בא לי להתפוצץ על הפוליטיקאים הישראלים מהימין, השמאל והמרכז. בא לי לקלל אותם בשפה הכי נמוכה ואני חזק בזה וזה מגיע להם אבל אני מתאפק.
 
בכל פעם לקראת הבחירות אני מתקשה להאמין איך אנשים מבוגרים, חלקם בעלי השכלה גבוהה מהממוצע, חלקם שימשו בתפקידים בכירים בצבא ובמוסדות ביטחוניים אחרים, חלקם נשאו במהלך השנים בתפקידים הבכירים ביותר בשירות המדינה, איך הם מעזים ללא בושה וסומק לשקר לציבור במצח נחושה מבלי להניד עפעף. הם עומדים מול מצלמות, מדברים אל מיקרופונים, מתראיינים בעיתונות הכתובה כשהמוטיב החוזר בדבריהם זה "אני עשיתי.. אני תיקנתי...אני יזמתי...אני שיניתי..אני בניתי...אני גרמתי...אני...אני...אני...".
 
החלטתי לעשות לעצמי את החיים קלים פניתי לידידי יואב חנני העורך המוזיקלי של רדיו 103 וביקשתי ממנו לחפש שירים שכתבו אנשים בעלי חשיבה יצירתית ועט שנונה וחדה על פוליטיקאים, הבטחות ובחירות.
 

