לקראת חגי תשרי הבאים עלינו לטובה אירחו בעלי רשת האופנה FACTORY54 - יוסי אירני, רוני ויפעת אירני, תומר אירני ודור אירני – בשני האחרון את פתיחת חנות הפופ-אפ של החברה: FACTORY 54 DESIGNERS POP UP. מדובר בחנות קונספט חדשה ומעוצבת בקניון TLV בתל-אביב, שתפעל עד לתום תקופת החגים. החנות, בשטח כולל של כ- 2000 מ"ר תפעל בשיתוף פעולה עם מיטב מותגי העל הבינלאומיים, ותציע למכירה אלפי פריטים בהנחות של עד 80%. הגיעו להתחדש: ויוי אירני, מנור גינדי ואורי לוי מבעלי מתחם TLV, אבי זמיר מנכ"ל מתחם TLV, אלונה ברקת, דנה אונגר בר דיין, מיכל אנסקי, עדי רונן, חלי דוידס, בן ינובר מנכ"ל מלון דן בוטיק, עינת לסר ועוד.

אלונה ברקת יוסי ואירני (צילום: רפי דלויה)
אלונה ברקת יוסי ואירני (צילום: רפי דלויה)

מנור גינדי ותומר אירני
מנור גינדי ותומר אירני



הכיף של מליס

פרויקט הקיץ של הלאונג' עם מנהלי חברות שמאמצות גדודים של צה"ל, במסגרת תוכנית 'אמץ לוחם' של יחד למען החייל והיום עם אייל מליס, מנכ"ל קבוצת תנובה, בן 56, מתגורר ברמת השרון, שירות צבאי בשריון (11 שנה בצבע הקבע). סיים את שירותו הצבאי כמפקד גדוד 77. שירת במילואים סדרגת אל"מ עד לפני מספר שנים.

החיבור לאמץ לוחם- 'תנובה' מאמצת 2 יחידות לוחמות מזה שנים- את שייטת 3 – יחידת ספינות הטילים של חיל הים, ואת יחידת שלדג – יחידת הקומנדו של חיל האוויר. תנובה, ששורשיה נטועים בחברה הישראלית, לא יכלה למצוא יחידות יותר ראויות ומותאמות לערכיה של תנובה. שתי היחידות הן היחידות הכי מבצעיות שיש בצה"ל, יוצאות למבצעים ממושכים, הלוחמים עושים ימים כלילות בשמירה על גבולות המדינה ומאפשרים לכולנו שגרת חיים שקטה ובטוחה, לעיתים רחוק מאוד מאדמת המדינה, אותה אדמה שתנובה שומרת עליה מעודדת ומטפחת את החקלאות, אותה אדמה עליה אנו חיים ועליה הם שומרים - יחד חברנו ויצרנו שילוב מנצח. הייחודיות באימוץ היא החיבור המקסים שנוצר בינינו ובין חיילי היחידות. ה"בית" של תנובה הוא לא סיסמא עבורם. כשהם אצלנו הם מרגישים בבית, ואנחנו מרגישים בבית אצלם.

משהו שלא ידעת על היחידות המאומצות

לגבי שייטת 3 – למדתי שהחיילים ישנים בתוך הסטי"ל ואין להם מגורי קבע ביבשה. הופתעתי מכמות המבצעים שהיחידה עושה וממגוון המשימות שבמסגרתן היא שומרת על היעדים האסטרטגים של מדינת ישראל.

מה האימוץ נותן לך כמנהל ?

הידיעה שבזכות האימוץ, התרומה והקשר שנוצר בינינו, אנחנו מאפשרים העצמה חברתית ומבצעית ללוחמים, גורמת לי ולכל קבוצת תנובה סיפוק אדיר. העובדה שאנחנו מחזקים את הלוחמים, הידיעה שאנחנו שם לכל דבר שהם צריכים. עובדי תנובה והחיילים נפגשים באירועים משותפים – וזו תחושה נהדרת. אנחנו חברה עסקית, שתומכת את החברה הצבאית והאזרחית. היכולת שלנו להעניק להם את הרגעים הקטנים שעושים להם את השירות טיפה אחר - טוב יותר - כיף יותר – היא גם כיפית בצד שלנו. הם אלה ששומרים על הבית שלנו, ובאמצעות ובזכות האימוץ, יש לנו דרך להחזיר להם ולצה"ל בחזרה .

אייל מליס (צילום: רמי זינגר)
אייל מליס (צילום: רמי זינגר)

השיפוץ והגיוס של עמירב

עדן עמירב מנכ"ל Lending Express נהנה בימים אלו מסיום תהליך שיפוץ משרדי החברה המתפרסים על פני 650 מ"ר בבניין יפיפה לשימור שנמצא בשכונת נווה צדק. החברה מספקת פתרון דיגיטלי כולל להלוואות לעסקים, מבוסס בינה מלאכותית, בארה"ב ובאוסטרליה, ולאחרונה השלימה סבב גיוס ראשון בהיקף של 2.7 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילו iAngels ,Entrée Capital ומשקיעים נוספים.

ההון שגויס משמש להמשך פיתוח הפלטפורמה החדשנית, המקשרת בין עסקים הזקוקים להלוואות הון לבין גופים פיננסיים. זאת, בנוסף להרחבת פעילות החברה בארצות הברית ובאוסטרליה.

עדן עמירב (צילום: עידית ניסנבאום)
עדן עמירב (צילום: עידית ניסנבאום)

פסיפס משפטי בשירות בתי הסוהר

במסגרת המפגש הרביעי והאחרון של פרויקט "פסיפס משפטי" של מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין, סיירו בראשון האחרון עורכי ועורכות הדין במתקני שירות בתי הסוהר. המפגש כלל שיחת עומק עם נציבת שב"ס, רב-גונדר עו"ד עפרה קלינגר והיועצת המשפטית של שירות בתי הסוהר עו"ד יוכי גנסין. יו"ר מחוז ת"א בלשכת עורכי הדין, עו"ד ינון היימן, הודה למארחות והתייחס לחשיבות המעטפת השיקומית לאסירים, שאמורה להגדיל את הסיכוי להחזירם לחברה כאזרחים שומרי חוק. עוד נכחו בסיור: ראש לשכת הנציבה יובל ארליך וקצין שב"ס שי לאור.

יוכי גנסין, עפרה קלינגר וינון היימן (צילום: שלומי יוסף)
יוכי גנסין, עפרה קלינגר וינון היימן (צילום: שלומי יוסף)