דמעה לא זלגה מעיני פרשננו לענייני קיפוח, כשנשאל שר הביטחון הנבוך בטלוויזיה אם אכן הבטיח ראש הממשלה את תפקידו לנפתלי בנט בממשלה הבאה. הוא גמגם שלא מחלקים את עור הכבש לפני שפושטים אותו, או להפך. יעלון, כרה"מו וכרוב בכירינו, נזקק לקלישאות מטאפוריות כדי לחמוק מדבר אמת. הוא לא אמר חצי מילה על בוגדנותו של נתניהו או על לטישת העיניים החצופה של בנט לכיסאו, ולא הביע כל רצון להילחם על מעמדו.


נחישות, עצמאות מחשבתית ואומץ מזמן אינם חלק מהאמל"ח היעלוני. מקסימום הוא משתלח באיוולות בחלשים כממשלת ארה"ב וג’ון קרי (מתי העז לקרוא לימין הקיצוני שלנו “משיחי"?). כנראה שהדברים שנראים משם, לא רואים מכאן (עוד קלישאה), אפילו שכדי שלא לראות את האמת, מעדיף בוגי כנראה לצפות בה במשקפת מכוסת עדשות.



פעם, כלוחם מהולל, לא מנעו ממנו מדיו מלבקר את פרס או את הרמטכ"ל דן חלוץ - ולהכניס לקלאסיקה את המשל על הצורך לנעול נעליים גבוהות בקריה, בגלל הנחשים ששורצים בה. היום, בנעלי שר חצאיות הוא שותק מול המתנחלים, השרים, פקידי האוצר - ובנט, שפקפק בניהול המלחמה בצוק איתן ואמר כי "שר הביטחון הוא אבי הקונספציה שלפיה חמאס מורתע ולכן לא ישתמש במנהרות. קריסתה מחייבת בדיקה מעמיקה כדי לתקן את התנהלותנו בעתיד". בנט הנ"ל דורש להחליפו, ביבי עשוי להיכנע לו ובוגי חסר אונים. מי יכול לבעוט בנעליים חצאיות?


בוגי מחל על כבודו, אך כבודו אינו מחול, אלא אם הסכים בסתר להאשמות השחצן מהבית היהודי. לכן, אם הליכוד והבית היהודי יתלכדו למשפחת אחים, עשוי ביבי הלחיץ למשוח את שנואו בנט לשר הביטחון. בוגי, שגיבה את ראש הממשלה, המבוגר האחראי המהסס והחושש, לפני ובעת צוק איתן, וגייס לו עשרות אלפי מילואימניקים שהמתינו שבועות ללא פעולה על קו עזה כדי להרתיעאת חמאס, שלא הורתע; בוגי זה, שבישר לאומה שבעיית חלק הארי של המנהרות תיפתר ביומיים-שלושה - אין בו אומץ לחשוף את התנהגותו האמיתית של מנהיגו בימי המשבר. אולי מפני שבעצמו תמך, חיפה ו/או שתק – או שמא החשיפה תתפרש כסחיטה ו/או כנקמה על הפקרתו.



לכן נקם, ברשות ובסמכות, בתביעות הזועפות להגדיל ובענק את תקציב הביטחון, אף שזה לא עזר לנצח ו/או להרתיע, וכשניסה האוצר להתנגד, עלו איומים על השבתת יחידות. המטכ"ל כאיגוד מקצועי עוד עלול בשלב הבא גם ליזום מחאת אוהלים.


בין אם בנט יישב בכיסאו (חלילה), או שתקום ממשלה שקולה יותר, אין ליעלון מה לחפש בפוליטיקה. ללא תומכים, כריזמה, סגולת החשיבה שמעבר, השפעה והשראה, מוטב שיחזור לאספסת, יפסע בשדה הירוק בזוג סנדלים וייזהר מנחשים אמיתיים.


נ.ב. ספק אם יעלון, בפינאלה, יזכה ליחס המרושע, המתנשא ומלא הטינה ביומן ערוץ 1, כמו שזכתה לו ציפי לבני בשישי האחרון אצל איילה חסון. משהו ששיבש את הרדאר העיתונאי של חסון בתחילת מסעה האישי נגד גבי אשכנזי, התגבר מאז שמונתה למנהלת חטיבת החדשות בערוץ המתפרק. חסרת סבלנות לאורחיה ולפרשניה שדעותיהם והערכותיהם שונות, מקובעת בדעותיה ומתפרצת לדברי אחרים. איילה אכבר.