מצאנו אוצר של שירים נפלאים שמציירים תמונה עגומה, אמיתית, כסחנית על הפוליטיקה והפוליטיקאים ובכלל על מצב האומה. לצערי היריעה מספיקה רק לשניים. היו יותר. 
השיר הראשון הוא של אחד מגדולי הכותבים בישראל –מאיר אריאל  הלחן והביצוע הדג נחש.
"קובלנה על מפלגות ישראל"
מפלגות ישראל עלו לי עד כאן 
בנאמנותן לאמונתן כמובן 
ומגלות תוך כך את ערוותן 
מתפארות בגודל חוצפתן
מפלגות ישראל עלו לי עד כאן
זונות שלטון מקבלות אתנן
אם לא הן אז לא כלום מצידן
שהספינה תתנגש בקרחון הלבן
עלו לי עד כאן..עלו לי עד כאן
מפלגות ישראל עלו לי עד כאן
כי ממילא לא יבואו חשבון איתן
וקפיטן הולך ובא קפיטן
ומפלגות עודן עומדות על מכונן
מפלגות ישראל עלו לי עד כאן
מפליגות עוד ועוד בערך עצמן
ומפלגות את ציבור הבוחרים בדרכן
וקורצות זו לזו במזנון במשכן
עלו לי עד כאן...עלו לי עד כאן...
מפלגות ישראל עלו לי עד כאן
כי למרות שהמצב יותר ויותר מסוכן
לא שלטון בלתי אם שלטונן
ואין שלטונן אלא מעשה אונן
כן מפלגות ישראל עלו לי עד כאן
 מפלגות ישראל צריכות לבוא על סיפוקן
מקזזות זו את זו בהתנגדותן
מאשרות זו לזו העלאת משכורתן
עלו לי עד כאן...
עלו לי עד כאן...
השיר השני נכתב על ידי כותב כמעט לא מוכר שמדי פעם מבציע עם שיר חדש ושולח לי אותו ואני שמח להשמיע אותו כי הוא פשוט קולע בול למה שאני חושב. אודי שטמר גם מלחין ושר את מילות השירים שלו .תקראו ואני בטוח שתהנו. 
 "ההיפך הוא הנכון"
פקיד בכיר במשרד האוצר,
שעובד שם זמן לא קצר
מסביר לכתב צעיר בגיל
שנטל המס אינו חורג מהרגיל
וצריך שהציבור ידע, גברים ונשים
שראוי בהחלט להטיל מסים חדשים
הפקיד פרש, הפך יועץ בכיר
אצל טייקון במשרד האוצר הכיר
וכעת הוא מסביר לכתב ולכולם
שנטל המס הוא הכבד בעולם
וצריך שהציבור ידע,גברים ונשים
שבהחלט  לא ראוי להטיל מסים חדשים
כשהכתב הצעיר מזכיר לו,
בסבר פנים חמור
שבעבר אמר בדיוק את ההיפך הגמור
הוא מחייך, ואומר בביטחון
שההיפך, אבל ההיפך הוא הנכון!
פרקליט בכיר בפרקליטות המדינה
שעובד שם עשרים שנה
מסביר בטלוויזיה לכל גבר ואשה
שבאלימות מטפלים ביד קשה!
וצריך שהציבור ידע, גברים ונשים
שחובה להחמיר את העונשים
עכשיו הוא שותף במשרד יוקרתי
מייצג נאשמים בשוק הפרטי
מסביר בטלוויזיה לכל גבר ואשה
שהפתרון לאלימות הוא
יד רכה, בבקשה
וצריך שהציבור ידע, גברים ונשים
שאסור להחמיר בעונשים
וכשהמנחה מזכירה לו שבעבר
אמר את ההיפך הגמור, על אותו דבר
הוא מחייך, ואומר בביטחון
שההיפך, אבל ההיפך, הוא הנכון
וראש הממשלה שלנו ,ביבי
מי לא מכיר יה חביבי
מעביר בממשלה החלטה, תוך דקות
להטיל מע"מ על פירות וירקות
וצריך שהציבור ידע, גברים ונשים
שהוא את המדיניות הכלכלית בכך מגשים
יומיים אחר כך, מתחילות שמועות
זמירות חדשות פתאום נשמעות
ומזכיר הממשלה מודיע לעם
על פירות וירקות לא יוטל מע"מ
וצריך שהציבור ידע,גברים ונשים
שבאי-הבנה את שר האוצר נאשים!
וכשהאזרח הקטן 
משתגע מההתנהגות הזאת
וצועק שפארסה כזו
אין אפילו במחזות
אז ביבי מחייך,ואומר בביטחון
שההיפך,אבל ההיפך,הוא הנכון!
יש לי עוד כמה שירים שכותבים מוכשרים כתבו על מצב האומה ,על הפוליטיקקים, הבנקאים, פקידי האוצר. אולי אפרסם אותם בפעם אחרת, אבל אני מרגיש צורך לחבר לשירים האלו כמה אירועים שלא עלו לכותרות הראשיות ולא פתחו מהדורות חדשות, הידיעה האחת (פורסמה במעריב) עוסקת בחבורת נוכלים ישראלים שהוציאו במרמה מאות מיליוני יורו מחברות בצרפת, הידיעה השנייה (פורסמה בדה מארקר) הייתה חייבת לזעזע את אמות הסיפים בישראל אבל לא הזיזה אפילו עלה נידף. כותרת הידיעה הייתה: "פגישות חשאיות בפארקים, חשבונות בשמות מזויפים-השיטות בהן סייע בנק לאומי בארצות הברית לאמריקאים להעלים מס".
הסיפור של בנק לאומי באמריקה והנוכלים הישראלים בצרפת הם מה שאפשר להמשיל לאותם הסיפורים שבהם נטען נגד היהודים שהם נוכלים שכל מה שיש להם בראש זה כסף והם ימכרו האמ..אמ...אמא שלהם בכדי לעשות כסף קל, תוך כדי ביצוע עבירות-מסתבר שהיהודים טובים בזה. האמריקאים לא עברו בשקט על עבירות הבנק הישראלי וקנסו אותו בכמיליארד וחצי שקלים! והסיפור טרם נגמר, מי שציפה שבישראל יעיפו את ראשי הבנק וחברי הדירקטוריון וידרשו מהם להחזיר בונוסים שקיבלו בגין רווחי הבנק הגבוהים שחלקם היה בגין ביצוע עבירות חמורות ביותר, אז תרגעו. נכון לשלושת הימים שאחרי הפרסום בו הודה הבנק כי סייע ללקוחות אמריקאים להעלים מיסים בארצות הברית הפרשה עוברת בצורה מינורית ללא רעש וצלצולים.
ארכיון פרטי
הידיעה על מותה של מנדי גרמה לי עצב רב והחזירה אותי 50 שנה אחורה, כן זו לא טעות, 50 שנה אחורה. עיתונאי צעיר שמסתובב עם מצלמה 24 שעות ביממה, מצלם נון סטופ פוליטיקאים, אמנים, עבריינים, מפורסתמים. בברים במועדונים, בבתי המשפט, בוועידות פוליטיות איפה לא. כשהגיעה מנדי לארץ הביצה החברתית געשה, אי אפשר היה לטעות בזיהוי שלה: בלונדית גבוהה, יפה, לבושה בהידור, מאופרת בצורה מושלמת, כוכבת. 
בפרסום שלה היא זכתה בשל פרשה מלוכלכת שהסעירה את בריטניה והעולם. מנדי שנולדה ב-1944 בווילס ושמה המקורי היה מרלין עזבה את הבית בגיל 16 וברחה ללונדון. היא עבדה כרקדנית (המחמירים אומרים חשפנית) במועדון לילה, צולמה לכמה פרסומות וחלמה על קריירה של זמרת. ב-1963 חברה שלה לעבודה, פצצה בשם כריסטיאן קילר, מנהלת רומן עם שר המלחמה הבריטי ג'ון פרפיומו.

