תינוקת בת כחודש וחצי הגיעה בשבוע שעבר לבית החולים "שיבא" בתל השומר כשהיא סובלת מדימום מוחי נרחב והפרעה קשה בתפקודי קרישה. היא אושפזה במחלקת לטיפול נמרץ ילדים כשמצבה מוגדר קשה והיא בהכרה מעורפלת ועם אישון מורחב. 
לאחר שנעשו לתינוקת בדיקות, התגלה כי ההפרעה הקשה נובעת ממחסור בוויטמין K, הנחוץ לתהליכי קרישת הדם, לבניין העצמות ולבניית כלי הדם. כל ילוד במדינת ישראל מקבל במסגרת חיסוני השגרה זריקה המכילה את הוויטמין, אבל במקרה הזה, סירבו הוריה לתת לה את הזריקה המכילה את הוויטמין.
ד"ר זאב פלדמן, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים, שביצע את הניתוח סיפר: "הוזעקתי לבית החולים לטפל בתינוקת עם דימום מוחי נרחב. העברנו אותה מיידית לניתוח חירום וניקזנו את הדם שגרם ללחץ קשה על המוח ולפגיעה נוירולוגית משמעותית שהתבטאה בהרחבה מקסימלית של האישון". 

לדבריו, במהלך ההכנות לניתוח התברר החוסר הכמעט מוחלט של גורמי הקרישה החשובים המשופעלים על ידי ויטמין K, והצלחנו להיערך בזמן שיא לטפל הן בגורם והן בתוצאה של הדימום".
פרופ' גילי קנת, מנהלת המכון הארצי להמופיליה, מזהירה בעקבות המקרה: "חוסר ויטמין K מהווה סכנת חיים בתינוקות. החוסר עלול ליצור מחלה קשה, הכוללת דימומים מוחיים משמעותיים מלווים בתחלואה קשה וכאמור, עלול להוביל אף למוות. בדיוק בגלל הסיכון המשמעותי לאירוע מסוג זה ישנה חשיבות עליונה במתן ויטמינים וטיפולים נוספים מיד לאחר הלידה".
גם באיגוד רופאי הילדים הדגישו את החשיבות בקבלת הוויטמין: "אירועים של דמם, בעיקר מוחי ובדרכי העיכול, היו ידועים ומוכרים טרם שנות ה60 של המאה הקודמת עד שהוחל מתן הטיפול השגרתי בוויטמין K  לכל ילד. לצערנו קיימת בקרב מיעוט של משפחות בעולם ובארץ התנגדות למתן  התכשיר לתינוקות. בסקרים שנעשו לאחרונה בארה"ב נמצא כי הסיכון לדמם קשה בתינוקות שלא קיבלו ויטמין K הינו כמעט פי 100 מתינוקות שלא קיבלו את הויטמין".