1 . ציפי לבני ראויה לביקורת שספגה, על הופעתה בתוכנית הסאטירית המעולה "מצב האומה" בערוץ 2. היא הגיעה לשם זחוחה ולוחמנית, עם פאנץ'־ליינים מוכנים כנראה מראש, שחלקם היו נמוכים מדי, על סף ניבול פה. גם קללה בערבית פלטה. דומה שהפתיעה אפילו את חברי הפאנל העוקצניים, שבעצמם חוצים לפעמים את הגבול. בעיני זה היה מביך. לא התחבר לי עם ראשת ממשלה לעתיד.



מצד שני, הביקורת על לבני עקב הצלחותיה לחלץ - בעבר מנתניהו ועכשיו מהרצוג - הישגים פוליטיים לה ולמפלגתה הנראים חסרי פרופורציה ביחס לכוחם בכנסת, אין לה כל הצדקה. להפך, מגיע לה צל"ש על כך. אפילו עם כוח אלקטורלי מצומצם היא יודעת לנצל מצבים פוליטיים בעיתוי הנכון, לזהות חולשות ותשוקות של אלה שהיא נושאת ונותנת איתם ולהפיק מכך הישגים ותועלת לה ולמפלגתה. ומה היא פוליטיקה אם לא בדיוק זה? 
 
2. הרבנית עדינה בר שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף וכלת פרס ישראל, היא אישיות מרשימה ואהודה. מי שיציץ בוויקיפדיה ימצא שם פירוט כל מפעלותיה בתחומי החינוך, החברה והאקדמיה, ובראשם הקמת המכללה החרדית. היא מצטיירת בעיני הציבור כחרדית אחרת, שאפשר לחיות ולשתף פעולה איתה. זו הייתה רק שאלה של זמן עד שידובר בה נכבדות כמועמדת לכנסת.
 

אלא שכאן יש מחסום. זה עוד תחום הסגור בפני נשים בעולם החרדי. כשהחלו הפרסומים על אפשרות השתלבותה ברשימת כחלון, והיא לא הכחישה, זה נראה מצד אחד כפריצת המחסום  ומאידך הקפיץ לשמיים את יו"ר ש"ס אריה דרעי. רק זה עוד היה חסר לו. גם ישי מתפלג וגם בת המרן במפלגה אחרת - זו עלולה להיות מכת מחץ לש"ס. דרעי יצא למתקפה ואמר שהבת פועלת בניגוד לדעת אביה. היא הגיבה בחריפות, שדרעי לא היה בבית האב 13 שנה ואינו יכול לדעת מה הוא חושב, וגם האשימה שהוא  מזלזל באנשים, מתקוטט עם כולם ואינו הולך בדרך שאביה התווה. 
 
כצפוי, דרעי ניצח. בראשית השבוע "התקפלה" בר שלום והודיעה במסיבת עיתונאים משותפת איתו על תמיכתה בש"ס ועל התייצבותה בראש מועצת נשים שתוקם במפלגה. ולא עוד, אלא שהכתירה את דרעי כממשיך דרכו של אביה, לא פחות. הרמתי גבותיים ואני מניח שגם אחרים עשו כמותי. בת הרב אכזבה.
יש להניח שלחצים מבית, ולאו דווקא דרעי, הם שהרתיעו אותה לבסוף מהריצה לכנסת. צריך גם זמן כדי לשפוט את המהלך שעשתה. האם הוא מסמן מפנה של תחילת השתלבות נשים בפוליטיקה החרדית שתוביל בעתיד לשילובן ברשימה לכנסת, כחזונה של בר שלום, ואז היא זכאית לצל"ש, או שדרעי, כרגיל, "עובד עליה", ומועצת הנשים המובטחת תיוותר ספין בחירות ללא שום השפעה. אני מהמר על האפשרות השנייה.
 
3. עוד צל"ש, מדרגה ראשונה, לשלי יחימוביץ'. לפני כשנה הודחה בידי בוז'י הרצוג מהנהגת מפלגת העבודה, ועתה, בניגוד למסורת במפלגה ובמידה רבה גם לטבע האנושי, היא מתייצבת מאחוריו ללא סייג, תומכת ומשבחת אותו בקול רם על המהלך שעשה עם לבני ועל התאוששות המפלגה "שעד לפני זמן קצר דשדשה". זוהי פוליטיקה חדשה אמיתית, לתשומת לב הקוראים בנט ולפיד.