מה הוא עשה בסך הכל, ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני? פיטר פועלים ערבים למען ביטחון התושבים. אז מה? מערכת הביטחון עושה, כביכול למען ביטחון אזרחיה היהודים, דברים הרבה יותר אגרסיביים. במפתיע, במקרה שמעוני נחרדו מרבצם לא רק הפוליטיקאים משמאל, שגינוי גזענים אצלם הוא רפלקס מותנה, אלא מרבית ראשי הימין, מנתניהו ועד בנט.



משהו לא ברור כאן: רק לאחרונה (אחרי מהומות כפר כנא) אמר נתניהו "מי שלא יכבד את החוק הישראלי, ייענש במלוא החומרה, ואני אנחה את שר הפנים לבחון שלילת אזרחות של הקוראים להשמדת מדינת ישראל". שלילת אזרחות של ערבי (מי יחליט על סגנון מחאתו?) הוא עניין חמור הרבה יותר מאשר החלטה נקודתית של ראש עיר, שממילא זכה לתמיכה נלהבת של אזרחי אשקלון. עד כדי כך חלחל הרעל הגזעני למוחות של הציבור היהודי שאפילו בנט נבהל: "לא אתן יד לאפליה!" (האיש מדבר בסימני קריאה).
 
זה אותו בנט שבמהומות האחרונות הזדעק בנוסח: "נפעל לאכיפת חוק וסדר בנגב ובגליל, לטיפול יסודי בבנייה בלתי חוקית והשתלטות על אדמות ללא דין ולחיזוק ההתיישבות היהודית במקום". זהו איום הרבה יותר משמעותי על מערכת היחסים השבירה בין יהודים וערבים מאשר תגובת הפחד הטבעית והבלתי נשלטת של שמעוני.
 

זה אותו בנט שרבניו הם שמואל אליהו (אסור להשכיר דירות לערבים בצפת במיוחד ובישראל בכלל) והרב דב ("גאון" כינה אותו בנט) ליאור, שכזכור נעצר לאחר שגיבה את  הספר "תורת המלך" המכשיר הריגת גויים כולל נשים ותינוקות. נתניהו ובנט נזעקו כדי לגנות את שמעוני כי הם מפחדים. הם מבועתים מגולם האיום שהם עצמם יצרו. הם חוששים מקריסת תחושת הביטחון של האזרחים שתופנה כלפיהם. הם רועדים עקב המשבר הכלכלי המסתמן, ורק פייגלין, פשיסט תמים והגון, תהה בהגינותו (או בעורמתו) למה החשש לביטחונם של ילדי הגנים באשקלון הוא גזענות.
 
שמעוני כמובן לא לבד. סגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש וחבר מועצת העיר יצחק פינדרוס דרשו לפטר את כל הנהגים הערבים המסרבים לשוב לעבודה. כלומר לנסוע ברחובות הזועמים של ירושלים ולהסתכן במפגשים אלימים עם האספסוף המקומי. דייטש טען ש"נהגים ערבים מהווים סכנה לציבור הנוסעים" משום ש"הנהגים הערבים הם מחבלים בפוטנציה". "נדגיש", אמר דייטש, "שמדובר בסכנה ממשית לחיי אדם, ואם הנושא לא יטופל מיידית, לא נוכל לרחוץ בניקיון כפינו ולומר שידינו לא שפכו את הדם הזה".
 
שמעוני ודייטש הם רק חיל חלוץ. הם ראשוני העכברים הקופצים מספינת הביטחון הטובעת של ממשלת הימין. הם לא מאמינים ביכולתה של הממשלה להבטיח את שלום אזרחיה, והדרך היחידה להרגיש בטוחים היא פשוט להעיף את הערבים מהעיניים שלהם. אין כל קשר כמובן בין תחושת ביטחון לבין סילוק הפועלים באשקלון או הנהגים בירושלים. מי שעוצם את עיניו (לא רואה ערבים) מלראות את המכוניות כשהוא חוצה את הכביש - נידון להידרס.