערך כנס "רווחה מחוץ לקופסא" הכנס ה-2 לרווחה של מידע כנסים בשיתוף מרכז האירועים והכנסים AVENUE. במקום נערכה מליאת תוכן מקצועית אשר הפגישה את בכירי עולם משאבי האנוש והרווחה, וכל האמונים בתחום רווחת העובד. בין המרצים שהגיעו: מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, ליאת צימרינג מנהלת רווחה IBM, סמדר ויצמן חברת גוגל, ליאת שלום מנהלת רווחה פלאפון. בתוכנית האמנותית: מופע של מוש בן ארי. שרון אונגר וטלי שרון מנהלות מחלקת העסקים ב-AVENUE אימצו את קונספט המפגש ובמקום לשאת דברים באופן סטנדרטי,פתחו היום במופע קברט, בשיתוף מנהל התפעול ערן סגל.

שרון אונגר וטלי שרון (צילום: דרור סיתהכל)
שרון אונגר וטלי שרון (צילום: דרור סיתהכל)

הקיץ של שיאון

בחמישי האחרון אירח השף עמוס שיאון מהלנה בנמל קיסריה את השף עומר מילר. האירוח נעשה במסגרת פופ אפ שהגהה שיאון לחודש אוגוסט במסגרתו הקים בר קיצי בו מוגשים מנות קפואות המבוססות מדגת הים התיכון ובליווי פירות וירקות עונתיים.

עמוס שיאון (צילום: דני גולן)
עמוס שיאון (צילום: דני גולן)