במקביל לרומן איתו מנדי וכריסטיאן מנהלים "קשרים רומנטיים" עם מספר דמויות ציבוריות, ביניהן יבגני איבאנוב שהיה הנספח הצבאי הרוסי באנגליה ומאוחר יותר הסתבר שהיה מרגל. מנדי וכריסטיאן משמשות אורחות כבוד במסיבות ואירועים חברתיים, בין השאר גם באחוזתו של הלורד אסטור. כשהתפוצצה פרשיית הנערות והמכובדים הוא הכחיש שהכיר את מנדי אבל ההסתבכות שלו הייתה כה חמורה עבור אדם במעמדו והוא התאבד.
 
הפרשה של אישי הצמרת ונערות המועדונים הלכה והסתבכה והגיע לשיא שהשר פרפיומו התפטר. אחריו התפטר ראש הממשל,ה הרולד מקמילן, איש מפלגת השמרנים ובבחירות שנערכו לאחר מכן הפסידו השמרנים למפלגת הלייבור והנושא כולל תמונותיהן של מנדי וקילר מפאר את שערי העיתונים והצהובונים הבריטים.
מנדי מאסה בבלגן שסבב אותה ועברה לגור בספרד, שם ניסתה להמשיך בקריירה של רקדנית-זמרת-שחקנית. גם בספרד לא הקלו הצהובונים על חייה והיא המשיכה במסעה והגיעה לארץ הקודש.
 
בארץ הקודש אחרי מלחמת ששת הימים מככבים בחיי הלילה כמה דמויות שהבולטים בהם הם האחים רפי וטדי שאולי. רפי אלוף ביחסי ציבור, מבין את הפוטנציאל הטמון בהימצאותה של מנדיס במועדונים שלו. ההכרות ביניהם הופכת לסיפור אהבה מתוקשר שמביא את מנדי אל חיק היהדות וגם אל מתחת החופה עם הפלייבוי הישראלי מספר אחד של אותם ימים.
עבדכם הנאמן מתידד עם הבריטית היפיפייה שהיא בעלת הומור בריטי שנון ובהזדמנויות שונות מצלם אותה עבור השבועון העולם הזה.
ואם נזיז לרגע לצד את הרשמיות אז הנה סיפור. יום אחד מי שהוגדר באותם ימים כמלך העולם התחתון בוסתנאי "בוסי|" סחה, איש שכונת שעריים ברחובות, מגיע מסטול למועדון של האחים שאולי ולא מתקבל בכבוד הראוי. מה שגורם לו לפתוח פה ולנפח שרירים ובין השאר לכנות את הגברת מנדי רייס דייויס שאולי  בכינויים שגורמים לאחים שאולי להכנס לג'ננה, ובחצר המועדון השניים מכסחים לו את הצורה עד כדי כך שבעיר נפוצות השמועות שהמלך מתכוון להחזיר מלחמה וזה עלול להיגמר חס וחלילה במחלקות מיון במקרה הטוב ובחברת קדישא במקרה הרע.

כמו באותם ימים, אחרי הרבה רעש וצלצולים נעשתה סולחה והרוחות נרגעו. רפי פתח מועדונים ומסעדות שנקראו מנדי'ס. בעקבות מצווה פרו ורבו השתנתה גזרתה הדקיקה של מנדי והפכה מעוגלת וכעבור 9 חודשים היא ילדה את דנה הקטנה. במקרה אני נמצא בבית חולים כשמנדי עדיין בחלוק עוזבת את בית החולים אחרי הלידה כשדנה הקטנה בזרועותיה ואני מצלם כמובן. היא משתפת פעולה –ידידים או לא ידידים. 
בהמשך השניים נפרדים, יום אחד אני קולט את מנדי יושבת דיזינגוף עם הצייר יורם "היפה" לוקוב, האיש שכל החתיכות בשנות השישים עברו בדירתו ברחוב אוסישקין מול מגרש הכדורסל ההרוס. הציורים שלהן שחלקם הפכו לפוסטרים נמכרו כלחמניות. בצילום אפשר להבחין מאחורי מנדי בפלמחניק שאול ביבר איש ילקוט הכזבים, ובאמרגן מרקו תורג'מן. מי שיאמץ את העיניים יראה את ראשה היפיפה של מונה זילברשטיין היושבת ברקע.
 
בתחילת שנות ה-70 נפרדו מנדי ורפי, היא לקחה את הילדה ונסעה לחו"ל, שם שיחקה בסרטים כתבה ספרים נישאה פעמיים נוספות.
חייב לומר שמנדי הייתה טובת לב מאין כמוה, עם הומור מדהים, היו לי הרבה צחוקים אתה והידיעה שמתה בגיל 70 מסרטן (רפי לא ידע על מחלתה) עשתה לי חרא על הנשמה ואני בטוח שגם לכל מי שהכיר אותה. יהי זכרה ברוך, אחלה מנדי שבעולם.
פינת הגימטריה
מנדי רייס דיוויס שאולי =827  = ישראל בריטניה 
בנק לאומי=239=ילקוט הכזבים