מערכת הבחירות נכנסת להילוך גבוה, ושוב מתמכרים מנסחי הכרזות וגאוני התעמולה לתחושה כי מדובר בעם אינפנטילי המאמץ ללבו קלישאות עבשות. הוכחות? בבקשה. בארה"ב פורסמה ידיעה בתקשורת כי השרה לשעבר ציפי לבני והנשיא לשעבר שמעון פרס ביקשו ממזכיר המדינה ג'ון קרי למנוע הצבעה במועצת הביטחון על הכרה במדינה פלסטינית ולדחות אותה לאחר הבחירות בישראל. לכל הדעות, הצעה נבונה. ככל שתידחה ההצבעה, יש סיכוי לבטלה. ממשלה חדשה כי תקום אולי תפתח צוהר מדיני חדש שימנע את הדחף להקיא אותנו ממשפחת העמים.
אבל השר נפתלי בנט, אדם בעל יכולת שכלית גבוהה ומדבר בשפתם של צעירים, מעיד על המהלך הזה, החיובי לכאורה, במילים הבוטות הבאות: "זו חתרנות מדינית... מאחורי הגב של ממשלה מכהנת היא מתזמנת פעולות שיזיקו לישראל... זו חציית קו אדום".
 
כלומר לבני, בת למנהיג מחתרת, ישרה כמו סרגל, שכל חייה משתייכת לישראליות הזכה הטהורה הלוחמת, בעצם בוגדת במולדתה, ובמשטרים הרווחים באזורנו ראוי היה להעמידה אל הקיר. בנט היקר, אתה הרי יודע שלבני רוצה את טובת הארץ בדיוק כמוך. ובהחלט ייתכן שתשבו זה לצד זו בממשלה הבאה.
 

עוד דוגמה? שלי יחימוביץ' חדת הלשון מתראיינת בטלוויזיה על הבחירות הקרבות ובאות. היא מגיבה על דבריו של ליברמן כי אינו פוסל את יצחק הרצוג כמועמד לתפקיד ראש הממשלה ולא יתנגד להצטרף לקואליציה בראשותו. יחימוביץ', בעבר מנהיגת המפלגה שאת מקומה ירש יצחק הרצוג, אומרת לנוכח המצלמה משפט שבוודאי ניסחה קודם לכן בלבה, והרי הוא ככתבו וכלשונו: "הרעיון שליברמן יהיה ראש ממשלה מעורר בי חלחלה".
 
האומנם? והרי ברגע זה ממש יש כאלה הסבורים בדיוק כמוך שאם את תהיי ראש ממשלה, אבדה תקוותנו. מדוע להשתמש בביטויים חריפים ומבזים שהופכים את הזירה הפוליטית למדמנה?
 
וכיצד מגיבה ישראל ביתנו על דבריה של יחימוביץ'? האם היא מתמודדת עם תוכנם של הדברים הקשים? הרי גם שם יודעים כי בבוא היום, במבנה קואליציוני מסוים, תשב יחימוביץ' ליד ליברמן בשולחן הממשלה ומעת לעת תרעיף עליו חיוך קמצני.
 
תגובת ישראל ביתנו מפיו של אלכס מילר שמגלה ידע בתורת הסמים הקלים: "יחימוביץ' אמרה את הדברים האלה כנראה בהשפעת עודף שימוש בגראס". כלומר לעניות דעתו של מילר, היא צרכה את הסם טרם בואה לאולפן, ועל כן דבריה הזויים.
 
ומה אומר אריה דרעי לאלי ישי חברו למפלגה, והרי שניהם יצקו מים על ידיו של המרן שהלך לעולמו? דרעי אומר לישי: "אתה פוגע במרן". כלומר הרב עובדיה זצ"ל המהלך בוודאי בשערי גן עדן לחש לאוזנו של דרעי את הדברים הללו. וכך הלאה, מגייסים את היושב במרומים, את אוצר המילים הירודות מבית מדרשה של העברית העשירה - והכל כדי לשכנע אותנו בצדקת דרכם של המנבלים את פיהם.
 
הגיעה העת לנהל ויכוח ענייני לגופן של השקפות ולא לגופם של אנשים. אנחנו, ציבור הבוחרים, סולדים מהשפה הנמוכה הזו. היא גם אינה משמשת מקור השראה לילדינו.